Forrás 2012 Cantina club modulverseny egyedi szabályok
4, A Hatalom Italának több verziója és receptje létezik – ezeket javarészt minden boszorkány és boszorkánymester ismeri, és a legtöbb csak alapanyagaiban különbözik, más-más recept ismert az erdős, a sztyeppés, a hegyi vagy épp a városias vidékeken. A Hatalom Itala minden formájában igen káros a fogyasztójára, erős függést okoz – minden elfogyasztott adag rendelkezik Függési pont értékkel, melyek összeadódnak a karakter minden korábban elfogyasztott Hatalom Italának Függési pontjával. Ha ezek a Függési pontok ilyen formán túllépik a karakter Akaraterő értékét, akkor a karakterben mind mélyebb és ellenállhatatlanabb függés alakul ki a Hatalom Itala, mint szer iránt. Ha a Függési pontok túllépik az Akaraterő pontok kétszeresét is, akkor a karakter már erősen függő, és nem hajlandó más módszerrel visszatölteni Mana-pontjait, mert csak a Hatalom Italában bízik. Ha a karakter egy hétig nem fogyaszt Hatalom Italát, Függési pontjai egyel csökkennek. A Hatalom Italának elkészítéséhez szükséges alapanyagokat Alkímia képzettség segítségével kell összeállítani, de nem szükséges próbát dobni, csak ha a körülmények különösen kedvezőek – az eredmény minden esetben tíz adag Hatalom Itala. Az alábbi listában található Hatalom Itala recepteket minden karakter ismeri (az Egészség-vesztés mögött az első szám a boszorkányra, a másik a boszorkánymesterre vonatkozik, a képzettség-követelmény az alapanyagok begyűjtésére vonatkozik):
- Hatalom Itala (területenként változó alaprecept dombságok, erdők, hegyvidékek vagy sztyeppék növényeiből, ritkán rovarjaiból és puhatestűiből): Mp 1, elkészítés ideje 3 óra, Egészség-vesztés 3/4, Függési pont 1, szükséges képzettség Herbalizmus 2. fok/Vadonjárás 2. fok, nyersanyagok ára 1 arany
- Sárkánylehelet (Niarei eredetű recept, alapanyagai csak ritka Tiadlani, Niarei vagy Enoszukei mintára épített parkokban és kertekben elérhetőek): Mp 3, elkészítés ideje 4 óra, Egészség-vesztés 2/3, Függési pont 0, szükséges képzettség Herbalizmus 3. fok, nyersanyagok ára 2 arany
- Utolsó remény (börtönpenészből, zuzmóból és rovarokból álló, főzés nélkül rágással elkészíthető massza): Mp 1, elkészítés ideje 5 óra, Egészség-vesztés 4/5, Függési pont 1, szükséges képzettség nincs, nyersanyagok ára 5 ezüst
- Boncmester reggelije (emberi zsigerekből főzött rothadásszagú, vöröses-zöldes keverék): Mp 1, elkészítés ideje 6 óra, Egészség-vesztés 3/4, Függési pont 1, szükséges képzettség Élettan 3. fok, nyersanyagai nem vásárolhatóak meg
- Repülőkenőcs (enyhén hallucinogén, sűrű, fehér kenőcs, ami a halántékra kenve hat 2k6 kör után): Mp 1, elkészítés ideje 3 óra, Egészség-vesztés 2/3, Függési pont 2, szükséges képzettség Herbalizmus 2. fok, nyersanyagok ára 1 arany
- Gyöngysor (fűszeres borból és mágikus gyöngyből álló kétkomponensű ital, ami csak a gyöngy borban való feloldása után hat, de a bor maga nem mágikus): Mp 2, elkészítés ideje 6 óra, Egészség-vesztés 3/4, Függési pont 2, szükséges képzettség Herbalizmus 2. fok, nyersanyagok ára 2 arany
- Halál könnye (kizárólag mérgező alapanyagokból álló ritka, összefőzve nem mérgező ital, ami elfogyasztva 2k6 Fp vesztést okoz): Mp 2, elkészítés ideje 1 óra, Egészség-vesztés 1/2, Függési pont 1, szükséges képzettség Herbalizmus 3. fok és Méregkeverés 2. fok, nyersanyagok ára 1 arany
- Antoh ajándéka (tengerparton vagy akár nyílt vízen is begyűjthető anyagokból álló, közkedvelt sós ízű, zöld ital): Mp 1, elkészítés ideje 3 óra, Egészség-vesztés 2/3, Függési pont 2, szükséges képzettség Herbalizmus 2. fok és Vadonjárás (tenger) 2. fok, nyersanyagok ára 1 arany
- Mézharmat (csak különféle mézekből és méhpempőből álló ital, melynek alapanyagai és maga az ital is évekig eláll): Mp 1, elkészítés ideje 3 óra, Egészség-vesztés 3/4, Függési pont 0, szükséges képzettség Szakma (méhészet) 3.fok, nyersanyagok ára 1 arany
