Szinte mindenben megegyezésre jutottunk amit felvázoltam, meg amiket ti is. Az egyik srácnak nem tetszett hogy nem tud olyan jellemet választani, ami hozzá illik, ő úgy akar mágusozni, hogy segít a falu széli kis malacnak mert megesett rajta a szíve a másik pillanatben meg emberek hulláján akar sütögetni, mert az vicces. Mondtam neki oké az is vicces hogy sétáltok az erdőbe azt egyszer csak meteor! Most itt ilyen életfilozófiai meg miért játszol akkor ezzel a játékkal kérdéskörök vetültek fel. Ami nekem volt érdekes így érveléseim során jöttem rá, hogy ha minél több változó iktatunk be egy képletbe annál jobban reprezentáljuk a világot. És ezeket a dolgokat emberenként nem lehet cserélni meg nálad ez jobban érvényesül stb. Haverom jelleméből fakadóan nem tudta a küldetés szempontjából kívánatosan elvégezni feladatát akkor nem járt érte max/több tp. De ő meg mondjuk káosszal össze nem egyeztethető dolgokat cselekszik, megteheti mert semmi felellősség nem terheli. Örülök hogy csak ez az egy maradt igazából, mostmár sokkal világosabb a kép.
OFF: Mellesleg a történet szemponjából jól haladunk olyan 50 küldetéssorozatból áll a játék és eléggé szerteágazó van amiről foggalmuk sincs, van olyan küldetés szál amit 2 másodperc alatt betemettek, van hogy ilyen kisebb mellék küldikkel órákon át szöszölnek, elég vicces. Általában azt hiszik ha kapnak valamit, vagy jön valami az összefüggésben van a mostani kalandjukkal, közben majd a következő 6. mesélés során lesz csak szerepe ha olyan útvonalon haladnak. Ezeket csak azért írom, mert tök jó a munkátok, mármint hogy ennyit foglalkoztok ezzel a mágussal, hogy mások számára is érthetővé teszitek a dolgokat, szóval kössz srácok:)
Ja így rosszul voltam az elmúlt egy hétben szóval suli- de csináltam egy excel táblázatos törzs/klán/rend/bestiagenerátort ami eléggé aprít. Szóval megpróbálom valahogy elérhetővé tenni :)
Érdekes kérdéseket feszegettek, úgyhogy pár mondatban, -nélkül hogy a részletekbe belemennék- leírom, a mi csapatunk mit gondol ezekről. Azt hiszem beszélhetek többesszámban, a többiek nevében is.
Jellem:
A mókus alap jellemei (élet, káosz, rend, halál, és ezek párosításai) csak nagyon durva közelítések, alap kategóriák. Mi először részletesen leírjuk a karakter jellemvonásait, majd mikor komplett jellemrajzzal rendelkezünk, akkor ezt utólag megpróbáljuk betuszakolni valamelyik kategóriába, de az már csak formaság.
Magas fokú képzettségek alacsony szinten:
Ebből nem kell nagy ügyet csinálni. Ha ilyen karit alkotnak, hát lelkük rajta. Azért nem tartom nagy tragédiának, mert:
1) plusz-mínusz pár HM-en és Fp-n nem múlik semmi. Ha dramaturgiailag szükségét érzed, úgyis olyan erős ellenfeleket raksz be nekik, amilyeneket csak akarsz.
2) ha erre basszák el a KAP-jukat, más hasznos dolgokra nem marad. A félművelt, féloldalasan képzett karaktereket nagyon meg lehet szívatni.
3) nem is feltétlenül irreális a dolog. Megfelelő előtörténettel simán indokolható bármely képzettség magas fokú ismerete már fiatal korban. IRL is számtalan őstehetség rohangál, aki hihetetlen kunsztokra képes, de azért egy tapasztaltabb vén róka lealázza. A mókusban ezt modellezik a tapasztalati szintek. Hiába rohangálsz 5. fokú fegyverhasználattal, nincs annyi HM-ed, mint egy igazi veteránnak, így az öreg le fog nyomni téged.
