Fórumok - Szabályrendszer (UTK) - ETK -> ÚTK


Erior
2017-01-08 22:45:56 | #26

Nem értem mi nem jó az eddigi tanácsokon. A legegyszerűbb ha őröket , utonállókat, csicskásokat csinálsz azok legyenek gyengébbek a fő njk-k meg azonos erejűek vagy ha több kalandon keresztül akarod használni akkor erősebb.Varázshasználót ne használj kis szinten nagy szinten meg nem bírják öket megölni. ne mond már hogy nem tudsz mit kezdeni a manával teljesen mindegy milyen varázsló ha pl csinálsz egy 20 sfé-s varázsgyűrűt. A lovag nekilendűl a pallossal az ismeretlen férfinak.. minden erejét a vágásra koncentrálja hamar lezárná ez az ütközetet de... a férfi a hatalmas pallost puszta kézzel megállítja majd félrelöki az útból.... erre beszarik mindenki és azt sem tudják mizu(varázs sfé ellen nincs túlütés és 00)...vagy védelmezheti magát golemmel. Vagy élőholtakkal.(nem csak Zaurakkok léteznek Crantai Kóborlókat is szerezhet bárki aki megfelel a követelményeknek) Full manábol tol egy undor varázslatot aminek a tárgya a fegyverektől való undor és lefegyverzett mindenkit. Nomeg ha tudja az njk h erős ellenfelekkel néz szembe csapdát állít. Annyi lehetőség van amit különleges karakter nélkül is elérhet vagy megcsinálhat.

garfiman
2017-01-05 14:18:18 | #25

A feltevés teljesen jogos, ámde ezen képességek felhasználása valahogyan mégis a partin kívül áll valamiért... Varázslót sajnos nem tudok kijátszani rendesen, még 60-70 manából is általában csak 1-2 varázslatot tudok kigazdálkodni, azt utána csak áll ott a varázsló, hogy hű, hát nekem most annyi... Legerősebb kalandozó statja változik, mert felváltva mesélünk, a tápolás alapja általában magas tulajdonságok (erő, ügyesség, gyorsaság a három összege kb 50-58 között van, míg egy mágiahasználóé csak valahol 35-40 körül jár), ezekből már jönnek az alapból magas harcértékek + a sebzésbónusz, akkor a 4. szintű fegyverhasználat, 4. szintű harctéri gyakorlat minél hamarabb az ingyen hm miatt, valamint 1/3/2-es arány a HM-ek elosztásánál, esetleg még egy kétkezes harc, na ezekkel már nem tudok mit csinálni

Erior
2016-12-30 09:01:11 | #24

A gyógyuláshoz annyit szólnék ha nem írtam volna még Herbalizmus, Orvoslás, papi / boszorkánymesteri mágia. De nem vitázok. Akkor próbálj meg ugy njk -t összehozni hogy kiválasztod azokat a szükséges képességeket amiket szted kell és határozz meg egy maximum szintet amit adhatsz nekik például pusztítást csak 2. fok fegyverhasználat 3.fok ilyesmi. Ezt megteheted Hm el is igy.Varázslóval akkor meny ellenük ha muszály nem hiszem hogy kisebb szinten kalandozók ellen fordulna egy njk. emellett lehet kevés hm ha mondjuk nekromata vagy démonidéző...Ha meg harctérileg erősebb varázshasználót akarsz akkor ne varázslót válassz. Érdekelne a legerősebb kalandozótok statisztikája ha nem szigorúan titkos leírhatnád....

garfiman
2016-12-23 23:31:48 | #23

Kötelező ÉP vesztés fájdalmas dolog, ha napok kellenek a gyógyuláshoz, arra senkinek sincs ideje sajnos... Etk-s rendszer alapján ugye a humanoidok értékei kb-t meg lehet határozni, szóval szerintem az megoldható, a képzettségekkel meg gondba vagyok, mert oké, hogy van, de nem akarok túl táp ellenségeket csinálni, de túl gyengéket se... Varázslónál is nem szeretek kap-ból gazdálkodni, mert ha az alapján csinálom, a vége úgyis az lesz, hogy 80-as VÉ-je lesz, az meg nem sokat ér a harcosok ellen sajnos

