Mivel végigmegyek most a fejlesztési ötleteken, ide is írok valamit...
Továbbra sem zárom ki, hogy egyszer ez elkészül, de egyelőre nem prioritás.
A "Szavazás a fejlesztésekre" oldalon is látszik, hogy viszonylag kicsit az érdeklődés iránta, sokkal fontosabbnak tartjátok az új funkciókat az UTK-hoz.
Hogy milyen jövőt szánok az oldalnak? Na ez egy nagyon jó kérdés :)
Szerintem ami a legfontosabb, hogy mindenképpen szeretném, ha még hosszú évekig üzemelne. Szerencsére van néhány lelkes támogató (bár egyre kevesebben), akiknek köszönhetően az üzemeltetési költségek fedezve vannak, így még ha nincs is időm rá, eldöcög magában :)
Igazad van az egyszemélyes hadsereg dologgal. Korábban 2 másik résztvevője is volt az oldal készítésének (Moha, Pappi), viszont ők leginkább a tervezgetéssel, teszteléssel és a design részben segítettek. Azóta viszont szétszéledtünk, nagyon ritkán tartjuk a kapcsolatot.
Tehát maradtam én. Igazából már nagyon régóta alig játszok. Az utóbbi 5 évben max 5 kalandban vettem részt. De motivál, hogy ennyien használjátok az oldalt, hogy ennyi embernek segít. Ezért néha-néha láthattok 1-2 új fejlesztést, de amint ezek gyakoriságából látható, az időm limitált.
Egyelőre nagyon nagy átalakítást, új rendszer támogatását én nem látom a közeli jövőben. Inkább kisebb fejlesztési igények megvalósítása van tervben a fórumban említett dolgokból.
Ha lenne több fejlesztő, aki be tud segíteni, akkor első dolog az oldal teljes újraírása lenne. Egyszerűen régi technológiákra épül, nehezen bővíthető, nagy az esélye meglévő funkciók elrontásának (nincs lefedve tesztekkel), mert amikor elkezdtem, még nagyon kevés tapasztalatom volt a fejlesztésben.
Igen, ez lenne az álom, újraírni az oldalt, de úgy, hogy már az összes kérés figyelembe vételével, hogy azok könnyen hozzáadhatóak legyenek...Szóljatok, ha van 2-3 fejlesztő, aki tud ezen dolgozni, mondjuk 2-3 hónapot, ingyen, full-time, vagy kevesebbet havonta, de akkor arányosan több hónapot, és meglesz minden kérés :)
Egyéb módon bevonni, tehát mondjuk 1-1 funkció hozzáadására nem szeretnék fejlesztőket egyelőre. Több idő lenne átnéztem a módosításokat, megbizonyosodni róla, hogy azt csinálja, amit kell, mintha én írnám meg. Éppen a fent említett problémák miatt.
Másik dolog...
Látom sokan sokféleképpen értelmezik az ETK szabályait. Kiegészítik, módosítják, stb. Ezt rémálom lenne támogatnia a rendszernek :(
Utolsó módosítás: Solo
(2019-07-28 20:46:57)
Abban az értelemben nem látom égető szükségét, hogy az oldal eredeti célja (a nagyon körülményes ÚTK karakteralkotás megkönnyítése) ETK esetében nem annyira releváns. Az általad említett online játék platform meg ettől kissé távol esik, de végülis, ha van rá igény...
bár az tényleg annyira más tészta, hogy kb. külön honlap is lehetne.
Ha a Dreonaron belül valósul meg, annyival egyszerűbb a történet, hogy elég egy domain név, meg egy helyre regisztrálni. A fórum is lehet közös, pláne ami a közös, rendszerfüggetlen témákat (pl. Ynev világa, humorsarok) illeti.