Egyébként is, induljunk ki abból, hogy az ÚTK KAP-rendszere már egész jól közelíti a kaszt- és karakteregyensúlyt. Ha valamiben tápolsz, az valami más rovására megy. Én meghagyom a játékosoknak azt a szabadságot, hogy eldöntsék, miben akarnak jók lenni, és miben hihetetlenül balfaszok.
Utolsó módosítás: Zaraken
(2015-10-07 18:24:17)
Igen nagyon sokat segítettél.
Pár napja írom a háziszabályzatot, hát most osztottam meg pont a többiekkel, kíváncsi leszek a véleményükre majd. Alapvetően az a gond, hogy annyira nem ismertem a világot mármint pont hogy a világot igen csak az egyes kasztok felépítését nem és bíztam bennük, hogy királyul megcsinálják a karaktereket meg ilyenek, persze ott voltam és modntam hogy mi nem tetszik de 1-2 dolgot meg tudtak indokolni, ami utólag baromság volt. Nos, megváltoznak a dolgok :). Az volt a gond hogy mivel már a n-dik karakterüket kezdték megdumáltuk hogy 5-ös szintem kezdjük el és tök kamun csinálták meg az egészet. Értem itt felvette 4vagy5-ös fokra első szinte a harcos a fájdalomtűrést, harctéri gyakolatot (íjász) és hát azért hogy kapja a hmejet. A kardmávész kb 5fp-t vásárolt 5. szintrekarakterének ami alapból nevetséges mert nem 30 nak kéne lennie hanem 60-70 nek. 2x visszadobtam és még mindig ilyen blödségek vannak, szomorű hogy ennyi éven keresztük kb. azt sem tudták hogyan kell karaktereket alkotni..
De köszi szépen a segítséget majd ha lesz még valami akkor kérdezek.
csácsá
Válasz resdayn00
#5 üzenetére.
Szia pali!
Igyekszem sorban mindre világos választ adni :)
1. Nálunk a jellem dolog soha nem működött. Alapvetően nem mindenki jó szerepjátékos, ami nem hiány, hanem egyszerűen más jellem (a valóságban). Annak, aki nem jó színész, vagy nem tudja teljesen beleélni magát a szerepbe, nehéz dolga lesz ellentétes jellemet formálnia. Sőt, soha nem fogja igazán kijátszani a jellemet, mert az embernek természetéből fakadóan nehéz más helyett, más módon gondolkodnia. Mi a jellemet mindig csak felírtuk mint laza irányelv, de inkább a saját jellemünket vittük a karakterekbe. Tehát úgy játszottunk, olyan döntésekkel, amiket mi is meghoznánk, persze nem extrém dolgokra kell gondolni, pl. nem volt vérszomjas sirenari erdőjáró, ahogy jószívű boszorkánymester sem. Inkább úgy tudnám jellemezni, hogy a cselekedeteket annak függvényében gondoltuk ki, hogy az adott kaszt karaktere megtette volna-e vagy sem, de a cselekvések módját a mi jellemünk határozta meg.
A tp elosztása szerintem függvénye a jellemkijátszásnak. A mi módszerünkkel is, ha a karakter olyan cselekedetekre vetemedik, amelyek nem férnek bele az adott jellem, kaszt vagy iskola kereteibe, kevesebb tp-t kap. Ergo már meg van büntetve. Folyamatos jellemszegés esetén nyugodtan átírható a káosz jellem rend jellemre.
