Fórumok - Fejlesztések - Adottság háttér emelje a faji maximumot is


Zaraken
2013-08-21 17:50:05 | #9

Tuan per: Csak közvetett infóim vannak, mivel én is egy kalandozótársamtól hallottam. Ma úgyis találkozom vele, majd megkérdem, honnan származik az értesülése.

Válasz HUNgaroWolf #6 üzenetére.
Solo
2013-08-21 16:47:36 | #8

Esetleg a faji maximum emelését majd megcsinálhatjuk. De az biztos, hogy nem korlátozzuk le az adottságpontok számát annyira, amennyi pont kell a 20-as faji max eléréséhez (korábban ezt is kérték), mert az már tényleg elég meredeken ellenkezik a szabálykönyvvel, illetve a meglévő karik miatt sem megoldható.

Pappi
2013-08-21 15:56:34 | #7

Először is a könyv azt írja, hogy a tulajdonság emelhető vele a faji maximum fölé. Azt nem írja, hogy a faji maximumot is növeli. De sokan így játszanak, és talán tényleg így is lenne rendjén. De akik emlékeznek, hogy már olvastak erről egy vitát, azok valószínűleg itt olvasták, csak pár témával lejjebb kellene nézni. "Adottság - Hibás" nevű téma...

Utolsó módosítás: Pappi (2013-08-21 17:06:17)
HUNgaroWolf
2013-08-21 15:25:25 | #6

Elvesztette? :O
Honnan tudod? Tudsz róla valami cikket?
Nekem utolsó hír, hogy első fokon megnyerte a Tuan.

Zaraken
2013-08-21 14:37:30 | #5

Igen, a könyv úgy írja, hogy az adottság háttér felvételével 18 fölé is vihető a képzettség, max 20-ig. De ezt többféleképpen lehet értelmezni:
a) Csak a karakteralkotáskor teheted ezt meg
b) Akár később is, pl. 4. fokú képzettség bónuszok rápakolásával.

Azt már nem írja a könyv, hogy ezek közül melyik. A félhivatalos, általánosan elfogadott verzió az, hogy a b). Megjegyzem, teljesen hivatalos verzió már soha nem is lesz, mivel a Tuan elvesztette a pert, így semmiféle errata meg javított kiadás nem jelenhet meg.

Válasz HUNgaroWolf #4 üzenetére.
HUNgaroWolf
2013-08-21 14:20:30 | #4

A könyv is írja, hogy a faji maximum fölé is emelhető vele, de legfeljebb 20 ig, az összes elfszabásúnak.
Nem is ez a kérdés, hanem, hogy az reális e, hogy csak akkor növeli 18 fölé, hogyha már kezdésnek ezekkel a pontokkal fel is tolom. Mert itt ha csak rááldozom az elején a 2 adottságot erőre 16 ról 18 ra akkor utólag képzettséggel már nem bírom föntebb vinni, azonban ha 18 ról akarom 20 ra rögtön 0. szinten feltornázni háttérrel úgy már lehetséges.

Moha
2013-08-21 14:19:43 | #3

Viszont valahol írják az ÚTK-ban mert ez nekem is rémlik, és emlékszem hogy olvastam is valahol

Válasz Zaraken #2 üzenetére.
Zaraken
2013-08-21 12:49:49 | #2

Bár az ÚTK-ban sehol nem írják, egyfajta félhivatalos, hallgatólagos szabály, hogy az adottság a faji maximumot is növeli. Erről már valahol volt szó, de most nem emlékszem, hogy ezen az oldalon, vagy a Tuan fórumán.

Válasz HUNgaroWolf #1 üzenetére.
HUNgaroWolf
2013-08-21 11:06:08 | #1

Üdv!

Nem feltétlenül hiba, de kíváncsi volnék mindenképp a véleményetekre. Ha a 16-os erejű paplovagomnak veszek 2 adottságot "0-adik" szinten 18 lesz az ereje de hiába a 2 adottság később például pusztításból vagy egyéb képzettségekből nem vihetem 18 fölé az erőm. Ez irreális...
Például: Igen erős embernek születtem, (17) es az erőm alapból (megvan az adottságom, hogy ember társaimnál erősebb legyek, de mivel csak lazsáltam, stb ezért "csak" 17 es az erőm) azonban valami motiválni kezdett 21 éves koromban és komolyan neki álltam az erőemelésnek. Megvan az adottságom, hogy felülmúljam a legtöbb embert ezért hosszas munka után 20 as erőm lett. Tádám.
E helyett, itt és most: mivel alapból minden féle képzettségből és munka nélkül nem értem el "automatán" a 20 as erőt ezért már soha el sem érhetem hiába van hozzá adottságom, pedig még csak x éves mondjuk 21 vagyok..