Sziasztok!
Az egyéb kategóriában szerepel egy shadleki alap, de a rendszer által ingyenesen adható Nemesi vér hátteret nem tudtam betenni, azt aki akarja felveszi ingyenesre, oszt kész!
:)
Majd még a másik két irányzatot is kidolgozom, hogy elérhető legyen.
Üdv
Ha kell valakinek, csináltam lépésről lépésre 6. szintig egy shadleki bajvívót.
:)
Válasz Piftike
#1 üzenetére.
Bajvívó 6 KAP
Fegyverhasználat (rapír) 3. fok
Állatismeret 1. fok
Fegyverismeret 3. fok
Heraldika 3. fok
Írás/olvasás 2. fok
Lélektan 1. fok
Lovaglás 2. fok
Művészetek (tánc) 2. fok
Nyelvtudás 2. fok
Párbaj 3. fok
Színészet 1. fok
Történelem 2. fok
Udvari etikett/intrika 3. fok
Vallásismeret 2. fok
Szexuális kultúra 1. fok
Vakharc 1. fok
Oktatás 4. bónusza mellett tanulhatja:
Akrobatika, Állatismeret, Ékesszólás, Esés,
Fegyverhasználat, Fegyverismeret, Helyismeret,
Heraldika, Írás/Olvasás, Kétkezes harc, Kultúra,
Legendaismeret, Lélektan, Lovaglás, Művészetek,
Nyelvtudás, Pajzshasználat, Párbaj, Politika/ diplomácia, Pszi (pyarroni),
Szerencsejáték, Szexuális kultúra, Színészet,
Történelemismeret, Udvari etikett/ intrika, Úszás, Vakharc,
Vallásismeret
A bajvívó különleges előnyei és hátrányai:
I. Az iskola követői 1. Tapasztalati szinten megkapják,
a gyakran nagyhírű mesterek által készített, díszes és
kiváló minőségű rapírjukat.
II. A bajvívó legfontosabb különleges előnye nemesi
származásából fakad, amely okán minden bajvívó
karakter ingyenesen megkapja a Nemesi vér
Hátteret.
III. A bajvívók mentalitásukból adódóan sosem
elégszenek meg az ismeretek felszínes
megszerzésével. Ha tehetik minden olyan terülten
igyekeznek átlag feletti tudásra szert tenni, amelyben
már képezték magukat. Ez a gyakorlatban azt jelenti,
hogy az iskola tagjai – amennyiben módjukban áll –
minden képzettségüket legalább 3. fokon
törekszenek elsajátítani.
IV. A bajvívók hihetetlen tettek végrehajtására képesek
fő fegyverükkel. Ennek egyik kimagasló példája a
Mesterjel. A Mesterjel egy többnyire tenyérnyi
nagyságú, egyedi jel, melyet a bajvívó fegyverének
hegyével képes az arra alkalmas felületre elhelyezni.
A pályájuk elején járó fegyverforgatók Mesterjele
legfeljebb 3-4 vonalból tevődik össze, de a
leghíresebb bajvívók már, több mint fél tucat
vonalból álló jelet képesek „papírra” vetni. Ezt az
aláírást legszívesebben ellenfelük ruházatán (olykor
bőrén) szeretik elhelyezni. Közelharc esetén
azonban ehhez mindenképpen túlütés szükségeltetik.
Bajvívó stílusok
Léteznek olyan bajvívó iskolák és mesterek, amelyek egyedi és jellegzetes stílust oktatnak diákjaiknak. Ezek közül a legjellegzetesebbek akár további képzettségeket vagy különleges előnyöket is biztosíthatnak az egyes bajvívó
karaktereknek. Ezt a változatosságot szolgálja az alábbi három, Ynev kontinensén leginkább elterjedt ilyen stílus bemutatása.
Shadleki stílus
Ez az átlaghoz képest igencsak offenzív stílus Shadlekből indult hódító útjára. Követői fő ként a támadásra helyezik a hangsúlyt. Ennek érdekében ezek a bajvívók díszes tőrt vesznek bal kezükbe, hogy ezzel még hatékonyabbá váljék fegyverforgató tudományuk. Talán csak rájuk jellemző az is, hogy közülük többen e tőr dobását is tökélyre fejlesztik.
A Shadleki stílust űző bajvívó karakterek előnye:
I. A stílus követői már első Tapasztalati szinten
rendelkeznek a Fegyverhasználat (tőr) 3. fokával,
illetve a Kétkezes harc 2. fokával.