Erior
2016-12-23 20:35:25 | #22

Ilyesmit igy most nem tudnék még kb re sem mondani nagyon általánosságban sem. Az új bestiárium alapján szinte bármit megtudsz csinálni majd a másik topikba leírom ha nem előznek meg hogy is lehetne használni. Azt nem támogatnám hogy a kötelező ÉP vesztést kiveszítek a játékból alapból egy nagyon jó szabálynak tartom harconsál SFÉ végett kicsit kijátszható de akkor sem venném el. Esetleg nyomhattok rá egy háziszabályt hogy mondjuk fegyvereknél akkor sebzel 1 ÉP-t ha maxx fegyversebzést dobsz vagy megemelitek az alapértéket ami után ÉP vesztés jár de ti tudjátok. Varázslónál kitalálod mikre akarod fejleszteni és ahhoz veszed fel a képességeket pl: elementalistához őselemi mágia kell 3.fokon asszem. Tápos varázslónál asszem rúnamágiát tanulnak és majd tud manát raktározni. nem igazán kell neki se hm se sok fp csak mana kis pszi meg kp. De nem vagyok annyira járatos benne Bm et jobban szeretem. Az sem lehet rossz hogy minden járulékos képzettséget kiatnulsz és csak mana. Ha nem tudod még jól kihasználni az előyeit próbálkozz egy tapasztalati varázslóval 1 csapat tűzvarázsló jó ellenfél lehet vagy 1 Bm vezette tolvajcéh. A tulajdonságértékeket akkor növelheted ha csinálsz új játszható fajt.

Utolsó módosítás: Erior (2016-12-23 20:37:15)
garfiman
2016-12-23 19:55:11 | #21

Elsősorban állatokra gondoltam, mondjuk vadon élőekre, vagy minden más finomságra, amit ynev biztosít, mondjuk a bestiáriumi lényekre, csak az első bestiárium nem utk-s rendszeren alapul, az új bestiátiumot meg sajnos nem sikerült megfejtenem. Körülbelül ilyen dolgokat szeretnék tudni, hogy nézzünk egy mondjuk közepesen erős lényt: ÉP 10+szint*2+játékosok száma*2, Fp duplaannyi, TÉ mint a legjobb játékos VÉ-je -70, VÉ mint a legjobb játékos TÉ-je +60, ME 10 + szintenként 1-2, stb, stb. A humanoid lényeknél kicsit összetettebb, mert ha csinálok egy fejvadászt, lehet a végén valahogyan táposabbat hozok ki belőle, mint a jk-k a kapból, de ha mondjuk varázsló kasztot csinálok, lehet kevésnek ítélem meg a manáját, ilyenkor valahogyan lehet igazítanám. (ha varázsló, milyen varázslatokat használjon, ha nem, milyen képzettségei legyenek, nagyon sokmindent nem igazán tudok összerakni). Mekkorák legyenek a tulajdonságai (ha gyengébb, ha erősebb, mert mégse mindenki a 135 pontos útk-s kalandozósablon alapján készüljön már). Kötelező ÉP vesztést úgy állapodtunk meg, hogy nem játsszuk, mert különben minden túl gyorsan halna.

Erior
2016-12-23 17:04:36 | #20

Ez kicsit fogós kérés nem hiszem hogy igazán lehet beállítani egy pontos stenderd értéket maximum ugy ha felállítod a minimum és maximum értéket és megkeresed az aranyközép utat. FP nél nem igazán szoktuk magasra vinni 100 fölé soha mivel hiába van 200 as FP-d van kötelező ÉP vesztés emellett ha te olyan szinten vagy hogy ennyi az értéked akkor az ellenfeled képes lehet egy 10 k10 es villámcsapásra amit láncba fűz és az végigmegy a kalandozó csapaton. A maxx értéke 100 lehet abbol ha csak 40 betalál Egészségpróba sikertelenség esetén pedig sokk… de elérhet vele legalább egy negatív módosítót mindenkinél. akkor meg minek annyi ? ÉP csak akkor kell az egészségedet minél feljebb vinni ha sokszor mérgeknek meg betegségek esetén meg olyan karaktereknek akik a hatalom italával élnek. Harcosnál sem rossz de 1-2 pont eltérés csak ilyen esetekben számít amugy mindegy hogy 14 vagy 15 aki levert rólad 14 et annak az az 1 sem fog számítani a negatívumoknál pedig fele ÉP elvesztésénél van az előbb említett értékeknél meg ugyanúgy 7 a fele az az 1 pont meg mehet másra. Ha magas támadást akarunk akkor nem árt KÉ is mert akkor lehetsz 1 ütéses karakter mert ugy is te kezdesz és lecsapod. Vé-t meg minden megtakarított pontból tolhatsz. a nem akar kiemelkedő harcértéket akkor a stenderd érték a könyvből vagy kevesebb ha másra kell a pont .MP ot minimum annyit mit az ETK ban annál csak több lehet. Pszi-t is mivel a harcművésznél kell több a többinél megfelelt az ETK ban leírt MF képzettségből járó. tehát azt mondanám ha fejleszteni akarunk valamit a minimum a leírt. tehát KÉ 2+ / TÉ 6+ / Vé 4+ CÉ ha szükséges akkor a többiből vonódik le/FP 4-5 / ÉP 13-14 / pszi 3-4 +/ Mp 6 +. Emellett nagyon durva dolgokat nem művelünk adott karakterekkel attól ellenfeleknél lehet. Például az egyik harcosunk magasabb TÉ-t nyomott KÉ vel a többi rovására de mondjuk fegyverforgató kézre ment amputálás céllal. Mondjuk abban az esetben elmarad az ilyesmi ha szükséges lesz a karakter később vagy van esély a megmenekülésére azért mert ha valakinek levágjuk a kezét bosszúból ha elfognak visszakaphatod bármikor. Mondjuk innen indul a kínzás. Ellenséget lehet a könyv alapján csinálni ha karakterek legyötrésére vagy lassítására használod nem kell hogy kemény legyen meg sokszor a túlerő számít úgy is. Nem számít ha a játékosaid 5.-6. szintűek küldhetsz rájuk 2. szintűeket azokat is nehéz lenyomni ha 2 tucat van belőlük. és sokszor a szűk utca sem segít mert akkor íjászokra is számolni lehet. Tehát használd a könyv értékeit csak akkor modosíts ha külön célod van az njk val vagy jobban kidolgozod és egyéb dolog is kell hozzá.. valami ilyesmire gondoltál?

