Ebben is van logika, de mivel nincs időm saját varázslatokat kitalálni így ez még mindig a legjobb megoldás, mert a mágikus repertoár viszont egyedi lesz.
Továbbá passzol a szellemiséghez.
Fórumok - Kasztok - Druida
Az egyes istenek egyedi fohászait és rituáléit én nem keverném ide. Azokat ugyanis az adott isten csakis a saját papjainak/paplovagjainak biztosítja, pont ezért egyediek. H ezeket más is tudná használni, értelmetlenné válna az egész.
Nagyon jó dolgokat írtatok a Druida mint kaszt megvalósításához de van pár dolog ami nem igazán jött át nekem és lenne néhány ötlet is amivel talán tudok segíteni. Nem akarom kikezdeni senkit.
Eléggé eltér a legelején körülfogalmazott kaszt a legutoljára leírttól. A feltüntetett faj maradhat ess elf/félelf mert előfordulhat hogy pl egy elfeledett Hekka pár kyrrel elvándorol úgy mit azok akik megalapították Godorát csak ők Haonwell fele indultak és ott kerültek kapcsolatba az elfekkel és a szakadár elfek és kyrek 1 csoportja alkotta meg a Druidizmus alapjait. Bár itt akkor a Kyr származék is lehetne Druida. ha a 2. változatnál áll ess a faj megadás. Ha a szakrális mágiánál maradunk sztem nagy érvágás leragadni a kis arkánumnál meg ez a százalékos esély. Tudja csak használni mindet hogy teljesértékű pap legyen. Nekem tetszett ez a Szellemcsoport téma lehetnének akár küldöttek is akik valamelyik elemhez kötődnek és a Druidánk Választhat 1 felsőbbrendűt akitől hatalmat kap. ez lehet egy gyengített Tűzmágia szerű egyedi fohász amivel megerősíthető a karaktert. Bár a Kyr dolognál maradva nem tudom kicsit kétes a tűz téma Sogronnál maradva de nem megoldhatatlan.Az pedig hogy elemi mágiát használjon túl sok képzettséget jelenteni meg kicsit elüt a Magasmágia a Druida hatalmától. Az Ingere visszahozása a világba nagyon tetszik de a mágiánál leírt összeollózott egyedi szakr. hatalmak és a többi kasztból kivett sajátosságon nem tetszenek. Egyrészt mert elveszíted a kasztok egyéniességét és elmosod az elhatárolódás vonalát. Lehet felhasználni alapnak más kasztok sajátosságát de csak alapjául szolgáljon. Biztos kilehet találni valami sajátosságot neki. Tiltott képességeket nem adnék neki csak korlátozást mert jó ha ismeri az ellenség sötét szörnyeit is és ha van fantázia a Szellemcsoportos dologban akkor Serafi szerződést köthetnek a lényekkel. A természeti erőket befolyásoló mágiaban meg kellne az aranyközépút mivel a Földanya irányítja a körforgást és nem örül sztem neki ha bárki belekontárkodna . Az ősnyelvtémához annyit fűznék hogy ez a Kyr meg Emrelin dolog kicsiz széthúz lehetne kitalálni egy sajátos ősnyelvet a Druidnak mit pl a Domvikhívőknek. Ez meg pl lehetne egy új nyelv a Kyr / Elf nyelvből ami alapjául szolgált a mostani Emrelin nyelvnek mivel az idők folyamán annyit elkorcsosult az ősnyelv hogy abból lett az imént említett nyelv. Érdekelne a fegyverek miértje. Furkósbot. Sztem lehetne az össze fajta botfegyver. A fémfegyverek ha lehetnek akkor mondjuk lekorlátozódhatna az amazon kardra és az íjakra. Meg akkor ha már amazon a Druida lehet bármilyen nemű vagy csak pl nő?
Lehet itt ott kicsit összevissza írtam dolgokat és rosszul fogalmaztam de a lényeget értitek.
Az én Ynevemen a Druidák Élet, vagy Élet/Rend jellemű ember természetpapok. Élőhelyük az Anublieni tóvidék és Eren közt, illetve a Vinisila síkságon terül el és az egykori Kyr istennő, Igere papjai.
A leírás:
A Teremtés Úrnője a kyr istencsalád másik méltatlanul elfeledett istennője Morgena mellett. Ő megmaradt annak, ami a kezdetekkor volt a jóság és a gyógyítók, teremtők patrónusának. Talán épp ezért vesztek ki hívei majd mindannyian a Hatodkor sötét hatalmakkal és gonosz praktikákkal teli évszázadai alatt. Közülük kevesen voltak képesek dacolni a múló évekkel és a mindent elborító feledéssel, de akiknek sikerült, azok is sokat veszítettek és hatalmuk - istennőjükével egyetemben - jelentősen megcsappant a Birodalom fénykorabelihez képest.
