Fórumok - Kalandmesteri sarok - Házi szabályok


Custos
2014-06-05 08:23:02 | #2

Mi mar egy ideje a Mesterek varosa szerint jatszunk:
http://dreonar.hu/index.php?p=forums/messages&topic_id=197

Ritkabban sikerul jatszani, nincsenek kepzettseg korlatok, TP tapasztalat szerint es nem szint fuggo. Minden karakternek megvan a kovetkezo erekjeje:
https://docs.google.com/document/d/1AGZuwyj6sR1wlwpzSXvFPyYFo5L5SDVJkhpBirtK34Y/edit

Es mar oszegyujtottek fejenkent olyan 60 jutalompontot:
https://docs.google.com/document/d/1_T9yA5r1MeXL0WdNRQ9X2iO5xK5i2nTDcWlHSdA7Sto/edit

Es habar eleg taposnak tunhet minden, kulonosebb gond nincs es egesz jol megvagyunk. Mondjuk az igaz hogy egy torpe erodbol kiloptunk egy par eleven femet, meg sikerult kikeltetni egy ifju piros lobogot. De valahogy nem szalt a fejunkbe es nyugisan jatszunk es nyomozgatunk ha kell :)

tomasz0110
2014-06-04 17:36:32 | #1

Sziasztok!

Ki milyen házi szabályokat alkalmaz? Az én listám 30-40%-a másoktól, netről származik, de a többi saját találmány. Az én csapatom, akiknek mesélek, nem valami szerepjátékosok, inkább Hack&Slash és buffolás és vérpistizés - de látom a fényt! Próbálom őket a több szerepjáték felé terelni, amennyire csak tudom, és látható a fejlődés. (Nem rég kezdtünk el játszani, nem rég kezdtem el mesélni)

Nincs többé réz, mint fizetőeszköz, csak arany és ezüst. 1 arany = 1000 ezüst
----------------------------------------------------------------------------------------------
Hálóba gabalyodva nem lehet harcolni. Először ki kell valahogy szabadulni onnan.
----------------------------------------------------------------------------------------------
A tolvajklánok súlya kevés, középkori mértékkel nincs olyan sok érték, amit el lehet tulajdonítani, kevés a nagyváros, ahol vannak, ott lehetnek csak, ám kis számban.
----------------------------------------------------------------------------------------------
A játékos karakter nem kap TP-t, ha más karakterét megölte, még akkor sem, ha ez szerepjátékilag indokolható.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Képzettség határok:
1. TSZ: 4. fok (2db) és max 50%
2. TSZ: 4. fok (3db) és max 60%
3. TSZ: 4. fok (3db) és max 70%
4. TSZ: 5. fok (1db) és 4. fok (3db) és max 80%
5. TSZ: 5. fok (2db) és 4. fok (3db) és max 90%
6. TSZ: nincs korlát
----------------------------------------------------------------------------------------------
Amennyiben a játékos 00-at dob egy támadó dobásnál, azzal a fegyverrel (pl. hosszú kard) megnő 1-gyel a maximális TÉ-je. (bármilyen hosszú karddal, amit a kezébe vesz)
Viszont, ha a játékosunk 01-et dob, negatív élményként éli meg ezt a támadást (bosszankodás játékosoknál), és azzal a fegyverrel csökkenni fog a maximális TÉ-je 1-gyel.

Amennyiben a KM 00-át dob egy támadó dobásnál, a szerencsétlen kalandozónak azzal a fegyverrel csökkenni fog a maximális VÉ-je 1-gyel.
Viszont, ha a KM 01-et dob egy támadó dobásnál, a szerencsés kalandozónak azzal a fegyverrel növekedni fog a maximális VÉ-je 1-gyel.

