Fórumok - Kalandmesteri sarok - Csapdák, feladványok


Custos
2012-08-30 16:24:31 | #16

Csapat mogott lezarult a viszaut es jottek is szepen elolrol a leverhetetlen animalt teljesvertek. Egy darabig csataztak amig a tolvajnak nem tetszett a csata es elore szaladt hogy meglassa a kiutat a kanyar utan.
Gyors kiteresek es a csapat mar szalad a kijarat fele, enyhen megpuhitva az ellenseg csapasaitol. A tovabjutashoz egy kis komplex optikai szerkezetet kellet helyesen beallitani ami razta minden erintesnel a probalkozot. Hatul persze kozeledtek a vertek. A harcosabbak persze fel kelett tartsak oket amig az okosabbak razattak magukat a szerkezettel.(Vedekezo harcot nem lehetett rendesen fentartani mert nem volt hova viszahuzodni) Vegul ugyesek voltak es egy par fpvel es egy elajult tarsuk athuzasaval tul is jutottak :D

SSyrius
2012-08-26 13:02:13 | #15

igen

Callinicus
2012-08-26 04:11:03 | #14

És megoldották?:)

SSyrius
2012-08-26 03:14:19 | #13

A számosat eljátszottam minden csoporttal már réges-régen :)

Utolsó módosítás: SSyrius (2012-08-26 03:14:31)
Callinicus
2012-08-26 02:11:22 | #12

Én ezzel már majdnem megöltem két csapatot (Csillagkapu 9. évadjában volt az ötlet):

Feladvány:
http://kepfeltoltes.hu/120826/jelek_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Ez hét egyforma méretű kőlapka egy asztalon. Felettük van, hét egyforma méretű hely, jelöletlenek, oda kell, sorrendben berakni a köveket. Ameddig jó sorrendben vannak a kövek, nem lehet őket újra kivenni. De ahol kihagy a sor, onnantól, mind rossznak számít. Csak akkor fixálódnak a jók, ha egy teljes sor van kirakva. Ha mondjuk az első három jó sorrendben van, azokat már nem lehet újra kivenni.
A karakterek kapnak valami büntetést, ha rossz sorrendet raknak ki. Például megrázza őket az áram, lejjebb ereszkedik az őket szétnyomni készülő plafon (én ezt használtam), tehát egy bizonyos mennyiségű rossz próbálkozás után a csapat meghal. Ha sikerül, kinyílik egy kapu, amúgy nem lehet megszakítani a feladatot, elmenekülni előle.
Ja igen, fejjel lefelé is pont beleillenek a sorba, de úgy mindenképp rossz lesz a próbálkozás, az egyik csapat ilyesmivel is próbált logikázni. :) Bár akár az is jó lehet, hogy ha jó helyre rakják a táblát, de fejjel lefelé, akkor is jó, csak ez még külön összezavarhatja őket.

Beleradíroztam a képbe, nem rajzoltam hozzá semmit, íme a megoldás, elég egyértelmű:
http://kepfeltoltes.hu/120826/jelek_megold_s_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Egyik csapat sem jött rá, valahogy ráéreztek az első három kőre, aztán még időben sikerült kitippelgetniük a többit. Az egyik csapatnak négy perc, vagy két rossz próbálkozás volt a halálig. :) Fél óráról indultak.

Másik, ugyanabból a csigakapu részből:
Van két edény, az egyik arany, a másik ezüst, az ezüst elé a következő szöveg van írva:
A kincs itt van.
Az arany alá:
Az univerzum végtelen.
Eleve dobni kell egy nyelvtudás próbát, hogy az univerzum szót felismerje a karakter, ha nem tudnak olvasni, az eleve pech.
Ha leveszik a "kincs itt van" fedőt, elkezd lefelé jönni a plafon.
Ha leveszik mindkét fedőt, szintén ugyanúgy jön a plafon.
Az edények mozdíthatatlanok.
Ha csak az arany fedő van levéve, a plafon esése megszűnik, az arany fedő alatt van, egy szép, nagy fehér színű pénzérme. Mindegy miből van, valami értékesből, és annak is látszik. Úgy is el fogja venni valaki a csapatból.
Az a lényeg, hogy miután eltették az érmét, még később, csináljanak valamit, például emeljenek el valami kincset, zúzzanak be egy ajtót, vagy valami. Ekkor elkezd omladozni az építmény, amiben vannak. Amíg vissza nem teszik az érmét az arany edénybe, és a fedőt az edény tetejére.
Ami támpontot adtam ehhez, hogy minden falon szövegek voltak, és 7 kép, a 7 kép domvik hét arcát akarta szimbolizálni, de ez nálam teljesen kamu volt, (el sem mondtam nekik, senkinek sem volt vallásismeret domvikja) csak úgy oda festették őket, viszont ami tényleges támpont, hogy számos nyelven fel voltak írva, olyan szövegek, hogy csak az igaz szívűek juthatnak tovább, a kapzsiság bűn, stb.
Meglepően könnyű megfogni ezzel az embereket.
Ja és hozzá tettem, hogy ha valakinek van tiadlani kultúrája (nem volt senkinek persze, nem is lehetett nagyon a mesémben), ezt is megfejtheti, egy próbával:
Egyetlen örök igazság van, az univerzum végtelen.
Tehát nem lehet igaz, hogy a kincs az ezüstben van.
Nem is baj, ha nem jönnek rá, ez inkább szívatás, mint fejtörő. :)