garfiman
2016-12-23 16:17:25 | #19

Ez jó, én is több esetben csak annyit mondtam, hogy dobjanak k100-zal, aztán csak utána mondtam, hogy miért, mert sokszor tényleg ront a játékélményen, ha mindent tudnak a játékosok, néha jobb, ha a km csak figyel, és hallgat, a dobj 70-et, és üsd már le 6-tal című történésnek én se vagyok nagy kedvelője, elveszi a lényeget... A harcértékeket nem könnyű eltalálni, mert van a játékosoknak adott TÉ/VÉ-jük, ehhez jönnek a módosítók persze (pozitív/negatív egyaránt), én azonban nem szeretem ha a harcos 60-nal túlüti az ellenséget, akármilyen kicsi is legyen az, aztán meg még az ÉP-i is egy ütésből elszállnak... Próbáltam általában úgy igazítani a dolgokat, hogy a TÉ viszonylag alacsony legyen, de a VÉ annyira ne, FP, ÉP bírja 4-5 körig, de annál nem tovább, mert az már unalmas lehet, de még így is nehéz belőni, hogy akkor PONTOSAN mennyinek kellene lenniük ezeknek az értékeknek... És igen, nem jó az, ha a játékosok mindig biztonságban érzik magukat, sajnos eddig kicsit elvetettem a sulykot, és előfordult 1-2x, hogy egy ember kivételével mindenkit a padlóra küldtem a kaland végefelé... Ti milyen értékeket határoztok meg (té/vé/fp/ép/pszi/mp)?

