Fórumok - Szabályrendszer (UTK) - Runamagia


Custos
2019-10-29 23:35:34 | #19

Egy par eve zavart egy dolog a runamagias varazstargyakba, mindig az volt az erzesem hogy oselemi magiara van kitatlalva. Szepen mukodik a 3/6/12/24 megoldas XE tipusu egyszeru mozaikokra (pl. 1E runakard 44Mp). Ezekhez kepest a suly alapu mozaikok eleg olcson kijonnek (pl. 120 kg folytonos lathatatlansag 49Mp), es asztral/mental eselytelenul dragak(40 erossegu iluzio 993Mp). Persze ahogy mozaikokat kombinalsz egyre homalyosabb foleg ha tobb kategoriabol (a klaszikus felelem a tuztol + tuzaura rohelyesen draga). Valahogy az alap mozaikokba felhasznalt mannahoz kene kotni a varazstargy koltseget es nem az erosseghez mert maskepp mukodik az erosseg kulombozo mozaik csaladoknal.

Egy fel napi excelezes utan azt hiszem van egy jo megoldasom es szeretnem a velemenyeteket. Mielott elkuldotok Beriquel melyere probaljatok ki egy par varazstargyon. A vegeredmeny hogy az 1/2/3/4 E tuzkard majdnem ugyananyiba kerul mint a regi keplettel. A TAM/Ter+Ido valamivel dragabb es az asztral/mental drasztikusan olcsobb. A sok szavatkozas utan itt van a procedura: osszerakod a mozaikokat ahogy szeretned majd:

Napi egyszer: 13+(mozaikok koltsege)*1
Orankent egyszer: 13+(mozaikok koltsege)*2
Koronkent egyszer: 13+(mozaikok koltsege)*3
Folytonosan: 13+(mozaikok koltsege)*4

Custos
2018-06-10 00:14:16 | #18

Hehe. Fokusz varazsjel akart lenni. Tehat kisugarzo varazsjel amit egy fokusz varazsjel ujboltolt.

Szerintem meg kell ezen a probleman dolgozni.

Zaraken
2018-06-07 16:51:55 | #17

Érdekes kérdés. A varázslatoknak valóban nincs E-je, csak a mozaikoknak külön külön. Így hirtelen két verziót tudok elképzelni:

1) Az egyes mozaikokat külön-külön kell felrajzolni, mindegyiket a maga saját mágikus aura varázsjelébe. Bár ekkor külön-külön kéne őket aktiválni is. Kiskapu, ha mindet ugyanazzal a varázsszóval. Kérdés még, hogy az első rúna felrajzolása után az immár mágikus -és jóval ellenállóbb- tárgyra hogyan karistolod rá az összes többit.

2) Mozaikszerűen összefűzhetők egy varázsjelbe, és ekkor az erősségük -ahogy írtad- összeadódik.

De még nem ástam bele magam olyan szinten, hogy dönteni tudjak.

ui: milyenek azok a "kókusz jelek"?

Utolsó módosítás: Zaraken (2018-06-07 16:55:24)
Válasz Custos #16 üzenetére.
Custos
2018-06-06 11:27:07 | #16

Atolvastam egy parszor a magasmagia varazstargyait es a szablyokat ra es nem teljesen tiszta valami, lassuk ti mit gondoltok.

Vegyunk egy tuzkard peldat: 13 alap + (ostuz es kard forma 3+2 + folytonosan 24) * erovel ez ad egy szep 42, 71, 100 stb gorbet hogy egyre nehezebb legyen gyartani oket. Ez jatektehnikailag ok is, kell dragitani mert hanem tul eldurvulnak a karakterek. Hasonlo peldak vannak egyebb varazstargyakra.

A gondom csak az a legtobb nem "mozaik"os. Tehat a keplet nem mukodik/tiszta ha tobb mindent fuzol ossze. Pl. mi van ha az elozo tuzkardhoz fuzok egy 1 E elemi ero aurat vedelemert, az 1 eronek szamit vagy 2 nek? Es ne menjunk bele hogy ha azt akarom hogy az 1E tuzkardhoz egy 10 E felelem a tuztol aurat kossek vagy mi van ha 5-10 mozaikot kotnek ossze...

Az egyetlen felig jarhato megoldashoz 5. runamagia kell es ossze kell kotuni kisugarzo jeleket kokusz jelekkel.

Nektek van jobb megoldasotok?