Papjai régen és most is egyként a jóság és a természet védelmének szentelték életüket és minden erejükkel küzdenek Tharr, Orwella és a pusztítás más néven színre lépő istenségei ellen. Módszereik, mágiájuk koronként változtak, de maga a cél soha. Mindig az Élet védelmében cselekedtek s innen ered kiemelkedő gyógyító és herbalista tudományuk is.
Morgena újkori híveivel szemben ők most is nyíltan járják Ynev földjét; más kérdés viszont, hogy hol. Egyedül a Vinisila-sikság nomád és fél nomád népeinél maradt fenn a vallás. Az amazonoknál Földanya néven és papnők jóvoltából, míg a csillengeknél, pikteknél eredeti formában a Druidák közvetítésével. Azok sincsenek túl sokan, akik ismernék őket.
Szent állatuk a hattyú. Szimbólumuk az Aranykalász.
Használhatja a Szakrális mágia Kis Arkánum Élet és Természet szféráinak fohászait.
Úrnőjük sajátos átlényegülése, majd ezt követő meggyengülése és az ősi formulák legtöbbjének elfeledése miatt Nagy Arkánum mágiájuk megbízhatatlan, gyakorta létre sem jön; netán valami egészen más történik. Az idő múlásával, miközben új tapasztalatokra tesznek szert, mindez persze változik, hiszen rátalálnak a helyes útra, a sok sikertelen próbálkozás után megalkotják a működőképes formulát. Ezek azonban szinte mindig egyénre szabottak, s emiatt a tanítványoknak mindent elölről kell kezdeniük. Ez a gyakorlatban úgy nyilvánul meg, hogy 1.Szinten Intelligencia % esélyük van a varázslataik sikeres működésére, s ez minden Szintjükön (az elsőn is) további 7%-kal nő.
Egyedi Rituáléként használhatja a Boszorkánymágia Mágiaelnyelés varázslatát, Kyel Kizökkent idő rituáléját, Dreina Menedék, Óvó kar rituáléját, Domvik Kézrátétel rituáléját, Arel Szélkeltés rituáléját, Ellana Termékenység rituáléját. Ezek közül az minősül Nagy Arkánumnak, ami 15 Kegy pontot elér.
Tetoválásokat is használnak, ami mind Nagy Arkánumnak minősül:
- Áspis jel
- Bagolyszem
- 5 Elem tagadó bélyeg és Páncél bélyeg
- Betegségtől óvó bélyeg
- Gyógyító bélyeg
Ősi nyelv - kyr - kell a tanuláshoz gyenge feltételként a nyelv mellett. Anyanyelvük hasonlít vagy azonos az emrelinével.
Pszít nem ismernek és maximum furkósbotjukkal harcolnak, ha muszáj.
(Vallásismeret-re direkt nem akartam kitérni. A varázstudása maga a vallása, itt nem szerettem volna ezt belehozni. Elég sámán van Yneven ilyen dolgokkal, ez tapasztalati mágia. Tény,hogy úgy képzeltem el ,hogy félig mágia félig szakrális tudás amit végrehajt de maga a tapasztalati mágia része erősebb mint egy papnál. Egy druida legalább is az én elképzelésemben 1/4 harcos, 1/4 pap 1/4 varázsló 1/4 gyógyító )
Hmm nos tény ami tény tiltott tudás erős szó. 2-is tanulhatnák hisz ha szembekerülnek egy élőhalottal vagy netán egy Démonnal tudják már akkor hogy mia az és annak ellenszerét.
Fegyvert forgatnak de kerülik a közelharcot .. Képes késeket forgatni ezen felül íjat használnak.
Runába képes foglalni a varázslatait.
Az Őselemi mágiát a szellemek miatt kap. Tűzet a tűzszellem hoz, jeget a vizek szellemei. Erős szelet a szélszellemek és a föld mely körülvesz nem is vita tárgya.
Manát úgy tölt vissza ,hogy a szellemeknek áldozatot mutat be. Ápolja és védelmezi a természetet. Az áldozat általában hosszas meditáció egy legalább 5-10 ynevi láb sugarú helyen....halott földön esélytelen.
Öt szellemcsoportot különböztetnek meg.
