Ez a mi hajós kalandunk egy hajótöréssel kezdődött. Parton ébredtünk, felszerelés nélkül, nem sokan élték túl stb. Egy titokzatos sziget partján vagyunk (nem túl nagy sziget), trópusi erdős. Közepénél egy ősi rom ahol fosztogatók tanyáznak épp. A szigeten egy igen ritka növény terem (herbalizmus 4 fokkal nem ismerhette fel a karakterem, de egy mezei herbalista egyből felismerte hogy gyógynövény - a KM indokolatlanul szivatott mindennel). A romoknál megöltünk mindenkit, egy oltár szerűséget találtunk (+ 2 láda aranyat, 1-et elástunk) aminél hosszas próbálkozások után megtudtuk, hogy időmágia működik. A fosztogatók hajójával elmentünk a szigetről. Esetleg ebből lehet érdekes dolgokat kihozni, módosításokkal.
Alap hangulati elem lehet egy titokzatos hajó élőhalott legénységgel. Nagy küzdelem volt..
Egy kalózkapitány aki mellesleg boszmester, szintén érdekes dolgokat eredményezhet.
Régi rúna magazinban, talán első évfolyam, van egy kalandmodul, A Madarak Szigete. Bár jobban szeretem az eredeti ötleteket, némi módosítással nagyon jól és könnyen beépíthető ez a kalandmodul egy életút mesébe is.
A dzsad kalózok szintén jó hangulati elemek.
Bár írtad, hogy vannak hajók kidolgozva, nem árt több érdekes történetű és/vagy jellemzőjű hajó.
Kalózszövetségek - szövetséges kapitányok, erőviszonyok, helyszínek, stb.
Sok érdekes szigetet kidolgozhatsz, illetve tengeri veszélyeket (sekély víz, jéghegyek, sziklák, tengeri blokádok bár ez ritka, tengeri szörnyek ha nagyon extrémek vagyunk).
Egyelőre ennyi jutott eszembe, leírom még ha van valami ötletem