Ha a harcértékeket nézzük, akkor a fegyverek kidolgozása miatt változnak a harcértékek - például értelemszerűen egy tőrnek nem lesz akkora sebzése mint egy csatabárdnak, vagy éppen nem lesz akkora kezdője mint egy pikának, mert eleve teljesen más méret, kidolgozás. Szóval én azt mondom max 1-2 pontig lehet változtatni ezeken, olyasmikkel hogy hosszúkardnak hosszabb/rövidebb a pengéje, stb. De én magas fokú kovácsolást várnék el ehhez, minimum 4. Fok. Elvégre itt relatíve fix arányoktól kell eltérni, mégpedig úgy, hogy érezhető hatása is legyen.
Fórumok - Szabályrendszer (UTK) - Személyre szabott fegyverek
Úgy gondoltam volna ezt az érték változást hogy :
Átlag hosszúkard KÉ 5 , TÉ 10 , VÉ 10 Mestermunkaként akkor jön rá +1/+2/+2 és +5 STP ha mondjuk ezen felül még abbitból is van akkor ez az érték +2/+3/+3 +10 STP és +1 SP igy a fegyver végleges értéke KÉ 7 , TÉ 13 , VÉ 13 2D6 +1 . Én pedig arra akartam célozni hogy az alap értéket az 5/10/10 et lehetne különleges kiképezéssel változtatni pl hogy 5/8/12 legyen avagy 6/11/8 az említet példáimat nézve. Így akkor egy rám igazított Mestermunka Abbitacél Hosszúkard értéke már 7/11/15 vagy 8/14/11 lenne. Sebzésnél pedig a 2D6+1 (3-13) lehetne e mondjuk D10+3 (4-13) ?
Szerintem az, hogy a harcértékek hogyan nőnek/csökkennek, milyen szinergiában vannak, leginkább a kovács képzettségétől függ. Ha magasan képzett (4-5. fok), szerintem bátran növekedhet a fegyver minden harcértéke, csökkenések nélkül, elvégre sokkal jobb minőségű fegyvert csinál, mint egy átlag kovács. Pl. kiegyensúlyozottabb, kényelmes markolata van, személyre szabottan van elhelyezve a súlypont, ügyesen van kiélezve, megmunkálva. Aztán befolyásolja még ezeket a felhasznált anyagok és munkaeszközök minősége, és a ráfordított idő. Így aztán nehéz rendszert kitalálni, mert ha egy átlag kovács 1 évig készít egy fegyvert a legjobb anyagokból, az is lehet mestermunka. Talán érdemesebb minden változót figyelembe véve egyénileg mérlegelni a helyzeteket.
Ugyebár egy fegyvernél számít a kovácsolás minősége és a fegyver anyaga ami módosítja az alap értékeit .Szerintem attól hogy hozzáigazítanak valakihez egy fegyvert az még nem módosítja az értékeit (itt arra gondolok hogy egy kisebb embernek lehet a hosszúkardjának az átlagnál rövidebb pengéje) de ha külön a karakter harcmodorához, stílusához, harci beállítottsághoz igazítják az adott fegyvert az már igen.
pl: ha egy hosszúkard pengéjét szélesebbre, vastagabbra keresztvasát hosszabbra csinálják akkor annak inkább nagyobb a védelme míg mondjuk TÉ-je és vagy KÉ-je kevesebb. Ha egy kardot csak egy oldalra fennek keresztvasa kisebb vagy elhanyagolható mértékben van jelen akkor TÉ-je nagyobb míg védelme az alaptól kevesebb lesz.
Engem az érdekelne hogy amikor egy kovács személyre szabva készít valakinek fegyvert a meghatározott bónusz értékeket milyen mértékben lehetne variálni? Ti milyen szabályszerűségre gondolnátok ilyen esetekben? Ha valamit növeli akarsz mi csökkenjen? Ha mondjuk a sebzésébe variálunk + ot kapjon vagy megváltozhat a kockája? Ja és mondjuk ha egy fegyver nem képes pl: lefegyverzésre akkor képes-e egy kovács úgy módosítani hogy képes legyen?
a válaszokat előre is köszönöm