Koszonjuk
Fórumok - Kalandmesteri sarok - Kalandmodulok
Itt van néhány modul: http://erion.hu/index.php/arhivum
Van valakinek UTKra kidolgozott teljes modulja amit meg tud osztani, vagy tudtok egy helyet ahol talalhatok? ETKra van nekem is egy par de remeltem hogy valaki kidolgozott valami ujat.
Még előző témához most találtam netten: KÖG -öt az az
Kaland Ötlet Generáló-t
http://cyrusmagus.hu/kog/#
3 világhoz generál ötletet : fantasy , hi-tec , crossover
MANKO
( ha nem lenne ötlet vagy csak kezdő lökés hiányzik a kalandíráshoz kezdőknek)
Foráss: ismeretlen , de hasonló megjelent ha jól emlékszékem a Dragon AD&D-s magazinban tartozott hozzá még 10x10 táblázat is amit nem importáltam (lustaság és macera)ennek kidolgozását rátok bízom.
MANKÓ: azaz Marhagyors Alkalmazott Numerikus Kalandgeneráló Objektum
Ha új kalandba fogunk játékosainkkal, rendkívül lényeges, hogy már a kezdet kezdetén tisztában legyünk a főcsapás irányával; azaz, hogy mely szálak, milyen vonalak mentén fog kibomlani a történet, merre hömpölyög majd a mese. Értő módon döntve a szövetségesek, ellenségek és a karakterek általános célja felől, a bölcs KM oly kalandot kreálhat, mely aztán a jól végzett munka örömével és a fejlődés határozott érzésével tölti el játékosait.
Sajna ezen döntések elég kemények - s mint ilyenek, módfelett megterhelhetik a KM-ek érzékeny idegrendszerét. Ráadásul hosszú hónapokra befolyásolhatják a játék menetét.
Épp ezért - hogy a világ lestrapált, szenvedő KM-jeit e tárgyban megsegítsem - fejlesztettem ki a MANKO-t, azaz a "Marhagyors Alkalmazott Numerikus Kalandgeneráló Objektum"-ot.
Segítségével (egyszerű kockadobásos választással, valamint a MANKO alaplapján lévő megfelelő rubrikák kitöltésével) percek alatt káprázatos kalandötletek tucatjai generálhatók. Mindössze egy darab tizenkét oldalú szükséges hozzá.
Jó mulatást!
A karakterek, akik ___1___ ___2___, megbízza ___3___, hogy ___4___, ___5___.
Ők útjuk során szembesülnek ___6___, ___7___ és ___8___, de végül elérik kitűzött céljukat; ahol is ___9___ győzedelmeskednek, és ___10___ jutalmazzák őket.
Másik verzió (ez már saját kreál-mány)
A karakterek, elvetődnek a következő vidékre_____találkoznak vagy belekevernek 1______ ügybe és2_____ megbízza ______3_____, hogy ___4___, ___5___.
Ők útjuk során szembesülnek ___6___,Mágiával/ börtönnel/ feladattal ___7___ de váratlan fordulat ___8___, de végül elérik kitűzött céljukat; ahol is ___9___ győzedelmeskednek, és ___10___ jutalmazzák őket.
Illeszthetős prekoncepciók alapján:
Általában előveszek egy 'üres' területet, mint pl. egy bármilyen város vagy környezet. Megalkotok egy könnyen érthető történeti szálat, amit szeretnék végigvezetni és ami az 'ideális', tehát amit egy nagyon kezdő, kalandkövető JK csapat is végigvisz és determinálva van nekik az eredmény. Ezeket cselekménypontokra osztom és fontosabb NJK-kra támasztom.
Emellé mellérakok 3 (már előre kész) teljesen különböző szálat, amik mondjuk fejenként 1-2 ponton szólnak bele az jelenlegi történetbe, az egyes hiányuk nem borítja fel a történéseket és szabadon követhetők, hasonlóan determinált végkimenettel.
Természetesen nem maradhatnak ki az epizódok, amik inkább a hangulatot dobják fel (kocsmai verekedés, fesztivál vagy éppenséggel összecsapás egy csapat NJK-val, akik belekötöttek a csapat egy tagjába). És kerül bele 1-2 egyedi NJK is, aki szintén csak a hangulatért leledzik bent (és régen még lehetséges fun karakterkoncepcióim voltak) vagy a saját pecsenyéjüket sütögetik.
Ez az, ami valószínűleg nagyon régóta kész és nem is kell hozzá nagy agymunka, hogy kitalálja az ember (pl. sorozatgyilkos járja este az utcákat, ami közben pedig egy másik szálon egy nemes lánya járja testőreivel a világot és esetleg történik egy kis civakodás két fejvadászrend között a területi hatalomért, meg egy eltűnt varázstárgyra utaló pergamenek kerültek egy tolvaj kezébe). A lényeges, hogy a JK-knak ne legyen esélyük az összeset egyszerre megoldani, de mind legyen elég szépen kidolgozva ahhoz, hogy kíváncsiságot ébresszen bennük. Egy unalmasabb hétvégén egy D20-ra valót legyárt belőlük simán az emberfia, tekintve, hogy egyiket sem kell túl hosszúra húzni időre vagy bonyolultra, viszont arra bőven elég, hogy cselekménnyel feltöltse (hiszen, ha beütne az unalom és elakadnak mondjuk ötlettelenség miatt, akkor indíthatják a másik szálat is közben vagy egy epizódba belecsempészem a folytatáshoz szükséges infómorzsát).