- Kyrek emlékezete (a kyr istenek szent fáiból készült ital, mely fák megcsonkítását a kyr és toroni hagyomány halállal bünteti): Mp 1, elkészítés ideje 1 óra, Egészség-vesztés 2/3, Függési pont 0, szükséges képzettség Herbalizmus 3. fok és Vallásismeret (kyr) 1. fok, nyersanyagok ára 2 arany
- Gyöngytej (drágakőporokból és növényi tejekből készült tipikus városi recept, eredménye egy tejszerű, enyhén csillogó folyadék): Mp 2, elkészítés ideje 6 óra, Egészség-vesztés 3/4, Függési pont 1, szükséges képzettség Értékbecslés 2. fok és Herbalizmus 2. fok, nyersanyagok ára 2 arany
- Liliomfőzet (kristályporból és különféle liliomokból álló, tipikusan alidaxi recept, amit egyértelműen boszorkányoknak alkottak meg): Mp 1, elkészítés ideje 3 óra, Egészség-vesztés 2/4, Függési pont 1, szükséges képzettség Értékbecslés 1. fok és Herbalizmus 3. fok, nyersanyagok ára 1 arany
- Erychal vére (egy régi toroni boszorkánymester emlékére a készítő véréből és változatos füvekből álló vörös, híg folyadék, mely kifejezetten káros a női szervezetre): Mp 1, elkészítés ideje 3 óra, Egészség-vesztés 5/4, Függési pont 1, szükséges képzettség Herbalizmus 3. fok, nyersanyagok ára 1 arany
- Holdkehely (ritka ital, ahol a mágikus energiát nem a készítő, hanem valamely Hold misztikus fénye szabadítja fel, ezért elkészítéséhez Asztronómia próbát kell tenni): Mp 0, elkészítés ideje 1 óra holdfénynél, Egészség-vesztés 3/4, Függési pont 0, szükséges képzettség Herbalizmus 3. fok, nyersanyagok ára 1 arany
- Tündérfű (illatos füvekből és mákonyokból készült hallucinogén keverék, amit pipából szívnak el, vagy füstölőben égetik): Mp 2, elkészítés ideje 3 óra, Egészség-vesztés 3/4, Függési pont 3, szükséges képzettség Herbalizmus 2. fok, nyersanyagok ára 5 ezüst
- A Hatalom Tüze (az Aschaoni Tűzmesterek által kifejlesztett, többé-kevésbé elterjedt recept, melynek eredménye egy forró, gőzölgő ital, melynek elfogyasztása 1k6 Fp veszteséget okoz, és birtoklása a Tűzmesterek tagjain kívül mindenkinek tilos): Mp 1, elkészítés ideje 3 óra, Egészség-vesztés -/3, Függési pont 1, szükséges képzettség Herbalizmus 3. fok, nyersanyagok ára 1 arany
Minden boszorkány és boszorkánymester karakter kezdő Függési pont értéke 1k6+3.
5, A boszorkánymesterek a Hatalom Italán kívül más módon is képesek mágikus potenciáljukat feltölteni. Mint az élő testben tárolt hatalomnak, a természet zabolátlanságának, a férfi princípiumnak és a nyers erőnek mágikus hordozói, a következő módszerek is feltöltik elméjüket Mana pontokkal.
- Nyers zsigerek és vér elfogyasztása – A boszorkánymesternek Akaraterő-próbát kell tennie (állati szervek esetén +2-es módosítóval, értelmes fajokból származó vér és zsigerek esetén módosító nélkül), hogy elfogyassza a nyers vért vagy zsigereket. Minden Ép-nyi vér vagy zsiger után a boszorkánymester 2 Mp-ot kap, ha a forrás állati volt, és 4 Mp-ot, ha emberből, vagy más értelmes fajból származott. A szerveknek és vérnek frissnek kell lenniük, nem lehetnek régebbiek öt óránál.
- Zabolátlan természeti elemek (vihar, villámlás, tengerár, stb.) során megfelelő tapasztalati mágián alapuló rítusok bemutatása – A természeti jelenségek megfeleltethetőek a boszorkánymesteri természeti mágia varázslatainak erősség és hatás szempontjából, ennek alapján legalább 10 E-s természeti erő szükséges a mágikus csatornák megnyitásához. Amennyiben a boszorkánymester a természeti erő hatásának 100 lábnyi közelében tartózkodik, úgy egy tíz perces rituáléval E-nként és Tapasztalati szintenként 1 Mana pontot képes kinyerni a zabolátlan erőkből. Ezen módszerhez naponta egyszer képes fordulni.
- Bizonyos bolygók és csillagképek ritka együttállásai során megfelelő tapasztalati mágián alapuló rítusok bemutatása – A különféle együttállások leggyakrabban hetente állnak elő, pontos meghatározásukhoz sikeres Tapasztalati Mágia és sikeres Asztronómia próba szükséges. Az együttállás során egy órányi hosszú szertartás során a boszorkánymester elméje teljesen feltöltődik Mana pontokkal.