2. Ez kicsit bonyolultabb. Béla pajzsa nyílván csak akkor hárítja a támadásokat, ha Pista nem dobta meg Béla védőértékét. Ha a támadóérték dobással együtt nagyobb mint az ellenfél védőértéke, akkor a pajzzsal sem tudta hárítani, talált olyan pontot ahol megsebezheti az ellenfelet. Ha a pajzsos kezet támadjuk, kicsit nehezebb a dolgunk. Egyik megoldás: a pajzsos kezet a belső felén vágtuk meg egy ügyes vágással (ott ugye nem véd a pajzs). Másik megoldás: pajzs SFÉ. És így, ha a pajzsos kezet támadjuk, a pajzs SFÉ-jét is le kell vonni a sebzésből. Ez nem lett nagyon átgondolva, őszintén nekünk még ilyen problémánk soha nem volt, nem gondolkoztunk rajta. Távolsági harcnál viszont szerintem elkerülhetetlen, hogy a pajzs SFÉ-jét is beleszámoljuk, viszont itt a védőértékkel nagyon nem tudom, mit lehetne kezdeni. Valami házi szabály nem ártana erre.
3. Ez abszolút csak a szabályok kijátszása. Egy példa: Élettan képzettség 3. fok leírásnál az van, hogy minimum ez a fok szükséges ahhoz, hogy egy karakter nekromanciát tanuljon. A képzettségtábla alapján viszont semmi nem tiltja, hogy 1. fokú élettannal valakinek 1. fokú nekromanciája legyen. Bizonyos képzettségek tanulása követel némi előtörténetet. "Valamiféle feltétel esetén, gyakorlással, oktató nélkül elsajátítható": Harctéri gyakorlatnál értelemszerűen feltétel az éles párbaj. A kaland megkezdése előtt a karakter kerülhetett már éles összecsapásokba, de szerintem max 3. fok a reális 1. szinten, ez is már eléggé a határokat súrolja. Az 1. szint azt a pontot jelképezi, ahol a karakter elkezdte a kalandozásokat, ergo a tanulóévek és a kalandozás között eltelhetett némi idő. Mondjuk a harctéri gyakorlat tanulása oktatással vicces dolog, ugyanis az oktatónak akkor ki kell vinnie a harcmezőre a tanulót és pofázni neki, hogy mit hogyan csináljon. Élesben ez nem reális, tehát úgy tudom elképzelni, hogy ennél a képzettségnél az oktatás azt jelenti, hogy egy tapasztaltabb veterán tippeket és tanácsokat ad a tanulónak ("ha az ellenfeled magasabban van mint te, akkor koncentrálj a lábára", stb.). Az általad leírt kardművész 3 pszivel pedig abszolút nem reális dolog, senki nem engedné. Mégis honnan a francból tanulna egy kardművész godoni pszit, és egyáltalán miért, milyen indíttatásból? Honnan tud róla egyáltalán, hogy létezik? Itt jönnek be olyan regulációk a KM részéről, hogy ne vérpistiket hozzanak a karakterek a játékba, hanem legalább reálisak legyenek a számok. Mert egy kardművész 4. fokú godoni pszivel, 3. fokú fegyverhasználattal nem az (főleg, hogy harcművészetet tanulna).
Remélem tudtam segíteni! :)
Válasz pali
#4 üzenetére.
Szia resdayn00!
Szóval lenne még pár kérdésem:
1. Mi történik ha az egyik játékos jellemének nem megfelelően cselekszik. Káosz jellemet választotta de kb semmit sem tartott be belőle(amúgy szerintem a legpocsékabb választások egyike kalandjáték során). Majd események sorozata után mondtam hogy írja át a karaktert jellemét mert nem megfelelően játszott vele. Most van ez a jellemtorzulás és ez mit von maga után, mármint kevesebb tp vagy nem nagyon vágom, mert folyamatosan nem úgy cselekszik ahogy karakterét megalkotta, és már azt sem tartotta be amit én mondtam neki. KÉne valamivel ösztönözni hogy jellemének megfelelően cselekedjen.