Ez van akkor, ha egy 1-2 alkalmas kalandot tervezek.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ezen túl mindent, amit a kaland kérdésként nyitva hagy, egy külső, nagyobb és már összefüggő rendszerré dolgozom össze (tegyük hozzá, ha van elegendő felkészülési időm rá és sokszor tervezem elővenni ezt a háttértörténetet), amibe az a 4 kalandszál már nem olyan hatalmas jelentőségű, inkább valami, aminek csak a kellékei ezek a részek, hogy szórakoztassák a paraván előtt ülőket és eltereljék a figyelmet a kezekről és a mögötte állókról. Pl. egy területi hatalmi egyensúlyban bekövetkezett változás miatti újraelosztás, egy új vallás megjelenése...
Általában ezeknek 20-30 éven belül világformáló következményei lesznek.
(Aki hasonlóságot vél felfedezni a módszer a Call of Cthulhu között, az nem jár olyan messze a valóságtól, csak itt annyival játékospártibb, hogy van esélyük arra, hogy megborítsák a rendszert és 'nyerjenek')
Ez paradoxonokat fog szülni a történetekben, hiszen bizonyos szegmensek értelmezhetetlenné válnak, kérdéseket vetnek fel és megpróbálják kizökkenteni a JK-t a kalandkövetés nyugalmából, hiszen minél tovább dönt úgy, csak úszik az áramlással, annál inkább érezni fogja, hogy valami itt nem stimmel. Persze, dönthetnek úgy, hogy leszarják vagy egyszerűen nem tűnik fel senkinek a kérdéses rész, hiszen a végén úgy is TP-hez jut a csapat (pl. nem tudom, hogy kiben merült-e már fel, hogy az erdei szörnyek, amik ott vannak többszáz éve és pont csak ti tudtátok legyőzni, hogy kerültek oda és ha ennyire híres, miért nem érdeklődött iránta senki más vagy kaszálta le egy erősebb NJK? Vagy az elveszett überdurva relikviát miért összesen csak 2-3, a ti szintetekkel szinte egyező csapat NJK keresi? Persze, ennél láthatóbb 'ellentmondások' is vannak általában).
Viszont, ha úgy dönt, hogy érdekli a 'legendás' szörny valós története vagy a relikviához vezető térképet talált tolvaj valódi kiléte és szándéka, akkor kénytelen lesz felrúgni a kalandmenetet és kitérni. Ez kegyetlensok imprózást fog jelenteni (hiszen az egész háttértörténet méretéből adódóan egyértelmű, hogy nem fogsz minden apró részletet kidolgozni, viszont ha jól csináltad, elegendő fogódzkodót adtál magadnak a munkához), sokkal veszélyesebb is a JK-k számára (hiszen nem szoktak hozzá általában ahhoz, hogy a KM nem fog nekik adni egy irányvonalat, amerre menni kell és itt magukra lesznek utalva).
Ja és mert utálok kalandot leírni. Mármint azt a részt, amikor papírra kell vetni a dolgokat. Kitalálni jó, de szeretem meghagyni magamnak azt, hogy bármikor változtathassak, ha úgy érzem jónak és ne korlátozzon az, amit még régen gondoltam ki. Meg általában egy kaland akkor jó, ha sokkal több van benne, mint amennyit a játékosok egy alkalommal megismerni képesek belőle. Ez egy szövegben nagyon sok fölösleget termel és ha még a maradékhoz sem érzem úgy, hogy kötődnöm kéne, akkor tényleg fölösleges a sok munka. És minden fontosabb NJK-hoz vagy történethez valami érzelmi kötődés fűz, így annyira nem aggódom attól, hogy elfeledődnének.
Nálunk is cserélgetjük a mesélőket. Én is voltam már párszor és én is vettem már filmekből vagy könyvből.(Az első mesélésemet egy Edgar Alan Poe történetből csináltam.) Nálam a semmiből kitalált kalandok nem mindig jönnek össze. Egy nagyon laza vázat kitalálok. Pld: Kidolgozok négy fejvadászt akik megszöktek a rendtől és egy erdő közepén élnek. Kitalálom, hogy a játékosaimnak miért kell őket elintézni: személyes bosszú, a rend utasítása, véletlen odakeveredés. Aztán már mehet is a játék. Ez amit most leírtam az egyik legsikeresebb mesélésem volt ami egy éjszakásra sikerült.