Utolsó módosítás: Callinicus (2012-08-26 02:16:29)
SSyrius
2012-06-29 23:58:58 | #11

Szerintem nem feltétlen kell megoldani mindent, amikor ezt az iszonyat nehéz fejtörős kalandot csináltam akkor kb 30 csapda 20 fejtörő 10 titkos ajtó volt, és voltak benne nagyon durvák, csak az utolsó fejtörőt nem tudták megoldani pedig már csak egy karnyújtásnyira volt az a 10.000 arany :D ...és annak ellenére, hogy nem tudták megszerezni, a kalandot mindenki nagyon élvezte.
Persze ez minden csapatnál változó,hogy meddig mehet el az ember, de ez ugye kiderül mikor már az ember régóta együtt játszik velük.

Moha
2012-06-29 23:53:17 | #10

... na de ezért szeretünk mesélni! Mi szépen kigondolunk minden lehetséges fordulatot, s rá kell jönnünk hogy nagy igényekkel felállított kalandunkat a játékos parti 5 perc alatt romokba dönti... Egyébként ilyen fejtörős kalandoknál jobban szeretem ha a kaland a JK-któl függetlenül történik, tehát pl. egy gyilkosságos kalandnál megvan hogy ki mikor mit fog csinálni, ellentétben egy egyszerű "menj el ide, öld meg ezt, s hozd vissza a fejét" kalandoknál. Aztán ha a karakterek elkezdenek gondolkodni, úgyis felborítját az esemény szálakat, de legalább nem áll meg a kaland egy perce sem, mivel a gonosz NJK-k szorgalmasan tevékenykednek :P

Utolsó módosítás: Moha (2012-06-29 23:54:26)
Válasz Solo #9 üzenetére.
Solo
2012-06-29 23:41:39 | #9

Ebben igazad van, egy fejtörőkkel tarkított kaland nagyon élvezetes és izgalmas lehet. Ami nagyon nehéz szerintem az az, hogy megtaláld a kompromisszumot, a kellő kihívást adó feladványok és a lehetetlenül nehezek között. Sajnos jó párszor előfordul, hogy a kalandozók teljesen máshogy gondolkodnak, mint ahogy feltételeztem, ezért még csak a megoldás közelébe sem jutnak, de néha azért sikerül eltalálni 1-1 jó kis feladványt.

Azt hiszem ezt a témát nagyon olvasgatni fogom a következő kalandom kidolgozásakor :)

Válasz SSyrius #8 üzenetére.
SSyrius
2012-06-29 23:34:16 | #8

Nagyon jó kalandot lehet csinálni ha előre felkészíted a partyit,hogy vigyázzanak az életükre és mindenhova csapdát teszel és fejtörőket, ez az előző volta az alap :) Aztán jöhetnek a kisebbek amik egyes termeken való tovább jutást segítik elő.

Pl.: Egy nagyobb terem oldalain eggyel kevesebb lépcső sor mint amennyi JK
a szemben lévő falon egy ajtón az olvasható:

"A veréb mindig kettőt lép,
de mi katonák másképp szoktuk.
A bajtársért ha kell sírba menetelünk.
A fellegektől a poklokig ha kell."

Vagyis egy JK kivételével mindenkinek fel kell menni a lépcsőkön úgy ,hogy csak minden második fokra léphetnek (a dráma kedvéért "kattoghatnak" a lépcsőfokok) Amikor el kezdenek menetelni felfelé kezd kinyílni az ajtó, de csak addig marad nyitva amíg menetelnek fel-le. (Ami azért elég fárasztó) A lent maradt játékosnak pedig meg kell szereznie bentről valamit. Ha elrontják vagy abbaadják az ajtó bezárul.