2. Pajzshasználat: Kreáltam ilyen skaven, patkányember szerű lényeket. Találkoztak kalandozóink egy magasan képzett skaven egységgel. Eredetileg olyan harcmodorral bírnak mely lehetővé teszi hogy ha pajzsukat maguk elé téve 3 lábbal rohamoznak az ellenfél irányába. Most az egész testüket védeni tudják pajzsukkal erre haverom fejbe lövi őket kb azt ennyi volt a “csata”. Ide kapcsolódik hogy ha pajzshasználó kezet támad a haverom (közelharc)akkor hogy tud abba belesebezni egyáltalán, még a testét úgy ahogy megértem bár az is kétséges de mind1. Ott van a pajzs rajta, kb hárította az egészet. Nem értem hogy nem számít ez a távolsági harc esetén a célpont védő értékének számításánál. Illetve közelharc esetén is be vannak méretkategorizálva a pajsz +VÉ-je. Oké de akkor eltelhet több harci kör is mire olyan lehetőséget talál kalandozónk hogy megtudja sebezni az ellenfelét. Nem, VÉ+25 azt ennyit ért a pajzs kb. Ennyi erővel a hátamra is rakhatom akor is megkapnám :) Szerintem itt rosszul értelmeztem valamit.
3. Négyes-ötös szintű képzettségfokok. 1-4-ig a képzettségek be vannak kategorizálva nehézség gyanánt, tehát példának okádék a harctéri gyakorlat és fűjdalomtűrés lesznek mostani alanyaink.
•Harctéri gyakorlat II-nehézségi szintű tehát “valamiféle feltétel esetén, gyakorlással oktató nálkül elsajátíthat”. Nos mivel úgy érzékeltem hogy a mágus nem igazán tesz különbséget empirikus megismerési forma és a szellemi eredetű megismerési forma között, ezér elég érdekes dolgot eredményez a szakma tanulása mondjuk egy mágusnál vagy egy harcosnál. Most haverjaim keráltak ismét, (OFFamúgy sokat játszottak már én meg csak a történemtemet akaratam kipróbálni, ilyen fantasi könyv izét írok csak kellett ahol szimulálom az eseményeket, ők régóta játszottak és nem tetszett nekik amiket javasoltam) egy harci szimulátort. Semmihez nem értettek, kb nem vettek sem kultúrát sem nyelvet kb semmi csak szétcsapni aki jön azt kész. Harci gyakorlatra visszatérve otthon gyakorlóterembe emberméretű szalmazsákokat felállítok és azokat, azon gyakorolok. Ő felveszi mondjuk 4-esre. Nevetséges. Egyiknek sem engedtem meg hogy 3-ra felvegye. Te xy aki 18 éves és mos végeztél az asd harcos iskolában, te 1-es szinten IGAZI VETERÁNNAK számítasz. WTF. na ne má. Akár milyen emberméretű szalmazsákon gyakorolsz legalább 10-15 csatát meg kell élni ami nem kocsmai verekedés hogy megengedhessem a 3-as szintűt. Értem én hogy kellenek nekik a HM-ek de nem érdekel, mert tökre nem reális az egész karaktere a gyereknek. Nemesi vér háttérrel a karművész iskola egyik mesterének gyereke(előtörténet) a 3db pszi-t asszem 4-4-5-ösen tudja de írás olvasása kb. 1-en vagy 2-n volt, nevetséges. Lovagolni nem tudott, kultúrája és etikettje sem volt asszem, vagy a kívánatos szintet nem érte el. Nem is engedtem hogy ezt hozza.
