Fórumok - Kasztok - Szabad kaszt- és karakteralkotás


Zaraken
2021-05-09 17:24:16 | #3

Summa summarum: nem feltétlenül újabb, egyedi iskolákat és kasztokat kéne alkotni, hanem a meglévőket szabadabban kezelni. A példánál maradva, egy az egyben fogod a tűzvarázsló képzettségeit, varázslatait és oktatás bónuszait, és kimatekozod a karaktert, ahogy eddig. A leírás részét viszont leszarod, és nem ordani sogronita férfit alkotsz, hanem mondjuk enoszukei Kaoraku hívő nőt. Aki mondjuk később harcműveszetet is tanul.

Tádámm, szabad karakteralkotás!

Aztán persze, ha nagyon akarod, ezt hívhatod külön kasztnak, Rizszabáló Keleti Szél iskolának, vagy aminek akarod.

Zaraken
2021-05-09 17:00:08 | #2

Röviden azt gondolom erről, hogy a szabad karakteralkotás lehetősége az ÚTK-ban is megvalósul, csak nem élünk vele. A probléma nem a játékrendszerben van, hanem a világleírásban és a mi rossz ETK-s beidegződéseinkben. Mire gondolok konkrétan?

Anno, mikor kötött kasztok közül lehetett választani, akkor valahogy meg kellett magyarázni, hogy miért nincs a kasztok közt átjárás, pl. miért nem tanulhatják egymás mágiáját. A magyarázat az volt, hogy mindegyik egy zárt kaszt, mely rohadtul őrzi a titkait, és nem tanít kívülállókat. Sőt, nem is érdeklődik a más kasztok tudása iránt, mindent a saját eszköztárával akar megoldani. A slan nem fog tűzlabdákat hajigálni, a varázsló nem fog bárd illúziókat tolni, stb. Mert Ynev világa ilyen, és kész.

Aztán jött az ÚTK, mely rendszerszinten, elvileg, tök szabad karakterfejlődést biztosít. KAP-ból, képzettségként felvehetsz bármilyen pszit vagy mágiát. Max. drágábban, mert nem kapsz rá oktatás bónuszt. Mégsem tudunk kiférni az ETK-s klisékből. Ha valaki mégis ilyesmivel próbálkozna, rögtön kivívja a KM és a játékostársak rosszallását, mert biztos tápolni akar. És különben is, ez világidegen. Esetleg, nagyon maximum, ha egy nagyon jó előtörténettel megmagyarázza, akkor lehet... Szóval önmagunkat korlátozzuk le.

(megjegyzés: Persze előfordulhat, hogy bizonyos képzettségcsomagok összeválogatása tényleg OP, és tápolás. De ha tényleg így van, akkor a képzettségek árai vannak rosszul belőve. Nem a képzettségek szabad tanulását kéne tiltani, hanem az áraikat jól balanszolni.)

Ja igen, karakterklisék. Képzeljük el, hogy egy mágussal ismerkedő játékos elhatározza, ő valami tűzvarázslatokkal operáló karaktert szeretne. Mentorai rögtön tolják is az orra alá a megfelelő kaszt leírását. Emberünk szomorúan veszi tudomásul, hogy tűzvarázsló ugyan tényleg van Yneven, de csak egyféle. Csakis ordani, férfi, és sogronita vallású. Ha ilyen képességet akar a karakterének, az rögtön meghatározza a származását, nemét, vallását, jellemét. Na, ezeket a baromságokat kéne kiirtani.

Utolsó módosítás: Zaraken (2021-05-09 17:09:52)
Válasz Greol #1 üzenetére.
Greol
2020-11-20 07:35:24 | #1

A szerepjátékok legnagyobb része nem használ kasztokat,vagy legalábbis abban formában nem ismeri őket,ahogy azt a M* az ETK-s időszakból átörökölte. Ehelyett például a jelenleg fejlesztés alatt álló narratív rendszerű hivatalos M* KK-ban már teljesen szabad karakteralkotás lesz,a kasztok helyét immár iskolák,klánok és teljesen egyedien megalkotott karakterek veszik át. Ez az UTK-s rendszer számára lemaradást jelenthet. Mindazonáltal én úgy gondolom,hogy a szabad iskolaalkotással legalább a szabad kasztalkotás elvi lehetősége az UTK-ban is biztosítva van,és elviekben talán a teljesen szabad karaktergenerálás is,bár ez már némileg problémásabbnak tűnik a rendszer kötöttségei miatt. (Igen valószínű,hogyha az UTK készítőit nem tántorítják el további fejlesztésektől a M* jogi hátteréből adódó viták,és az ezt követő pereskedések akkor idővel maguk is megpróbálkoztak volna szabadkasztalkotás játéktechnikai keretienek részletessebb kidolgozásával.) Nektek voltak ilyen kisérleteitek? Mit gondoltok minderről?