-Tüzek szellemei
-Vizek szellemei
-Földszellemek
-Szélszellemek
-Vadon szellemei
Mindegyik szellemen keresztül képes áldozatot bemutatni így manát képes visszanyerni ,de ennek hátulütője is van. Ha a tűzszellemeknek mutat be áldozatot és mágját rak mikörül lerója tiszteletét énekelve és táncolva vagy csupán csak meditálva könyörög akkor mánája visszatöltődik és a tűzalapú varázslatai 1 mp-vel olcsóbbak lesznek és egy erősítéssel erősebbek. De a többi varázslata egy erősítéssel és 1mp-vel drágább.
Tehát az öt szellemcsoport felé áldozat bemutatás így működik. Mind az Öt szellemnek való áldozat bemutatás egyszerre hihetetlen nehéz. Egy egész nap kellene hozzá ráadásul annak módja is kivitelezhetetlen.
De 10-es szint felett a Fődruidák megtaníthatják módját. Rituálé által.
Varázslatok kidolgozása folyamatban. Leginkább Narmiraen Kalahora varázslatai az alapok ezen felül kerül még kidolgozásra pár dolog. Amolyan Boszorkánymesteres varázsfákra gondoltam (Lásd villámvarázs, Rontások, Átkok stb) De persze itt nem ilyen sötét dolgok.
-Idézés
-Rúnavarázslatok
-Alapvarázslatok
Szerintem is érdekes kaszt. A rúnamágiát és az őselemi mágiát nem egészen értem, miért kapják meg alapból, de valóban beleillenek a koncepcióba. Én mondjuk egy vallásismeret (természeti szellemek/szellemvilág, valami ilyesmi) képzettséget hozzáadnék, nekem eléggé az jön le belőle, hogy nem egy hagyományos mágia amit ők használnak, hanem valami szakrális-tapasztalati keverék. A nekromancia és démonológia képzettségeket szerintem 2-es fokig tanulhatnák, mint a Lar-dori varázslók, hisz használhatják a tudást jó módon is (élőhalottak és démonok elleni harc).
Néhány kérdésem:
-Varázslatokat dolgoztál ki hozzá? A 3 szféra miatt jó sok varázslatot kap, de így sajnos egy pappal szemben hátrányban van.
-Ezeket a varázslatokat rúnába is tudja foglalni?
-Hogyan tölti vissza a manáját?
-Forgatnak fegyvert?
Előre is köszi a válaszokat :)
OK köszönöm.
Utánna néztem. Ez csak egy kis szeparált csoportra lenne igaz akik megtagadták a Khalahorákat mint Isteneket és a saját fejük után mentek.
Érdekes elgondolás, viszont isteni hatalmat semmiképp sem javaslom akár kis arkánium, akár nem. Egy kegyelt elf (megfelelő kalahora imádatával) véleményem szerint kimeríti annak druidának a fogalmát, amit te álmodtál meg.
Kiegészítés:
Pszit így utólag átgondolva egyáltalán nem tanulhatnak. Hisz a pszi érzékenység hátteret nem kapják meg. Ott van erre a Szellemek jóindulata.
Nincs is szükségük rá.
Üdvözlet
Egy "egyedi" kaszton dolgozom mostanság.
KAP 7
Faji követelménye Elf vagy Félelf
-MÁgiahasználó, mágikus erejüket manát a természetből és annak szellemein és egyéb entitásain keresztül nyernek ki.
- Tapasztalati mágusok, tudásuk folyamatosan változik és formálódik de az alapok közösek.
- Az Élet Lélek Természet szférákat képesek használni ezen felül néhány egyedi varázslatot és még pár praktikát képesek alkalmazni. Megjegyzés: A szférákat csakis a kis arkánokig.
-Mindezt manából teszik. A Kegyelt hátteret nem kapják meg.
-A Mágikus fogékonyság hátteret ingyenesen megkapják
-Pszi-t csakis 2-es szintig tanulhatnak. Ennél magasabb szinten a szellemek megtagadják a támogatásukat. Hisz mentálisan is kapcsolatban van a Druida a környezetével.
-A Szellemek jóindulata háttér igyenes számukra 1-es értékkel. KAP ból veheti meg a maradékot.
-Induló Képzettségek
Állatismeret 3 (Erdei állatok)
Herbalizmus 3
Nyomolvasás 3
Tapasztalati MÁgia (Druida) 3
Orvoslás 3
Ősi Nyelv Óelf 3
Vadonjárás 3
Őselemi mágia 2
Rúnamágia 2
A Nekromancia és a Démonológia számukra tiltott tudás. Amint szert tesz egy Druida efféle tudásra úgy a szellemek megvonják támogatásukat.