Erior
2016-12-23 15:59:33 | #18

Ehhez mondjuk elfelejtettem megemlíteni az egyik házi szabályunkat amit azért vezettünk be hogy a játékteknikai rész ne nyomja el a játékot és jobban át lehessen élni a történéseket. Nálunk én írom az Fp és Ép vesztést és csak a harc végén árulom el hol állnak így nem az lesz ami ihlette a szabályt "hú már csak 10 FP-m van harcolj most te kicsit helyettem". Ezáltal megkell gondolniuk hogy megéri e csak úgy beleugrani bármibe megfontoltabban játszanak és magamat is fejlesztem kicsit mert olyan módon kell elmesélni a harcot hogy levágják azt hogy szarul állnak-e. A negatív modosítokat is szépen körülírom de nem mondom hogy ennyivel kevesebbel támadsz hanem a dobásaiból levonom az értéket magamban és az alapján reagálok egy támadásra. Ezenfelül sem sebzést, TÉ/VÉ-t nem árulok el hogy pl 45 fölé dobsz eltalálod vagy 5 öt dobj és lefejezheted. Csak dobjanak így például elkerülhetem hogy a nehezen kidolgozott kalandomat egy szerencsés dobás tönkretegye mert ha a több kaland óta üldözött Boszorkánymestert 1 sikeres dobással lefejezik semmi harc nélkül meghal az nekem szar meg nem is lesz egy nagy eposzi harc a kalandozók krónikáiba. De te megoldhatod ugy hogy amíg egymással harcolnak nem mondod el hogy állnak és hogy ne legyen feltünő mondjuk én úgy csináltam először az egyik harcos aztán a varázsló aztán a másik harcos köre jött hogy megzavarja őket és úgy tűnik mit ha mindhárman másik különálló helyzetben lennének. Emellett ha úgy mesélsz esetleg hogy ne legyen feltűnő azt is megpróbálhatod i : 1.harcos megvágja a másik combját... akkor lemeséled neki hogy mivel elég gyors mozgású az ellenfeled megpróbálod valamiképp lelassítani. hatalmasat suhintasz ellenfeled felé... eltaláltad a Jobb combjába mély sebet hasítottál ami megtántorította...lemeséled a varázslót ezzel kicsit eltereled a figyelmüket mert nem figyelnek saját karaktereikre 1 pillanatig a 2. harcosnak meg ugyanazt elmodod csak másképp csak a sebesülés a lényeg. Ellenfeled vadúl kaszabol feléd jól hárítod az ütéseit de megbotlasz bár nem esel el ezzel jó lehetőséget adtál ellenfelednek és annak támadása nagy szerencsédre nem talál el semmilyen sebezhető ponton de a páncélodról lecsúszott a kard pengéje és belemart a lábadba(láncingnél beleakadhat a hegye és az ellentámadás közben mikor kirántja a fegyvert a láncingből felhasítja a lábát). ha megkérdezi melyik lazán mit ha most találnád ki mond "hmm-- legyen a jobb" és már nem feltünő... ha ez sem kielégítő akkor ugy mesélj hogy harcos varázsó harcos varázsló. ezt magyarászhatod azzal hogy sokkal erősebb nála vagy lényeges karakter az ellenfél és jobba ha többet tudtok róla kicsit + munka de ez már igy sztem tuti. Jól ird körül meg tűzdeld tele hasonló dolgokkal ha nem tetszik nekik „mi az h megbotlok” megmondod nekik hogy „bizonyára észrevetted hogy valami nincs rendben itt valamifajta bűvölet kerít hatalmába lassul a reakciód ez eredményezi a rosszabba támadást és a figyelmetlenséget ” vagy valami hasonló és ezzel megelégszik kicsit te meg folytathatod a szívatást. Ha tervezel nekik valami harcot még későbbre akkor fele életük után kezded úgy mesélni hogy rájöjjenek: elhagyod a körülírásokat ha sebet kap az egyik ugyanazt mondod neki és ráfog jönni . ha sokáig akarod húzni egyes sebeket a bűbájra ráfogod egy száraz faág hasította fel az oldalát stb. ellenfélként én csak akkor csinálok velük 1 szintű vagy erősebb ellenfelet ha oylan karakter amit több kalandon keresztül vezetek általában kicsit gyengébbek mivel azt írja a könyv a kalandozók különlegesek igazi hősök lehetnek valamiben jobbak a többinél stb. ha mindenki akivel összefutnak olyan erős vagy erősebb náluk az kicsit illúzióromboló nekem. De mindig a legerősebb karaktert vedd viszonyításnak mint harcos mint mágia használónál. Meg rám mondták már hogy kemény KM vagyok mert amikor kezdtem beleestem abba a hibába hogy nem akartam hogy meghaljanak és mindig megmenekültek valahogy. Erre rájöttek és nekimentek mindennek mert „ugy se halunk meg”. bocsánat a csúnya kifejezésért de az a válaszom hogy „nem a faszt ” ha valaki hülye haljon meg. Nem tetszett nekik de megszokták és sokkal jobb lett a játékuk. Persze egy 2 fegyveres harcosnál nem vágatuk le az egyik kezet de néha eltörhet …

garfiman
2016-12-23 12:35:13 | #17

Ez nagyon jó, habár azt nem tudom elképzelni, hogy akkor a dobásokat meg a sebzéseket hogy vezetted úgy, hogy nem esett le nekik, hogy mi a helyzet, mert gondolom mégiscsak felváltva kellett harcolniuk, meg felváltva kaphatták a sebeket, és hogy mégse legyen annyira egyértelmű, de ez jó megoldás, a legtöbb harcost amúgyis többször gondoltam, hogy asztrál/mentálmágiával kéne kicsit megfogni, mert azt nem feltétlen bírják. Másik kérdés: ellenséges lények TÉ/VÉ-jénél mi az ajánlott, körülbelül mekkora kellene, hogy legyen a találati arány (etk-s rendszerbe átláttam úgy-ahogy papíron, itt sajnos nem)?

