Én ezzel a rendszerrel nem is játszottam az újat várom, de azt nagyon. Dzasd istenségek (bár igaz korlátozottan papok palovagokban, Niare Summáriumban asszem a világ leírásoknál, de még egy könyvben is van elég bőnyálon azt hiszem.
A Enuszukei kieg egy drab szar sztem. Azt én is saját magam alakítom, de élt elő se kerül szukei ember. Nem gyakoriak Yneven.
Amit én mindig nagyon hiányoltam az pl a goblin héroszok, azokból is csk egyet említenek a regényekben de azt se hogy ő mi, stb
Válasz Zaraken
#8 üzenetére.
Ami a világleírásokat illeti, engem inkább az zavar, hogy egyes területekről egész kötetek jelentek meg, más országokról meg egy betűt nem írtak. Természetesen nem az északi és déli városállamokra gondolok, ezek nyilván szándékosan lettek kidolgozatlanok, hogy mindenki azt rakjon ide, amit akar. De ott van például Niare. Összvissz annyit tudunk róla, hogy innen ered a slan pszi, Kaorakut imádják és kb. Kínához hasonlóan kell elképzelni.
Aztán itt vannak a vallások: Tharr, Ranagol és a pyarroni istenek tanításai, ideológiái elég jól ki vannak fejtve. Tudjuk hogy egy hívőnek hogyan kell viselkednie, mi számít bűnnek, mi nem. A dzsad vallásról meg kb. annyi van, hogy 3 istent imádnak, és melyik miért felelős. Ideológiáról, hittételről egy betű nincs. Legalábbis az alap szabálykönyvben. Szóval ha dzsaddal akarok játszani, meg kell vennem a kiegészítőt. Ugyanez vonatkozik a pyarroni papok többségére, leszámítva a pár kidolgozott papot.
Tudom, le lehet tölteni digitálisan is. Meg is van pdf-ben egy rakás kiegészítő: Papok, paplovagok 1-2, Summárium, Új Tekercsek, HGB. De nem érzem a motivációt, hogy kinyomtassam, vagy monitoron végigolvassam őket. Amikor elhatároztam hogy Antoh-pappal leszek, azt a pár oldalt kinyomtattam, ami rá vonatkozik, és ennyi.
És úgy általában: ha valamit nagyon hiányolok a szabálykönyvből, akkor célzottan rákeresek a kiegészítőben az adott kérdésre, de a kötet többi részét messzemenőleg ignorálom. Nem utolsó sorban azért, mert az új rendszerrel úgysem kompatibilis, át kéne konvertálni az egészet ÚTK-ra. És ez az a pont, ahol a leginkább fáj, hogy az új rendszerre 15 évet kellett várni. Végre jön egy szabálykönyv, ami rendbe rakja az ET hiányosságait, megteremti a szabad karakterfejlesztést és a kasztegyensúlyt, de addigra már megjelent hatezer kiegészítő, ami most mehet a kukába. Az előbbi példánál maradva: ha Antoh-pappal akarok lenni, gyakorlatilag most is saját magamnak kell megalkotnom a kasztot. Ugyanott tartok, mint 1993-ban!
De a legjobb, hogy a per miatt az ÚTK sem tudott gyökeret verni, ehhez sem jelenhet meg több kiegészítő, hanem ismét kezdjük az egészet elölről! Vajon hány évnek kell még eltelnie, mire végre kapunk egy olyan rendszert, ami tényleg átgondolt, játszható, és kiegészítőkkel ellátott? 5? 10? 20? Addig meg a játékosok megunják a várakozást, és inkább mindenféle barkács háziszabályokkal próbálják foldozgatni a réseket és közös nevezőre hozni az egyes kiadványokat.
Mondjuk elég gáznak találom mikor Eriont, Erennel keverik stb. Nálunk is volt anno ien játékos. Mosolyogtam rajta, de semmi gond nincs ezzel. De sokkal színvonalasabb ha ismersz egy kultúrát. Attól lehetsz kreatív, mert a szabály nem szentírás, lehet rajta módosítani. Meg lehet mesélni egy porfészekbe is, ahova épp azért jönnek a karakterek, hogy "rendet" tegyenek és a toroni példa arra jó hogy tudja az ember hogy mi az alap kultúra, mien a rassz. Aztán ennyi, mert mondjuk az egy romlásszekta gyökeresen megváltoztatta a dolgokat. De ennél tudnék kevésbé földhözragadt példát is írni. De gondolom anélkül is érted mire gondolok.
Ui.: ma már szinte minden könyvet le lehet tölteni ha nem akarod megvenni :p és akkor már csak az áramot kell kifizetni amit a gép fogyaszt.
Utolsó módosítás: Awder
(2013-10-03 21:06:44)
Válasz Zaraken
#6 üzenetére.
Mi játékosként ennyire azért nem mélyedünk el a részletekben. Egyes csapattagok annyira nincsenek képben, hogy folyton keverik Ordant Dorannal, meg Ilanort Yllinorral. Pedig nem kezdő játékosok, legalább 10 éve tolják. Én az ÚTK országleírásait azért végigolvastam, de még én sem venném meg a Toron, Enoszuke, stb. kiegészítőket.
