Nezd meg kerlek a specifikus leirasokat a 2 elf kasztnal. Azok jobban beleillenek?
Fórumok - Kasztok - 2 elem varázslói
Nekem nagyon ötletesnek tűnik, bár valóban kicsit nehezen illeszthető bele a világképbe, főleg a fajok miatt amiket felsoroltál. Az elfek mentalitásához inkább a víz áll közel, bár a levegő is, de szerintem a víz dominál. Ha a fajokat kivesszük a képből, könnyebben elképzelhető ez az egész. A varázslatokat én valahogy úgy tudnám elképzelni, mint a szakrális mágia szférákra bontását. Vannak alap víz, föld, tűz, levegő varázslatok, illetve a kombinációknak külön varázslatok (kevesebb), mint az istenségek egyedi fohászai. Az elfekre visszatérve ők valóban nem nagyon használnának ilyesmit, legalábbis a szent földön élők biztosan nem. Kiszakadottak, krániak talán.
A kasztleírások magvannak, képzettségekkel, harcmodorral és mannatöltéssel. Szivesen hallok véleményeket róluk, nyugodtan írjatok hozzá
vagy módosítsátok a meglevőket.
Egyelőre nem jutott időm a varázslatok kidolgozására, itt szükség lenne a kreativitásotokra.
Koszönöm a hozzászólásokat. Ezek természetesen mind a "higult manna" korszakának varázslói, adaptációk. Elképzelésem szerint mindig egy bizonyos környezet határozza meg a kialakulásukat.
Tehát ha Beriquel túl a dicső multba van akkor legyen Tarin a kidolgozásuk helye.
Az elfeknél a 2 lehetőséget is ez határozza meg, míg az egyik a tengerek ura a masík a perzselő sivataghoz szokott.
Mentalitásba maradhattak tradicionálisak de a környezetükhöz hozzászoktak ha már megváltoztatni nem tudták és elhagyni se.
Egy tiszta "Víz/Eső varázslót" is érdekes lenne kidolgozni csak egyszer ezek legyenek meg.
Beriquel fénykorában a törpök varázstudói a szavaikkal formálták a követ (Ősmágia). Ezeket az általad kidolgozott iskolákat Tyranno szolgáiként tudom elképzelni, akik mindenféle földmélyi rettenettel szövetkeztek a hatalomért.
Az elfeknél a lég és víz kombinációját egyfajta természetvarázslóként tudnám elképzelni, bár ott is inkább a kalahorák kegyeltjeiként (azaz megtartóként, papi mágiával). Míg az elfekre inkább jellemző (bár nem kizárólagos, azt elismerem) az, hogy KÉRNEK a természettől, egy ilyen tradícionális elf közösségbe nehezen fér bele (szerintem) egy elf "eső-varázsló", aki ugyan specialista, de mégiscsak az akaratával formázza az anyagot, az elemeket, a természetet. Nem kér, hanem uralma alá hajtja a manát. Egy kicsit szembenáll a tradícionáis elfek világnézetével (szigorúan csak az én véleményem!!!). Míg egy elf varázsló törekedhet a környezetében az elemek egyensúlyára, addig a specialisták azt mindig borítják :)
A tűz + lég szerintem sehogy sem jellemző az elfekre. A tűz, lobogás, hirtelen változások, maga a tűz természete szerintem távol állnak az elfek komótos, szemlélődő természetétől.
Szigorúan magánvélemény :)
Igazatok van a fajokkal had modositsak: a fold komponenst a torpek mig a levegot az elfek kiserleteztek ki. Szigoruan ezzel a 2 fajal lehet jonni, de termeszetesen a KM maskepp is donthet.
Magiajuk alapjai:
- a fold komponensu magiat meg Beriquel fenykoraba dolgoztak ki. A tuz kombinacioval melyen a tarnakba, mig a viz kombinaciot magasan a csucsok kozelebe foglalkoztak. Ezt a tudast sikeresen atmentettek a Tarini tarnakba.
- a levego komponenst a konyuleptu nep kiserletezte ki. Az tuzet hozza az ibara szelen maradt homoki elfeke nem valt csoportok adtak hozza. A viz komponenst mar nem lehet tudni hogy Elfendel vagy Sirenar tengeri biztonsagat biztositani kivano csoportok szotek hozza eloszor, de mara mindket tersegbe megtalalhato.