Erior
2016-12-23 12:27:40 | #16

Eszembe jutott egy alap dilemma ami sok helyen felmerült már és a hasznodra válhat. Ha egy varázshasználó a legerősebb játékosodat a többi ellen fordítja mert megbűvöli például Boszorkány maga mellé állítja ideiglenesen, egy boszorkánymester Gonosszá gyalázza vagy egy varázsló valamilyen bélyeggel megzavarja a többi ellen fordulhat és nem lesz elég "az erővel minden megoldható" dolog. Ha neki esnek meghalhat a társuk ami amúgy is elég nehéz lenne mert a legerősebbet állítod át. Azzal meg nem kell tökölni hogy az egész kalandot veszélybe sodrod mer lehetőséget adsz a mentő dobásra. KM ként megteheted hogy automatikusan sikerült. Megtudod úgy is magyarázni miért sikerült vagy azt csinálod hogy van esélye de amúgy nincs. Én ezt az alap gondolatot kicsit átalakítottam és úgy oldottam meg egyszer hogy beakartak jutni a játékosaim egy gonosz mágiahasználó rejtekébe hogy eltulajdonítsanak valamit és a rejtek körüli hely (romváros) meg volt bűvölve. Amikor beléptek egy színlelt támadást indítottam ellenük ami csak a képzelet játéka volt mint később kiderült és ketté vettem a csapatot. 2 harcos beállítottságú karakter egy robbanásnak köszönhetően kicsit arrébb repültek a mágiahasználótól de nem egy helyen landoltak. Mikor az egyik Harcos elindult felkutatni a másikat egy elf harcos került vele szemben akinek nem értette a szavait és rátámadtak egymásra (megjegyezném ez a karakter gyűlöli az elfeket) a másik harcos pedig a testvére gyilkosával találkozott össze az erdőben és egymásnak estek ő sem értette a másik szavát(itt mondjuk kiüthet a nyelvtudás hiányossága). Az az egészben a hátulütő hogy a bűbáj végett nem ismerték meg a társukat és egymással harcoltak. Úgy tudták megtörni a bűbájt hogy elejtettem pár gyanús mondatot a harc közben: furcsállod hogy elf ilyen fegyvert forgat, ez halálos vágás lett majdnem utoljára hol is láttál ilyet... ismerős ez a harcmodor... stb és akkor ért véget a bűbáj ha az egyik megöli a másikat vagy ha felismerik hogy nem okés valami eldobja a fegyvert és mondjuk kezet nyújt a másiknak. Nekik sikerült és ketten indultak a Mágus társukat megtalálni. Amikor rábukkantak nagy meglepetés volt hogy akivel harcolt az is úgy nézett ki mit a társuk és mindketten megakarták győzni a harcosokat hogy ő a valódi.

Utolsó módosítás: Erior (2016-12-23 12:31:05)
garfiman
2016-12-23 10:13:17 | #15

A km nem elsősorban én vagyok, nem biztos, hogy az én bűnöm ez a harcorientáltság, de sajnos amikor én mesélek akkor is hajlamosak ezt előtérbe helyezni. Számolgattam sokat, bennem is felmerült ez a személyre szabott ellenségrendszer, habár akkor is nehéz becélozni (hol legyen a túlütés küszöb a játékosoknál, és hol az ellenségeknél, kb mennyi fp-jük legyen, ellenséges varázslók mit tegyenek, mennyire használják ki a csapat gyengéit, stb), de még ha ez sikerül is, a játékosok hajlamosak ezt kicsit összekeverni, és a másik játékos ellenjét ütni... Képzettséges feladatokkal meg ugye az a baj, hogy valahogy mégis erővel próbálják meg elérni, bármi is legyen a feladat

Zaraken
2016-12-21 00:20:36 | #14

garfiman úr!
Nem igazán tudom milyen jellegű kalandokat szoktatok játszani, de nem lehetséges, hogy a játékosaid azért tápolnak nagyon HM-re, mert a kalandjaid túlzottan harcorientáltak, és megszokták, hogy mindent izomból lehet megoldani? Csak egyszer szopasd meg őket egy királyi udvarban szociális skillekkel intrikázós, vagy egy vadonban túlélős kalanddal (ahol megfelelő skill nélkül azt sem tudod mi ehető, és mi az ami téged esz meg), és hidd el, a játékosok mindjárt átértékelik a szociális/világi/tudományos képzettségeket :)

Szemusz
2016-12-20 13:49:22 | #13

Eddig nem foglalkoztam kaland átírással, saját magam kreáltam kalandmodulokat a csapatot ismerve. Ha nekilátnék az NJK-kat és egyéb lényeket újrakreálnám az új bestiárium alapján, illetve meghagyva a KM-ek alkotói szabadságát kiegészíteném az eredeti kalandmodul szerinti, kaland szempontjából fontos tulajdonságokkal. Nem értem a problémát egyébként, KÉ/TÉ/VÉ/MP/Pszi pontokat, egyéb különleges tulajdonságokat a KM belátása szerint osztogathat a lényeinek, tehát a váza megvan a lénynek, akkor csak fel kell tölteni tartalommal és ráereszteni a JK-kra, aztán találják ki, hogy mit csinálnak vele. Vagy: "Fussatok bolondok!". ;-)

Erior
2016-12-20 13:27:49 | #12

Nem ezt nem céloztam bocsánat ha félreérthetően fogalmaztam. Hasonló elv szerint működünk mi is. Esetleg hozzátudsz fűzni valamit a témájához? Jobb ha több vélemény is van ne csak engem halgasson szegény :D