Mégpedig azért, mert egész egyszerűen nincs kapacitásunk az ott leírtakat végigbogarászni, megtanulni és játék közben alkalmazni. Mi Enoszukét nemes egyszerűséggel a középkori Japán mintájára játszuk, és még így is elég távoli és egzotikus kultúra, ami nem kis utánajárást és odafigyelést igényel. Teljesen felesleges még a Mókus alkotóinak agymenéseivel is bonyolítani az életünket. Pláne mindezért 4-6000 ft-ot kiadni. Másrészt megöli a kreativitást, ha minden a legapróbb részletekig előre ki van találva. Rohadt nehéz úgy kalandot írni, hogy közben minden kiegészítő kiadványhoz igazodni kell (pláne hogy egymásnak is ellentmondanak).
Persze más tészta, ha egy regényt írsz. Ott tényleg részletesen ki kell dolgozni a helyszínt, az egész történet hátterét. Akkor él a dolog igazán. Ha mindezt KM-ként is át tudod ültetni a játékba, az király, de a legtöbb Mókus rajongótól sajnos nem várható el az ilyen fokú elszántság. Szóval én ezért nem tartom akkora tragédiának, hogy Toronon kívül alig egy-két ország van csak részletesen kidolgozva. Majd ha a társaim nem keverik Erent és Erigowot, meg a duint és a dorchát, akkor továbbléphetünk :)
Válasz Awder
#5 üzenetére.
A játékra nekünk sincs már sok időnk, mondhatni hébe hóba. Maga a városállamom szerepel a regényemben, így kell vele melóznom, buli, szórakozás hátrányára, a havi 240-260 óramunka mellett rengeteg hátérmunka van vele, az érdemi melóról nem beszélve. A havi 1 játéknak már örülök (sajnos).
Izgalmas egy pitricsáré, városnak zászlóháború idején mesélni :D
ui.: izgalmas mindig új dolgot teremteni, de ha elég mélyre ássa magát az ember egy kultúrában, amit yneven a regényekből és a kiegekből csak Toronnál tehet meg, sokkal másabb az élménye ha visszaadod a játékosaidnak (meg mondjuk adsz nekik bár oldal anyagot amit nekik is be kell vágniuk).
Mondjuk én mindig szigorúan ragaszkodtam hozzá, hogy ha vki vmeik nemzet emberre akkor nézen már utána.
Utolsó módosítás: Awder
(2013-10-03 10:22:35)
Válasz Zaraken
#4 üzenetére.
Ejha
Mi örülünk, ha néha össze tudunk ülni játszani, de azért jó látni, hogy vannak emberek, akik ennyire ráérnek ezzel foglalkozni :)
Komolyan. No offense. Nem bántásból mondom, csak egy kicsit irigykedem.
Amúgy igen, a Városállamokban az a jó, hogy nincsenek részletesen kidolgozva, és azt raksz ide, amit csak akarsz. Párszor én is megcsináltam, hogy az eredetileg Erionban játszódó kalandokat átírtam egy általam kitalált városállamba. Legutóbb a Namen-sivatag szélére pakoltam le egy utolsó koszfészket, ahol a dzsad nyelv egy teljesen tajparaszt, érthetetlen nyelvjárását beszélik az északra szakadt tevehajcsárok.
Persze összvissz pár órám volt, hogy a kalandra felkészüljek, úgyhogy a város ennél részletesebben nem is lett kidolgozva. Ami még kellett, azt menet közben rögtönöztem.
Utolsó módosítás: Zaraken
(2013-10-03 00:22:16)
Igen?
:)
Válasz Awder
#1 üzenetére.
Srácok, próbáljuk meg feldobni az oldalt. Elég sokat foglalkozok Ynev északi szegmensével. Jó magam amatőr író vagyok, de mint KM-nek, JK-nak se árt foglalkoznom a világgal.
Most például az Északi varosállamokon melózgatok. Elég vegyes, hivatalos, félhivatalos, amatőr dolgok vannak ehez bőven, de még Rowon-t se tudja két térkép ugyanazon helyre tenni (de ez igaz sok minden másra is).
Jó magam helyszínéül egy saját városállamot építettem, egy prófétával az élen, különböző vallások összeszövésével (Arel, Malior, Darton, legalábbis ezen 3ashoz tudnám hasonlítani). Harcias kis városállam, több erőséggel, vegyes népekkel. van hozzá vagy 10-15 száraz anyagom :D (kinek mi a "perverziója"). Ha nincs sztori akkor sem unatkozik egy ember ha a városban él dzsad, gorwicki diaszpóra, meghintve az erdőben élő elfekkel. A korgok, asziszok és a különböző kiskirályok úgy is puskaporos hordót eredményeznek.
A városállamommal mind mindenhol máshol a kétkezi emberek és a fegyverforgatók veszik ki a részüket. (úgy vélem jóval kevesebb mágia használó él a világon mint azt nagyon sokat gondolják, sőt a pszi használók számát sem teszem túl magasra). Az emberek nagy része vagy a családtól tanulja meg a minimális dolgokat, vagy a céhtől, esetleg egyháztól (ide nem téve a tehetős egyének, jól megfizetet nevelőit).
Diplomácáról itt igen nehéz egyeztetni, mivel közel a Yankari Pentád, Abaszisz, Alidax, stb. Főleg ha az ember nem hajlandó felvenni egyik hitét sem, a helyi berögződésekről nem is beszélve.
Idő szűképben csak ennyi.
ui.: Ígéretem jövő 7en behajtom magamon miszerint, megírom ide a technokrata gnómok néhány találmányát amivel a: "A végzet marinériái"-ban találkozhatok. Előzetesként pl téma lesz a duplavájatú nyílpuska.
Utolsó módosítás: Awder
(2013-09-27 15:43:03)
Észak országai, tájai, haramiái, birtokai.