Esetleg ha nem akarsz ennyire durva lenni akkor kevesebb lépcső és akkor lesz még esélyük kihozni a bent ragadt illetőt.(Akit véletlen valami gáz el altatott :))

Moha
2012-06-29 23:19:17 | #7

Számomra akkor ez spoiler veszély! :D Akkor nem is olvasom a megoldást :P Egyébként köszi a csapdát (így akkor mint leendő játékos)

Válasz Solo #6 üzenetére.
Solo
2012-06-29 23:16:33 | #6

Na ez nagyon tetszik! :)

Főleg, hogy az ábra is milyen részletesen ki van dolgozva, ráadásul azt mondtad az eredeti még jobb volt. Egy kalandra tuti csinálok majd valami hasonlót.

Válasz SSyrius #5 üzenetére.
SSyrius
2012-06-29 23:10:48 | #5

Sas szemed van csak azt :D
Bár az tény,hogy papíron nehezebb, nálam törték a fejüket vagy 2óráig. :)

Na akkor...

A lenyeg az,hogy ez egy leegyszerűsített példa, egy gusztustalan labirintus csapda rendszerére. Sajna az eredeti már nincs meg az szebb és bonyolultabb volt :)
A lényege az,hogy BALLRA második L-je nem érvényes mert azon L tartalmaz más jelölést is(A felső karikája) Most gondold végig ha mondjuk azt írod a játékosaidnak két papírra KABALLATRA és MOJOBBARA csak a a nem kellő betűket megjelölöd, máris mehet a fejtörés :)
Aztán ha ez nem lenne elég ezeket elhelyezed egy labirintus kereszteződésének padlójára és a felirat mindig arra érvényes amelyik járathoz van közelebb, és attól függően mutatja a helyes vagy a helytelen irányt, hogy melyik oldalról olvasható.

X = Balra (KABALLATRA)
| |
= X=
| |

Ebben az esetben a jobbra menő folyosóra fog jelezi még hozzá azt ,hogy a következő elágazásnál balra. (eddig egyértelmű)
Ha a felirat a a kereszteződésből olvasható akkor arra nincs csapda, ha viszont fejel lefelé látható onnan akkor ott bizony baj lesz.
Ha pedig ugyan arra a területre mutat egy jót és egy rosszat is, akkor titkos ajtó van és persze csapda :D

ui.:Ha valakinek sok ideje van akkor szebb grafikával is elő tudja állítani pl. bolygókkal

Válasz Solo #4 üzenetére.
Solo
2012-06-29 22:53:59 | #4

Mintha a közepén egy szót tudnék kiolvasni. Azt mondja BALLRA. De mit is jelenthet ez?

Utolsó módosítás: Solo (2012-06-29 23:00:17)
Válasz SSyrius #3 üzenetére.
SSyrius
2012-06-29 22:48:01 | #3

A labirintus "padlóján" ezt látod mikor lenézel. Egy különös bolygókból álló csillagképet. Sejted jelenthet valamit. Valami fontosat! Nem messze a távolban egy hasonlót vélsz felfedezni, lehajolsz és szemügyre veszed.

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=439194149446866&set=oa.357682654301144&type=1&theater

Solo
2012-06-29 22:39:31 | #2

Régebben nekem a mániám volt ilyenekkel telerakni a kalandokat, bár nem mindig voltam túl népszerű emiatt a kalandozók körében. :P De alapból is szeretem ezeket, nem csak mágusban, szóval mindig próbálok legalább 1-2-t berakni a kalandjaimba.

Később megpróbálok majd visszagondolni, hogy mik is voltak a jobb ötleteim, amiket fel merek vállalni itt a fórumon és megosztom őket :)

Utolsó módosítás: Solo (2012-06-29 22:40:56)
Válasz SSyrius #1 üzenetére.
SSyrius
2012-06-29 22:31:34 | #1

Lassan már 10 éve játszok M.A.G.U.S.-t és szerintem pár fejtörő, feladvány vagy egy trükkös csapda nagyon jól feltud dobni egy-egy kalandot. Szerintem nincs olyan szerepjátékos aki nem szeretné ezeket, főleg ha ő a KM :)
Mivel a kombinációknak és frappáns ötleteknek nincs határa, úgy gondoltam jó lenne jó pár ilyet egy helyre gyűjteni. Szóvak csak bátran tessék osztani a jobbnál jobb ötleteket a többiekkel.

Utolsó módosítás: SSyrius (2012-06-29 22:32:18)