Szemusz
2016-12-20 13:10:39 | #11

Ezt nekem írtad:
"Viszont nem értem ezt a varázshasználókhoz való hozzá állást..."?
Ha igen, akkor egy kis magyarázat a játékstílusunkról: nálunk a mágiahasználók/egyéb support karakterek juttatják el a célba a csapatot, a harcosok meg legyakják a főgonoszt. Persze a harcosok is gondolkodnak, illetve a mágiahasználók is tápolják a harcosokat a végső felvonásban, a katarzisban, esetleg gyengítik a főgonoszt, de itt mágiahasználók vannak háttérben (hátrálnak, felmásznak valahová, láthatatlanná válnak, stb...).
Az elv az, hogy úgyis csapatban kalandozunk, nem kell mindenkinek mindenhez értenie, inkább legyen mindenki a legjobb abban, ami a kasztja. Persze pont a túlzások elkerülése miatt a képzettségek szintjét házi szabállyal korlátozzuk.
Ha nem nekem szólt, akkor bocs a szösszenetért. ;-)

Erior
2016-12-20 12:25:28 | #10

Igen a Játék Élvezete nélkül nem sokat ér a dolog. Én nem a szabálykönyv alapján való karakteralkotás mellett akartam érvelni de ugy látom nem jött át amit mondani akartam. Viszont nem értem ezt a varázshasználókhoz való hozzá állást...

Szemusz
2016-12-20 08:55:08 | #9

Reagálnék a Tűzvari/Harcos/BM-nek szánt ellenfeles kérdésre. Mivel a KM mindenható a játék élvezetének érdekében mesélhet. Én legutóbb 3 fajta kráni fejvadász ellenfelet csináltam a kalandban (felderítő/orvgyilkos/testőr-nek nevezve), az értékeiket a játékosok értékeihez mérten állítottam be. Az agyontápolt harcművészek ellen a legerősebb fejvadászok mentek, esetleg kettő is (ahogy a való életben is, a legerősebb harcosok összeakadtak a csatamezőn), a többiek ellen meg képességeiknek megfelelőt küldtem. Így mindenki harcolt (volt aki elfeküdt kis időre :-) ), a mágiahasználók meg a háttérből gondolkodhattak, hogy melyik varázslatukat tudják előcitálni időben. Én KM-ként nem szoktam ragaszkodni a szabálykönyvhöz NJK-k és ellenfelek készítésekor. A lényeg úgyis a játék élvezete.

Erior
2016-12-20 08:20:10 | #8

Rendben nem meggyőzni akarlak csak nem értem ez Ragaszkodást a HM alapú karakterhez. Beismerem ha minden képzettséget megtanult egy karakter akkor már csak azért is hm re ad mert nem tud másra de Így… A lényeg akkor is az hogy a Mágia miatt van egyes karaktereknek kevesebb HM je és így a jó mert kivannak egyenlítve a karakterek mert akkor a HM centrikus karakterek nem érnének semmit. Kérdésedre visszatérve egy kész kalandon az Njk karaktereken, szörnyeken kívűl mást nem kell nagyon sztem variálni maximum ha van benne varázstárgy azt kell kicsit a Magasmágia alapján átalakítani de csak akkor ha megtarthatja a karakter. A Küldetés háttere a kaland fordulatai, célja nem változik. Karakterek átalakítását nem tartanám nehéznek csak csinálsz az UTK alapján egy hasonló karaktert és a többi dolgát ráaggatod(ha van szokatlan képessége akkor hátterek hozzáadásával vagy a mozaikmágia alapján megtudod alkotni), a szörnyek lehet alapból benne vannak a Bestiáriumba és nem kell átírni de a szörnyalkotás alapján megtudod csinálni őket vagy ha nem is ugyanazt de hasonlót. Attól mert a modul nem azt írja módosíthatsz rajta úgy is hogy például nem X szörny lesz benne hanem Y. De ha valami konkrét átírásra vagy kíváncsi írd meg azokat és ha érdekel leírom hogy csinálnám pl én az alapján ha neked nem is jó áttudod variálni magadnak

garfiman
2016-12-19 11:33:23 | #7

Nagyon köszönöm a segítséget, sajnos még kicsit mindig tartom magam ahhoz a nézethez, hogy ez mind szép és jó, de valahol a tápolással mégis lehet egy kicsit jobban járnak, mert sok képzettség olyan, hogyha nincs meg, akkoris ki lehet küszöbölni valahogyan (ha mással nem, akkor a puszta erővel), vagy első szinten is (ami ugye 2-3kp-nál nem kerül többe) majdnem annyit ér, mint magasabb szinten (kivéve harctéri gyakorlat, fájdalomtűrés, fegyverhasználat, vértviselet... nyilvánvaló okok miatt). Az eredeti témától kicsit elkanyarodtam, a fő kérdésem az lett volna, hogy beszereztem rendes könyvbe kiadott magus modult, ami ugye etk-s, és, hogy mit érdemes variálni rajta, hogy készen lemesélhető legyen?