Mivel eleg ritkan sikerul leulni jatszani es minden 2 kaland kozt csereljuk a KMet ezert meg van ido valamit kitalalni. Mivel nem szivesen kenyszeritem a jatekosokat valamilyen iranyba ujabban a kovetkezot hasznalom:
Kidolgozok 2-3 fo NJK-t es belegondok hogy hogyan viselkedne/reagalna egy olyan ember egy bizonyos kornyezetbe/helyzetbe. Es kezdek sakkozni ezekkel a figurakkal, az egyikkel teszek valamit, belegondolok a masik hogyan reagalna az uj helyzetre es leirom. Ha tul sok lehetoseg van akkor probalok a kornyezeten modositani vagy kepzettsegeken hogy segitsen szukiteni a lehetosegeket. Jo idotoltes buszon.
Ebbe a sakkjatekba dobom be a jatekosokat, es nagyabol barmit csinalhatnak tudom hogyan reagal arra az NJK-m. Igy jott ki egy jo kis tobbnapos parharc varazslo vs. varazso vs. ork saman kozt.
Valamikor kidolgozom hogy mas is hasznalhassa es feltoltom.
Nagyon ismerős a probléma :)
Nálunk is állandóan az a baj, hogy nincs igazán idő kalandot kitalálni, és szerintem a csapatunk minden tagja olyan, hogy inkább JK szeret lenni mint mesélő.
Gyakran úgy oldjuk meg a kalandkitalálást, hogy nagyon felületesen van kidolgozva a kaland és majd játék közben a játékosok döntései alapján folyamatosan találja ki a történetet a mesélő. Ami meglepő, hogy jópárszor előfordult, hogy a részletesen ki nem dolgozott kalandokból nagyon élvezetes játék kerekedett a számtalan kialakult vicces szituáció miatt.
Viszont sokszor az ilyen gagyin kidolgozott kalandok unalmasak is tudnak lenne. Szóval megvan benne a rizikó.
Viszont szerintem a részletesen pontról pontra kidolgozott kalandok esetén pedig az lehet a probléma, hogy a játékosokat valamilyen módon rá kell kényszeríteni, hogy a történet által elképzelt dolgokat csinálják, különben az egész feleslegesen lett kitalálva. Ezek a rákényszerítések pedig elronthatják a hangulatot, bár ez inkább hozzáállás kérdése. A játékosoknak el kell fogadni, hogy néha igenis odamegy hozzájuk ok nélkül valaki és megbízza őket egy questtel még akkor is ha erre látszólag semmi oka nincs, csak annyi, hogy a történetet a megfelelő irányba vezesse.
Volt 1-2 olyan kalandunk is ami nagyon részletesen ki volt találva, és általában élveztük is őket, viszont voltak nem igazán kidolgozott kalandok is, amik elérték azoknak a szintjét, mert jól alakult a történet.
Már modult is próbáltunk ki néhányszor, de ránk nem jellemző.
Az ötletek meg...jönnek előbb utóbb. Én például gyakran filmekből/sorozatokból veszek jó ötleteket és adaptálom őket kicsit a mágus világára. Ha nincs nagyon jó ötlet akkor csak elkezdem valahol a kaladot és ahogy haladok vele, előbb utóbb sikerül olyat kitalálni ami szerintem is jó. Persze nem mindig van időm befejezni, ekkor játszunk olyan kalandot ami csak 20%-ban van kidolgozva :D
A következő vitaindító kérdést szegezném nektek orvul:
Ki honnan szerez kalandmodult? Magatok írjátok? Könyvből? Letöltitek? Egy meglévő modult szabtok át a saját ízlésetek/ötleteitek/kalandozócsapatotok alapján?
Ami engem illet, azzal a problémával kezdek szembesülni, hogy játszani is alig van időm, nem hogy kalandot írni. A neten persze rengeteg van, ám nehéz megtalálni a megfelelőt. Arra kb. nulla az esély, hogy eleve ÚTK rendszerre írt, a saját csapatodhoz passzoló, kellően színvonalas művet találj, úgyhogy némi átalakítást ezek is igényelnek, ám így is jóval könnyebb dolgod van, mint nulláról alkotni egy modult. Akkor már csak arra kell vigyázni, nehogy olyat válassz, amit valamelyik játékos már ismer.
Aztán úgy vagyunk vele, hogy ha már egyszer úgyis ÚTK-sítani kell a rendszert, akkor akár más szerepjátékokhoz írt kalandot is adaptálhatunk. Scinner14 pl. nemrég mesélte le nekünk a Zöldvárat, ami eredetileg egy Codex kaland, ám olyan zseniális az alapötlete, hogy bármely rendszerben lemesélhető, és tényleg csak a KM-en és a játékosokon múlik, hogy mit hoznak ki belőle. (részletesebben nem írnám le, miért ilyen rohadt jó, a spoiler elkerülése végett).
Most már viszont ezt is ellőttük, és megint ott tartunk, hogy modult kell keríteni valahonnan. Szóval ti hogy szoktátok megoldani? Vannak esetleg tippjeitek, melyek azok a kalandok (akár Magus, akár abba átültethető), amire érdemes rákeresni? Mi az ami nektek nagyon tetszett, bejött?