Nekem amúgy kb. mindegy. Ezt szvsz. Solonak kell eldöntenie, hogy milyen jövőt szán az oldalnak, be akar-e vonni más fejlesztőket, stb. Mivel, ha jól tudom, kb. az ő egyszemélyes projektje, kilencven-akárhány százalékban az ő munkája.
Válasz Nostromo
#10 üzenetére.
Tökéletesen egyet értek veled!!
Tény, hogy az ETK egy kötött rendszer, de mégis megvan a hangulata, ha egy kidobott karakterrel indulsz.
viszont az alapvető kérdés továbbra is az, hogy a Dreonar kezelje-e az ETK szabályokat.
Véleményem szerint feltétlenül, mert minél több a felhasználó annál nagyobb az esély, hogy önkéntes fejlesztők is jelentkeznek, és így az oldal tovább tud lépni. Mivel az ETK-t használják magasan a legtöbben, ez lehetne egy kiugrási lehetőség. Az belátható, hogy egy fejlesztő "Solo" nem csinál nyarat. Ha már addig el lehetne jutni, hogy a karakterértékeket, és a harci beállításokat a weblapon lehetne kezelni, az azt jelentené, hogy egy online játék platformként használhatnánk a felületet.
Magamból indulok ki: A játékok évek óta online folynak, mert a csapattagok közötti távolság több ezer kilométer. Minden esetben ott lassul le a játék amikor a kockadobálás indul. Írtunk egy excel táblázatot ami alkalmas arra, hogy számoljon a harci beállításokkal, de ez mégsem az igazi, bár drasztikusan lerövidítette az időt.
A Solonak is megírtam, hogy ha mégis nekiáll, a hozzá tartozó adattáblákat szívesen létrehozom.
Válasz Zaraken
#9 üzenetére.
A dobálgatás vs. pontosztás mellett leggyakrabban felmerülő téma az ETK vs. ÚTK viták során a balansz kérdése.
Az ETK hívei rendszerint elmondják, hogy nem érdemes ezt ennyire matematikai alapokra helyezni. A harcos harcolni tud, a varázsló varázsolni, a tolvaj meg %-os kommandózni. Ki-ki a maga területén erős, felesleges az almát a körtével összehasonlítani meg számolgatni, hogy akkor melyik mennyit ér. A KM-nek kell ügyelnie, hogy mindenki a maga módján hozzá tudjon tenni a játékhoz.
És ebben igazuk is van... egy olyan kötött rendszerben, mint az ETK.
Ám abban a pillanatban, hogy a karakterfejlődés teljesen szabad, és mindenki KAP-ból tud megtanulni harcolni, varázsolni és %-os kommandózni, rögtön fontos kérdéssé válik, hogy ezek egymáshoz képest mennyire legyenek drágák. Melyiket mennyire legyen könnyű tanulni? Egységnyi varázsolás hány egységnyi kommandózással egyenértékű? Rögtön előkerül a patikamérleg, és a sok-sok számolgatás. (Az ETK-nak az az előnye kétségtelen, hogy jóval egyszerűbb benne karaktert alkotni. Nem kell hozzá Dreonar, csak papír, ceruza, 5 perc alatt megvagy, és már játszhatsz is. Pláne ha KM-ként kell egy tonna NJK-t alkotnod)
És a maga logikája szerint mindenkinek igaza van. Ezek inkább ízlésbeli kérdések, hogy kinek melyik jön be jobban. Ízlésekről és pofonokról meg felesleges vitatkozni. Nincs olyan, hogy melyik jobb, az ETK vagy az ÚTK. Mindkettő más-más igényeket szolgál ki.
Utolsó módosítás: Zaraken
(2019-07-25 10:38:31)
A karakter dobálás az tényleg hangulatos, de nagyon szélsőséges. Egy egyszeri kockadobás határoz meg olyan kardinális, az egész életútjátékra kiható értékeket, mint pl. a bárd intelligenciája. Előfordulhat, hogy egy rossz dobás miatt nem is tudsz varázsolni.