Erior
2016-12-18 19:50:38 | #6

Értem az alap problémát de azt a hm re rákkattanást nem. (példának megfelelően 3.tsz-ű karaktereket írok)Ha egy BM nek adsz alap harci képességeket pl 3.foku fegyver használat kétkezes harc akkor van kb alap 88 legyen 90 VÉje. Ha hárítótőrt használ 3.fokon az + 25 ha kettős védelmet egy hosszúkardnál 3.fokon +15 emellett ha védekezőharcot folytat az +40/+25 /+10 az úgy a min és max 130 – 170(és nem beszéltünk a BM nél HM ről).A harcos TÉ alapja 45 ha 10 et ad a hmből rá akkor +30 meg egy hosszúkard +20 az 95. Az a találati esély min és max értéke 45+ túlütéssel 95 / 75 és 00 val van csak halálosztás. emellett egy egyszerű példa megy a BM egy alagútba összetalálkozik egy banditával észleli nyom egy Villámvértet és jöhet a kardozás vagy ha ennél még keményebb az ellenfele maxx VÉ és a támadásokkal saját magát öli meg egy villámvértnél. De alternatíva a villámbörtön, mivel nekromanta ezért élőholtakat képes teremteni ha előrelátó mehet 1 nél többel is vagy egyszerűen nem bízza a véletlenre és mérgezett számszeríjjal indul a járatba a CÉ nél meg nem számít a VÉ. De itt még megemlíteném hogy egy BM ha fegyvert ránt az csak végszükség esetében történik és inkább önvédelem céljából + kis szinten semmi körülmények közt nem fog sehova egyedül menni. Ezen kívül ha nehezményezed azt hogy KM ként ilyenek a játékosaid egyszerűbb cselekkel maguktól letesznek az ilyesfajta dolgokról példával élve mondjuk hiába beszélsz nekik hogy milyen jó képesség a fegyverismeret nem érdekli őket. Egyszer kétszer megszívatod vele őket hogy nem szúrják ki az őket üldöző Gorviki fejvadászt mert nem tudják csak annyit hogy „szép tőr” akkor kelepcébe sétálhatnak vagy fordítva hogy ők lesznek könnyen felismerhetőek és nem fogják tudni miből buknak le mindig. Ne haragudjon meg senki se de ha nem is viszi túlzásba alapvető dolgokhoz értenie kell egy harcosnak is különben nem ér semmit a karaktere. magasabb szinten pedig egy 10d10 es villám bármilyen humanoidot semlegesít. Ha ez sem gőz meg azt tudom mondani hogy a varázshasználó csak Manát toljon magának akkor felveheti a varázslatokkal a versenyt. Még valami érdekelne ezzel vagy mással kapcsolatban?

garfiman
2016-12-18 11:32:55 | #5

Persze, értem, hogy ez történne, ha mindenki szépen a könyv szerint okosan játszana, de valahogyan mégis az sül ki belőle, hogy a játékosok a tulajdonságaikat úgy osztják el, hogy erő, ügyesség, gyorsaság 15-16, a többi meg 12 körüli, ezzel is rengeteg hm-et nyerve, valamint a szintlépésből kapott kapok háromnegyede hm-re megy (esetleg a tolvaj felhúz mindent 80%-as szintig további tápolás végett), fp-re nem raknak sokat "túlütésnél úgyis az ép bánja elv" alapján. Nos ezek után a különbségek kicsit gyorsabban kijönnek, és azért egy fejvadász vagy egy tolvaj megvan szépen plusz képzettségek nélkül, merthát alapból elég sok mindent megkap, esetleg a 4. fokú fegyverhasználatot veszi ki, merthát az mégiscsak olcsó. Tudom, hogy a harc nem az elsődleges a magus világában, de néha erőszakon kívül nem tudják a karakterek megoldani a problémáikat, ezek után ha mondjuk szétválik a csapat, és egy paplovag (akinek szintén elég nagy probléma kigazdálkodnia a hm-et a képzettségeket és a manáját is), vagy a boszorkánymester aki teszemazt 3-mas szintű, és sokat nem lehet kezdeni vele, egyedül marad, és szembekerül egy egyszerű banditával, aki ugyan nem túl erős, de mivel ahhoz van igazítva, hogy a harcos/fejvadász/lovag/tolvaj/ami éppen tápolva van ne tudja origamira használni, akkor igenis az első ütése már túlütés lesz, és km-ként vakarhatom a fejemet, hogy már megint meg fog halni az egész társaság. A régi rendszerben 130/180-as értékeik már a 10-11. szintű ellenfeleknek voltak, és egyéb megoldás esetén akár a varázsló is elpüfölhetett a botjával egy-egy farkast, vagy egyszerű őrt, ha 80-90 körülit dobott, de most nem tudom hogy lehetne megoldani ezeket a helyzeteket ebben a rendszerben, hogy nehogy véletlenül harcba küldjek egy ilyen karaktert.