•Fájdalomtűrés: ismét II-es nehézségű. Az emberméretű szalmazsákok elleni kereszteshadjárat 3960-ik évében 18 éves hősünk, Don Quijote-t meghazuttoló bátorsággal tűri és szenvedi el a hegyi óriás méretű szalmazsákoktól a pofonokat, és ennek gyümölcse hogy 18 évesen mikor mindez végetér 1-es szintem, ugye ez jelzi hogy mennyi tp sikerült eddig élete során szereznie, hát semennyit, de ő már 3-as illetve 4-es szinten 18 évesen, 1-es szinten már IGAZI TÚLÉLŐ. Aki élete legnagyobb részében oktatták arra hogy ne fossa össze magát ha nála erősebb ellenféllel kerül szembe, vagy stb…, akkor ő már igazi túlélő! Kardművész haverom a 3 pszi-t 5-4-4 fokon űzi de a karművész iskolában csak 3-asra volt képes megtanulni a fegyverhasználatot. (nyilván kellenek a bónuszok)
Mágus alapján azért kell számszerűsíteni az adatokat hogy a valóságot matamatikai útón reprezentáljuk. Eddig oké, csak hogy amikor minden úgymond meg van engedve nem kalandjáték lesz belőle hanem harci szimulátor. Az előző törvénykönyvek korlátozva voltak a szintlépéseket követően,de itt meg teljesen elrugaszkodva a “valóságtól” olvasni nem tudó félig meddig karművészek 5-ös pszikkel rohangálnak, akik lovagolni nem tudnak nemesi vér háttérrel, és a ősi pszi tekercseket makogva olvassák.
Bocs hogy ilyen sok lett csak ezek a nagyobb dolgok amik, amolyan kautikussá teszik a könyv értelmezését.
De lehet hogy csak én olvastam el dolgokat, azt teljesen félre értelmezem.
Köszi a választ
Pali
:)
Utolsó módosítás: pali
(2015-10-04 14:10:38)
Válasz resdayn00
#2 üzenetére.
Szia!
Köszi, végre világos mint a fegyverletétel :D
Lett vonla egy kérdésem a Panthal masszával kapcsolatban, de mire megfogalmaztam a kérdést megértettem :)
Válasz resdayn00
#2 üzenetére.
Szia!
Egy példával elmagyarázom.
Elf íjászod szembekerül egy teljes vértes harcossal. A harcosnak 3. fokú vértviselete van, ez párosítva a teljes vérttel 7 SFÉ-t eredményez. 2k6+2-vel dobsz, mondjuk elég szerencsétlen dobás sikerül és 8 a végeredmény. Ha átütés nélkül számoljuk, akkor 8-7=1 Sp-t sebzel. De mivel 2 kockával dobsz és az íjászod 3. fokon képzett elf íj fegyverhasználatban, 2-es Átütésed van. 2-es Átütés azt eredményezi, hogy a sebzés kiszámításánál az ellenfél SFÉ értékéből levonódik az Átütés értéke. Tehát 7-2=5 SFÉ-vel kell számolni. Így mindjárt nem 1 Sp-t sebződik a harcos, hanem 3 Sp-t. Ha pedig páncéltörő lövedéket alkalmazol, +1 Átütést kapsz, tehát 4 SFÉ-vel kell számolni, így a sebzés is már 4 Sp.
Remélem érthető volt a példa, ha egyéb kérdésed van örömmel segítek :)
Sziasztok, eléggé új vagyok és az íjak, átütés, SFÉ -vel kapcsolatos témakörben lenne kérdésem.
(UTK 199old.) “A nyílpuskák és íjak Átütése számértékben megegyezik a sebzésükhöz használt kockák számával. Az esetlegesen alkalmazott páncéltörő lövedék esetében pedig ez az érték növekszik újabb 1 ponttal.”
• elf íjjal átütöm az ellent, de mivel 2k6-al dobtam ezért a sebzésem 2ÉP lesz. De ha van 2 SFÉ-je akkor semmit sem sebeztem. Ha nem ütöm át akkor 2k6+2-vel FP-re ütök ezért jobban megéri, hogy FP-re sebezzek mint ÉP-re? Szerintem én értelmezek rosszul valamit. Gondolom a 2k6+2-höz nem adódik hozzá a +2 mert akkor így elég táposnak hangzik.
Köszi előre is.
Pali