Ezt a problémát nagyjából mindenki érezte, és majd minden játékos közösség kiegészítette olyasféle háziszabályokkal, hogy utólag még valahány pontot átpakolhatsz, vagy egy értékedet újra dobhatod, stb. Sőt, voltam olyan versenyen is (diósjenői Imola tábor), ami bár ETK alapú volt, pontosztással alkothattál karaktert.
Jobb helyeken a játékrendszer a különböző ízlésű emberek igényeit is leköveti, és te döntöd el, hogy dobálgatsz, osztogatsz, vagy értékeket szabadon párosítasz dobásokkal, stb. És ez nem valami újmódi innováció, a Magusnál amúgy régebbi Cyberpunk2020-ban már így volt.
Egyébként szerintem ez lenne az arany középút, hogy a dobásokat társíthasd értékekhez. Az ÚTK teljesen szabad rendszere egy kicsit megöli a karakter kidobás varázsát. Mindenki mindenre 13-14-et rak, mert annál kevesebbel megdrágítod magadnak a képzettség tanulást. Többet meg minek, majd 4. fokú képzettségekből felhúzod faji maxra.
Ez kb. olyan, mint a Harley-Davidson. Mindem jobb nála, minden gyorsabb, de mégis aki megszerette nem vált.
Az ETK-hoz van egy csomó kiegészítő, az összes Rúna, és a könyvek is ez alapján íródnak. Nem véletlenül bukott meg az összes új szabályrendszer.
Igen, a kari kidobás, az hangulatos, de a kötött karakterek, is adnak hozzá. Illetve a különböző különleges képességek, ami egyedivé teszik a karaktert.
Válasz Solo
#6 üzenetére.
Emlékszem, amikor megjelent az UTK, nem tetszett, nem akartuk átvenni, mindenki idegenkedett tőle. Aztán valaki mégis ránk erőltetett egy játékot és utána nem volt kérdés, hogy ezzel maradunk-e. Szerintem még csak fel sem merült a csapat egyik tagjában sem, hogy maradjon az ETK.
Mik a legfőbb dolgok, amikben az ETK pártiak szerint az jobb?
Nekem az egyetlen dolog ami jobban tetszett, az a kari kidobás. Sokkal valóságközelibbnek érződött, nagyon ritkán készültek átlagos karik, izgalmas volt nézni a dobásokat.
Válasz Nostromo
#5 üzenetére.
Az én rálátásom, hogy ténylegesen a legtöbben az ETK szabályai szerint játszanak, esetleg az 5 fok képzettségek átvételével. Az UTK-hoz nem jelentek meg kiegészítők, és a UT leginkább irritáló hibáit nem, vagy csak részben javította. Eleinte mi is megpróbáltuk használni, de a tapasztalat az volt, hogy a játék még lassabb lett, és a karakteralkotás szintén okozott problémát.
Errefelé (Zalaegerszeg) is mindenki ÚTK szerint játszik a környezetemben, ETK-s játékost hosszú évek óta nem láttam.
Válasz Solo
#2 üzenetére.
Errefe(Kolozsvar) akit ismerek es meg jatszik az at van terve UTK-ra amibe ez az oldal is besegit. Viszont neten talalkoztam mindhalalig ETK rajongokkal.
Láttam az egyik FB-os MAGUS csoportban egy szavazást. Aszerint az ETK-t jóval többen használják, mint az UTK-t. Ez nekem kicsit furcsa és meglepő.
Ti hogy látjátok a környezetetekben?
Utolsó módosítás: Solo
(2016-07-26 13:05:36)
Válasz Solo
#1 üzenetére.
Ide szerveződhetnek azok, akiknek ez az újítás fontos lenne.
Illetve a fejlesztésre szavazzatok is az oldal megfelelő menüpontjában, ha szeretnétek ilyet látni.
Utolsó módosítás: Solo
(2016-04-20 13:22:12)