Vagy az adott orszagok vedelmet elvezik ezek az iskolak vagy visszahuzodva a teruleti elonyeiket teljesegel kihasznalva elnek tul. Hiszen kevesen vannak ertektelen es nagyon jol vedheto helyen, ezert nagyreszt beken hagytak oket.
A kozosegekrol az adott kasztnal kulon majd.
Nekem is hasonló a gondom, mint lord911-nek. Számomra ez az egész egy kicsit lóg a levegőben. Mielőtt nekiugranánk a részletes kidolgozásnak, szeretnék tisztában lenni az egész történet hátterével.
Arról már van valami elképzelésed, hogy ezek az elemi mágusok egyáltalán hogyan alakultak ki? Van valami közös iskolájuk Ynev egy eldugott szegletében? Gondolom nem függetlenek egymástól, hiszen eléggé analóg módon, egy kaptafára készülnek. Ami még kérdéses számomra, az a fajokkal való kapcsolat. Ez a négy faj önmagában elég ritka, így elhanyagolható az esélye, hogy tök véletlenül akár 3 a négyből egy helyen találkozik. Hacsak valaki direkt nem efféle összetételű társaságot gyűjt maga köré tanítványnak. De az meg felkötheti a gatyáját.
Szóval honnan jött ez az egész ötlet? Hogyan illesztenéd ezeket a kasztokat Ynev világába?
Most nem rosszindulatból, de az a bajom ezekkel, hogy sehogy se tudom beilleszteni a világba.
Van egy csomó kidolgozásra váró statisztika, de háttér semmi.
Hol tudnád elképzelni őket? Hogy alakult ki, hogy ilyen jellegű elemi mágiát használnak? Miért különböző fajúaknál alakult ki a hasonló mágiahasználat (csak más-más elempárokkal)? Mi köze a dzsenneknek a vízhez, az amundoknak meg a tűzhöz? Milyen közösségekben élhetnek?
Mindegyik kaszt 7 pontba kerul amibe a pszi erzekenyseg es a magikus fogekonysag benne van de mint egy erdekesseg hogy valaszthato elem szerint ingyenes a faj hatter a kovetkezo keppen:
Fold: Torpe
Levego: Elf
Tuz: Amund
Viz: Dzsen
Ha nem kivan a jatekos fajt valasztani akkor a szellemek joindulata 1 pontos hatterel indul ami a mestere/iskolaja kornyezeteben talalhato.
Peldaul ha Magma magust inditasz az 7 KAP szintenkent, es ingyen torpe vagy amund faju a karakter, ha egyikel se szeretnel jatszani akkor automatikusan a szellemek joindulata hatteret kapod ingyen.
Szeretném segítségeteket kérni 4 új tapasztalati mágus kidolgozására. Az alapötlet hogy 2 elem kombinációját használják ami persze a varázslataikat, harcmodorukat és a mentalitásukat is meghatározza. Játekos kasztnak szeretném de egy új fajta ellenfélnek is ideálisak lennének. Szükség lenne mindegyiknek kasztleírásra, képszettségekre és varázslatokra. Nyitok új témát és google dock-ot mindegyiknek.
Tűz-Föld: Magma Varázsló
Mannatöltés: Izzó kő kozelsége
Fegyver: Hosszú bot vagy bunkos bot pajzsal
Varázslat ötletek: botot magmává alakítja, magma tör fel amit az ellenfél fele rúg mint egy labdát
Föld-Víz: Glecser Varázsló
Mannatöltés: Vízbe elmerüles
Fegyver: Pengés ostor
Varázslat ötletek: foldbol feltörő kődárdák, jégverés
Víz-Levegő: Tornádó Varázsló
Mannatöltés: Csónakba/Tutajon
Fegyver: Visszacsapó íj
Varázslat ötletek: repülés, tornádó
Levegő-Tűz: Tuzvihar Varázsló
Mannatöltés: Perzselő, száraz levegőbe
Fegyver: Dobótör
Varázslat ötletek: erdo-tűz lehelet, mozgo tűz oszlop