Aleggheri-stílus
A stílust kifejlesztő mester nevét őrző technika főként a védelemre épít. Ennek szilárd kialakításához, az e stílust választó bajvívók, hárítótőrt forgatnak a tőrkard mellett. Ebből a biztos védelemből építik fel
aztán támadásaikat. Az Aleggheri-stílusban vívó személy a párviadalok során kimagaslóan sokat mozog, nem egyszer látványos szökkenésekkel és elhajlásokkal próbálja elkerülni az ellenfele fegyverét.
Az Aleggheri-stílust őzű bajvívó karakterek előnye:
I. A stílus követői már első Tapasztalati szinten
rendelkeznek a Fegyverhasználat (hárítótőr) 2.
fokával és a Kétkezes harc 2. fokával. Továbbá már
induláskor képzettek a védekezést jól szolgáló
Akrobatikában (+20%), melyet nagyon gyakran még
tovább fejlesztenek saját Kp-ikból is.
Den Aliud-stílus
A stílusnak két különlegessége van. Először is az, hogy kidolgozója, Enrich Den Aliud erigowi nemes volt. Ennek következménye az, hogy ez a stílus ma is északon a legnépszerűbb. A másik jellegzetessége, hogy Aliud követői nem egy másik fegyvert, hanem saját – általában jó minőségű selyemből készült – köpenyüket hívják segítségül a párharcokban. Hiszen azt általában alkarvédő gyanánt fordítják ellenfelükkel szembe. Mivel
azonban ez az alkarra csavart ruhadarab nem tarthat ki nagyon sokáig, ezért gyors és dinamikus riposztokat láthatunk ezektől a bajvívóktól.
A Den Aliud-stílust űző bajvívó karakterek előnyei:
I. A stílus követői már első Tapasztalati szinten
rendelkeznek a Pajzshasználat (köpeny) 3. fokával.
Ez a képzettség lényegében nagyon hasonló a
megszokott Pajzshasználathoz. Az egyedüli eltérés,
hogy a köpennyel sem megsebezni (3. fok), sem
fellökni (4. fok) nem képes a bajvívó az ellenfelét.
Ezért azzal támadni e két módon nem érdemes. Ám
ha a bajvívó rendelkezik e képzettség 4. fokával,
dönthet úgy, hogy megkísérli ellenfelére dobni
köpenyét. Ha e támadás sikeres, az ellenfél VÉ-je
40-nel csökken, akár a dobóháló esetében. Az
alkarra tekert köpeny VÉ-e 15, ám ezt kizárólag I. és
II. kategóriába tartozó fegyverekkel, valamint a III.
kategóriába tartozó egykezes kardokkal szemben
képes biztosítani. Valódi pajzsokat természetesen
sosem használnának a Den Aliud-stílis követői. A
köpeny további felhasználási módja, hogy
amennyiben alkalmazója számít a távolsági
támadásra, akkor ezt maga körül forgatva +30-as
védelmet biztosít használójának távolsági fegyverekkel szemben.
A köpeny gyorsan használódik, a harci jelenetektől függően a Km. jogköre eldönteni, mikor válik használhatatlanná, akkor cserélni kell.
Halálos szúrás:
A tökéletes szúrás, mely abban az esetben, amennyiben a karakter bejelentette a kör elején, hogy ezt szeretné kivitelezni támad, ha minden feltétel sikerül az ellenfél szívét találja el és az áldozat azonnal meghal.
Túlütés szükséges hozzá oly módon, hogy tökéletes legyen a szúrás, azaz 00-ás dobásnál.
A bajvívó karakter tapasztalati szintenként 1% esélyt kap erre, azaz első szinten már a 00-ás és 99-es támadó dobás is sikeresnek számít. Fejlesztheti képességét, 5 kp-ért 1 % pont csökkentést kaphat.
Amennyiben a fenti feltételek teljesülnek a humanoid és élő teremtmények esetében a halál azonnal bekövetkezik.
A természetes 00 esetében jár csak, hogy az áldozat vértjének SFÉ-je nem érvényesül. A többi dobás esetén érvényes a páncél Sfé-je, és a halálos szúrás sikeréhez legalább 3 Ép-s sebzést be kell vinni.
Amennyiben valamelyik feltétel nem teljesül, azaz, ha nem sikerül túlütni az ellenfelet, vagy a százalékos érték alatt dob a karakter, megszakítja a szúrást, mert érzi, nem sikerült tökéletes szúrást összehoznia. Ezzel a támadásával nem is sebez.
Utolsó módosítás: Piftike
(2015-02-01 12:53:31)