Elkészültek a térképek Equasselhez. 3000*2000 feletti felbontás. Normál, old-style feliratos, városrészek, vízelöntés.
Nincs túl sok felirat, hogy kellő szabadsága legyen a kalandmesternek, de ha valamit nagyon odaillőnek gondoltok, jöhet a tipp.
Még lesz egy magyarázat a térképfelirat dolgokhoz.
Válasz Custos
#11 üzenetére.
Talaltam egy eleg vagany terkep keszito betat: http://inkarnate.com/ egyelore ingyen van.
Ezzel semmi probléma, sőt!
Tudom milyen nehéz úgy illusztrációkat találni a mókushoz, hogy kellően... hogy is mondjam, ynevi legyen. Az alkotók ezeket a kérdéseket mindig is elég elnagyoltan kezelték, úgyhogy csak pár utalás van az épített környezetre. Háromszögletű amund, meg hétszögletű Domvik-templomok, pár efféle.
Ynev világképe amúgy sem egyértelmű. Sok országot egy az egyben földi kultúrákról mintáztak, elég szájbarágós pl. a Niare-Kína, Enoszuke-Japán, dszadok-arabok párhuzam.
Kevésbé egyértelmű, de érezhető némi Gorvik-Olaszország, illetve Ilanor-Magyarország áthallás.
Aztán vannak olyan kultúrák, melyeknek nem nagyon van földi megfelelője, pl. Toron kaotikus, organikus építészete. Az Ynevi Kóborlások (lila könyv) 208. oldalán megjelenő fiatornyos izé már csak nyomokban emlékeztet a gótikus templomtornyokra. A 152. oldal egészen apró ábrája meg egyáltalán nem.
A kyr építészet talán tényleg lehet Róma, az amund meg afféle óegyiptomi. Ami Pyarront , Abasziszt és az északi szövetséget illeti, talán szándékosan nem akarták túl konkrétan meghatározni, a játékosok fantáziájára van bízva. A városállamokat pedig mintha direkt azért rakták volna bele a játékba, hogy oda tényleg bárki bármit álmodhasson. Az ilyen "szabad a pálya" játszótér.
Válasz sinusgamma
#9 üzenetére.
Köszönöm :) A Sagrada Familia nem jutott eszembe, de tényleg van hasonlóság az Antoh-templommal. A Vizivárosban viszont egyértelműen Velencéből loptam. A római jellegű építészetet főként a Régi Óváros "ókyr" épületeire használtam, az Óváros fő részén inkább annál robosztusabb, de szintén fehér épületeket kerstem. Bár a város nagyobb része már az utolsó évezredben pyarroni stílusban épült, ez főként az Alsóvárosban, és Felsővárosban egyeduralkodó.
A különböző források, kronológiák szerint Equasselt a kyrek a mágus jelene előtt több ezer évvel alapították, szóval gondoltam belefér némi építészeti evolúció és kulturális változás.
Válasz Zaraken
#8 üzenetére.
Jó kis iromány. Itt tanult az Antoh-papom, itt szentelték pappá, ide repíti vissza a Hazatérés fohász. Szóval érdeklődve olvastam.
Tehát Equassel félig Róma, félig Velence, az Antoh főszentély pedig egy kissé átépített Sagrada Familia? Hát jó. Jópofa volt a Diana/Artemisz/Arel szobor, meg a merengő Ellana is :)
Válasz sinusgamma
#7 üzenetére.
Készítettem egy kis honalpot, ami alapvetően Hat Városra, és főként Equasselra koncentrál. A honlap lényege a hangulatteremtés. Lassan már a százat is eléri a rövid, képes bekezdések száma, ami bemutatja a térség mindennapjait, építészetét, kultúráját, politikai viszonyait. A cél az volt, hogy a játékosok egységes képet alkossanak arról a területről, ahol a történetek játszódnak. Játék közben is használtam, hogy megmutassak egy-egy képet, ha úgy ítéltem meg, hogy érdekes lehet.
Remélem más is hasznosnak tartja.
Az alábbi cikk tartalmazza a bekezdéseket, de ezen kívül pár internetről szedett anyagot is bekopiztam más cikkekbe.
https://hatvaros.wordpress.com/2015/11/17/hatvarosi-kirandulas/
Na, ja!
Ezzel sajnos sokan így vagyunk...
De nem kell feladni, hátha ebben az évszázadban......!
:P
Válasz Solo
#5 üzenetére.
Csak jussunk el oda, hogy lesz alkalmunk használni...magyarul lesz időnk mágusozni :) Sajnos mostanában egyre nehezebb összeszervezni.
Utolsó módosítás: Solo
(2013-12-12 08:15:15)
Válasz Aluniz
#4 üzenetére.
Na, akkor remélem hasznos kis pluszokat küldtem nektek!
:)
Válasz Solo
#3 üzenetére.
Most jutottam el odáig, hogy meg is nézzem ezeket.
Tényleg nagyon jók, el is mentettem mindegyiket magamnak, hogy ha egyszer valamikor még jut időm mágusozni, akkor fel tudjam használni őket. Ugyanis a kalandkészítésnek nem a legizgalmasabb része az épületek megtervezése, nevek kitalálása stb. Éppen ezért mindenki szereti elnagyolni. Talán ilyen toolok használatával csökkenteni lehet a kalandok sablonosságát.
Válasz Aluniz
#2 üzenetére.
És még egy kis apróság.
Épületbelsők:
http://donjon.bin.sh/adnd/dungeon/
Ill. névgenerátor (sokadik gondolom :), de ez nem csak JK! ):
http://donjon.bin.sh/fantasy/name/#common
...és ezen az oldalon sok egyéb...
Válasz Aluniz
#1 üzenetére.
Sziasztok!
Csak azért gondoltam indítani egy ilyen topikot, mert nem találtam máshol helyet, hogy a net-en talált hasznosnak vélt kis pluszokat megoszthassuk egymással.
Íme az első (ivó-taverna generátor):
http://www.inkwellideas.com/roleplaying_tools/random_inn/index.shtml
És hozzá egy kis étlap, leírás:
http://www.wizards.com/default.asp?x=dnd/dnd/20010223d
Remélem, nektek is van valami a tarsolyban!
:P