Erior
2016-12-17 07:53:36 | #4

Értem mire gondolsz. Leírom a véleményem erről: Pár témában lett már itt ott boncolgatva a HM kérdés de igazából ha jobban átgondolod nem kell túlzásba vinni a dolgot mert túl van becsülve. Egy harcos mondjuk alapesetben oszt magának 5/5 öt TÉ és VÉ re az 20 KAP 5 FP 5 KAP és a maradék 19 mehet Képességekre ha többet osztana hmre akkor meg azért lenne hátrányban mert nincs azon kívül semmije (itt arra gondolok hogy mivel M.A.G.U.S. ról lévén szó nekem ha harcossal játszom minimum Pszi-m kell hogy legyen elvégre ezért találták ki :D ). Ha a Tűzvarázslót nézed (mondjuk az is számít milyen tűzvarázsló) az alap leírásban 7 et ír akkor az mondjuk 4/3 lesz TÉ és VÉ re. a különbség köztük 1/2 ami mondjuk 10 szintre nézve 10/20 lesz… az nem nagy különbség + te tudsz varázsolni. Inkább a felvett képességek a mérvadóak, ha tökéletesen akarod elosztani a KAP-jaidat akkor mindíg nézd meg mi éri meg jobban pl: 2.fokú fegyverhasználatod van 5 Kp kell 3.fokhoz +2KÉ + 5 TÉ és VÉ-t ad de ezt nem tudod megcsinálni HM-ből mert 5 KAP-ból 2 HM re telik csak. Ha első szinten felveszed a Tapasztalati mágia 4. fokát nem kell 18 KAP manára hanem elég lesz 12. Kisebb szinten úgy sem tudod rendesen kihasználni a mágiádat, amíg nem lesz több addig csak saját magad kiegészítésére használhatod nem csatában porrá égetni mindenkit. Mondjuk, 5 szinten van 30 manád és ha pusztítani akarsz 1 lövésbe mindet bele teszed egy tűzlabdába vagy bármibe többet ér mit az a + 20 TÉ vagy VÉ. Boszorkánynak meg Bosz. Mesternek nem igazán kell HM mert nagyobb skálán mozog az amit a hatalmával megtehet. Hiába jön a csak HM re gyúrt harcos simán megfogja bármelyik és onnantól kezdve nem csak a halál vár rá. No persze sokat számítegy játékosnál a Tapasztalat és a Taktika is.

garfiman
2016-12-16 13:52:28 | #3

Nos az a helyzet, hogy az új bestiáriumot egyrészt nem értem teljesen, hogy hogyan kellene használni, másrészt amit feldolgoztam belőle az az volt, hogy valami minél nagyobb méretűn, annál inkább darálni fog, harmadrészt ami a legfontosabb ok, hogy szeretnék inkább egyszerűbb lényeket, pl állatokat használni. Igazad van, nem tértem ki pontosan a dolgokra, mert tényleg elég tág kategóriára lennék kíváncsi, de akkor térjünk ki a legfontosabbra, a harcértékekre. Van egyszer egy harcos (vagy bármilyen nem varázshasználó), aki a szintenkénti 44 kapjának a 3/4-ét nagy boldogan elkölti hm-re, meg van mondjuk egy tűzvarázsló, aki elvileg harcolni is kéne hogy tudjon valamennyire, de ahhoz, hogy ne csak egy 1E-s tűzkitörés legyen még ötös szinten az egész tárháza, szintenként mondjuk 18kapot rákölt a manájára, minden után marad neki szintenként legfeljebb 6-10 hm-re valója. Az első 1-2 szinten még csak 10-20 a különbség az értékeik között, de mondjuk a 3., vagy az 5. szinten (amin a legtöbb kalandmodul játszódik) már akkora az eltérés, hogy két eset lehetséges: a) a tűzvarázsló szintjén vannak az ellenségek hm ügyileg, ekkor a harcos 02-vel röhögve túlüt mindent, és a pikájával 3k6+2-vel mindent szétcincál, b) a harcoshoz vannak igazítva a dolgok, a tűzvarázsló harcban képviselt értéke azonos lesz egy darab kővel, egy boszorkányról/bmesterről pedig már nem is beszélve.

Erior
2016-12-16 09:49:56 | #2

Igazából a KAP rendszer segítségével áttudtok sokmindent emelni UTK ba ha egy kasztot akartok pl átírni. Szörnyekre pedig ott van az ÚJ Bestiárium és a lényalkotás ami alapján megvalósítható oylan is ami esetleg csak említve van. Konkrétan mire gondoltál mert amiket példának írtál az elég tág témakört tud felölelni....