A HM módosítókon felül TP is jár a 00 és a 01 dobásokért. Ha valaki 00-t dob 100TP-t kap, ha 01-et akkor 50TP-t. Ugyan így, ha a KM 00-t dob, a kiszemelt játékos 50TP-t kap, míg ha 01-et, akkor 30TP-t. "Ami nem öl meg, az megerősít"
----------------------------------------------------------------------------------------------
A kalandokon, játéküléseken való részvételért járó jutalom TP:
1. TSZ: 40TP/alkalom
2 .TSZ: 70TP/alkalom
3. TSZ: 100TP/alkalom
4.TSZ: 130TP/alkalom
5. TSZ: 160TP/alkalom
Minden további szinten +40.
----------------------------------------------------------------------------------------------
A játék közben tilos az étkezés. Viselkedjetek játék alatt!
Két féle kivétel van az étkezésre:
1. Ha a Km kajaszünetet rendel el (kérjétek és megkapjátok)
2. Ha a játékos karaktere is eszik abban a pillanatban
Inni lehet játék közben, de ajánlott, hogy mindenki készítse magához a cókmókját, hogy elkerüljük a szaladgálásokat :)
Ezen kívül lehet WC, telefon, pihenő, megbeszélő szünetet is kérni.
Próbáljátok a baromságokat és a vicceket a szünetekre hagyni, hogy ne akadályozza a játékot.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Ami nincs leírva a karakterlapon vagy egy másik jegyzetlapon, az nem létezik. Ajánlott felírni a személy- és városneveket, merre mentek, egy labirintus térképét, hogy merre fordultatok, mit tettetek az nap és kivel milyen a helyzetetek. Aki naplót ír, jutalmat kap, persze csak ha folyamatosan jegyzeteli a dolgokat a kalandok során.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Jellem, vallás, karakterről egy leírás a kinézetére vonatkozóan kötelező! (minden kijátszott jellem/vallás plusz jutalmat von maga után kalandonként - illetve a rosszul kijátszott jellem/vallás jutalommegvonást von maga után)
----------------------------------------------------------------------------------------------
Az Adottság Hátteret maximum kettesen vehetitek fel.
----------------------------------------------------------------------------------------------
A Harcosok, barbárok, gladiátorok c. UTK kiegészítő és az abban szereplő kasztalkotási fortélyok élnek. Ha új kasztot akarsz készíteni, a legjobb, ha leülünk és kiötöljük, hogy legyen. Előzetes megbeszélés a KM-mel kötelezően ajánlott!
----------------------------------------------------------------------------------------------
Normálistól eltérő tulajdonságok megmagyarázása illetve megbeszélése a KM-mel kötelező! (9 alatti tulajdonság, vakság, bénaság, akármilyen hátrányos helyzet vagy 18 feletti értékek)
-----------------------------------------------------------------------------------
A párbeszédeket próbáljuk eljátsszani rendesen. Ha olyan van, akkor félrevonulok valakivel és megbeszélem vele, hogy mi a helyzet. Outban infókat adni a másiknak tilos! Jutalom megvonást von maga után, vagy nem használhatja fel az információt - jegyzeteljetek! Amit a karaktered nem tud, azt te sem tudod. Nem tudod felhasználni azt az információt, amiről nem tudsz. (a józanész keretein belül)
----------------------------------------------------------------------------------------------
Ha írsz egy verset, vagy történetet, mert mondjuk bárddal vagy, és el is mondod, felolvasod a többieknek a megfelelő módon, akkor azt a kasztodhoz való megfelelő cselekvésért jutalmazom. A papi fohászokra szintén vonatkozik.
----------------------------------------------------------------------------------------------
A jutalom lehet Tapasztalati Pont, vagy akár egy plusz mellékszál a karaktered előnyére, ahol egy kívánt tárgyat lesz lehetősége megszerezni. A jutalomnak a KM képzelete szab határt. Emellett szövetségesek, kapcsolatok, birtok, anyagi javak is jelenthetnek jutalmat. Ha egy nemesnek megtetszik egy bárd verse, vagy története, az támogathatja, sőt, akár állást is ajánlhat neki. Megjegyzem, verset nem csak bárd írhat, akárki, aki rendelkezik írás-olvasás képességgel.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Ha valakinek szüksége van egy tárgyra, adok lehetőséget rá, hogy megszerezze, bizonyos kereteken belül. Szóljatok, hogy nekem egy méregtől védő amulett kell, egy rúnázott kardocska stb., én pedig majd meglátom, hogy be tudom e, be akarom e építeni. Ha valakinek csak annyi, hogy meg akar tanulni egy nyelvet, vagy fejleszteni akarja egy képességét, viszont a jelenlegi helyen ezt nem teheti meg, az is nyugodtan szóljon.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Aki nagyon turbózni szeretné a kariját, annak előtörténetért adok jutalmat. Ennek ellenére lehet, hogy amit az előtörténeteitekben leírtok, abból nem mindent fogok beleszőni a kalandba, de fogékony vagyok elég sok mindenre.
----------------------------------------------------------------------------------------------
A papok/paplovagok indulásnál nem vehetnek fel Pszi érzékenység Hátteret és nem oktatják nekik a pszi(pyarroni) képzettséget.
----------------------------------------------------------------------------------------------
A jó tettekért/cselekedetekért és ötletekért járó TP kalandonként változhat. Mindenki máshogy fejlődik a játékok során, másként játszik. Ezek szerint próbálok egyfajta balanszt alkalmazni, hogy ne csak a legjobbak fejlődjenek gyorsan, hanem legyen esélye a kezdő, de lelkes játékosoknak is :) A szörnyekért járó TP eloszlik a csapat tagjai között egyenlően.
----------------------------------------------------------------------------------------------