Custos
2015-12-10 10:53:56 | #15

Epp irogattam otleteket egy harcos-vari karakter fejlodesehez es gondoltam megosztom a runamagias otleteimet hatha hasznos szamotokra. Mindegyikhez szukseges a magasmagia 3. es a runamagia 3. plusz ami az adott resznel le van irva. Remelem megosszatok a sajat kedvenceiteket is:

Folytonos magia erzekeles 1E: 38Mp(13+24+1)
Koronkent 1E Magia erzekeles: 26Mp(13+12+1)
Koronkent 1E Furkeszes: 26Mp(13+12+1)
Koronkent 1E Destrukcio: 26Mp(13+12+1)

Alkimia 4 + 1 karatos cirkon detekciora feltoltve
Sisak: 1E lathatatlansag 6Mp(1*2*3), a sisak jol vedi a fejet mikozben nem akadalyozza a latast.
Pajzs: 1E lathatatlansag 15Mp(2.5*2*3) + Pajzs szele es alkarnal 2 E lathatatlansag 6Mp(0.5*2*3*2): +X Ve kulso szemmel a pajzs lathatatlan, a forgato szemszogebol a pajzs peremen kivul lathatatlan. Tehat latom a korvonalait de atlatok a kozepen (A pontos bonuszt a KM hatarozza meg)
Kard: 2E lathatatlansag 15Mp(2.5*2*3): +X Ke +Y Te +Z Ve kulso szemmel a kard lathatatlan, a forgato szemszogebol teljesen normalis. (A pontos bonuszt a KM hatarozza meg)
Kopeny: 1E Folytonos lathatatlansag 90 + 10 kg 48Mp(13+24+9+2), nem hasznos nem lathatatlan varazstargyakkal mert azok leleplezik a hasznalot
Kodbot: Suru kod teremtes koronkent 4*4*3 ynevi lab tersegbe koronkent.

Oselemi magia 3
Fegyver: Elemi Tuz Aura/Kard, leplezve, folytonos: +1k6 elemi tuz sebzes 43Mp(13+24+(3+2)+1)
Vert: 1E folytonos Elemi Ero Aura: +4SFE 44Mp(13+24+4+2)
Tuznyil I. koronkent: 1k6 elemi tuz sebzes 28Mp(13+12+3)
Tuznyil II. koronkent: 2k6 elemi tuz sebzes 43Mp(13+2*(12+3))
Telekinezis Max. 5 Font folytonos: 38Mp(13+24+1)
Folytonos elemi ho aura(+10 fok): 40Mp(13+24+2)
Folytonos elemi hideg aura(-10 fok): 40Mp(13+24+2)

Oselemi magia 5
Runakard: +2 Ke +5 Te +5 Ve +1 Sebzes 44Mp(13+24+4+3)
Runavert: +1SFE -1MGT 44Mp(13+24+4+3)
Runapajzs: +5 Ve 44Mp(13+24+4+3)
Vert: Pancelod fel/leveti magat 44Mp(13+24+4+3)

Nekromancia 3
Eletero szipolyozas I. koronkent: 1k6 Fp/Ep atiranyitas 30Mp(13+12+5)
Eletero szipolyozas II. koronkent: 2k6 Fp/Ep atiranyitas 47Mp(13+2*(12+5))
Elohalott pusztitas koronkent: 1k6 Ep nem tulvilagi elohalottat pusztito villam +30 Ce 30Mp(13+12+5)

Alkimia 3 + Meregkeveres 3
Meregpenge orankent, Kinmereg::2. szintu fegyverméreg 3k6 fp sebzessel amit K10 szegmens alatt fejt ki 21Mp(13+6+1+1)
Meregpenge koronkent: Kinmereg: 2. szintu fegyverméreg 3k6 fp sebzessel amit K10 szegmens alatt fejt ki 27Mp(13+12+1+1)
Meregpenge orankent, Kinmereg: 0. szintu altatomereg a pengere Kozepes ideig hato(1k6o) 21Mp(13+6+1+1)

Ter/Ido Magia 3
Fegyver: kezedbe terem naponta egyszer 17Mp(13+3+1)
Koronkenti teleport 120 font 65Mp(13+12+40)

Ter/Ido Magia 4
Koronkent1s idougras 1 kornel kevesebb 120 font 65Mp(13+12+40)

Ter/Ido Magia 5
Folytonos gyorsitas +40 Té/Vé -4 sebzés, dupla sebzodés(90+10): 70 Mp

resdayn00
2015-12-08 23:43:34 | #14

Ez a billogos megoldás tetszik. Ugyan én másképp tudnám elképzelni, de az alapötlet hogy a rúna egy billog, nagyon találó. :)

Erior
2015-12-08 22:52:42 | #13

Igazából ha belegondolunk mindnek van speciális tudása amit a többi kaszt nem érhet igazán el és a rúnamágia ezeket erősíthetné vagy egyéni tárgy vagy tradíció kidolgozható vele. A Bárdról nem nyilatkoznék mert nem tartozik a kedvenceim közé és ebből kifolyólag nem ismerem behatóan. A szakreális mágia nekem nem kapcsolódik nagyon sehogy a rúnamágiához (kegy, isteni közbenjárás stb.) Tárgyak sem jellemzőek ami van az hagyományozódik vagy kapják. amivel én tudnék mit kezdeni az:
Boszorkány: mivel rengeteg asztrál és mentál mágiája van a többi képeségét erősíteném. pl 1gy új szimbólum megalkotása ami a boszorkánykört erősítené vagy olyan egyéni tárgyak amiket nem gondolná az ember hogy mágikusak pl testékszerek.Amugy sztem a gyertyák a rúnamágia alapján készülnek.
tűzvarázsló: ordaniak mágiájában is valamilyen szinten fellelhető a rúnamágia mert sokan tévesen lekorlátozzák őket a tűzvért tűzgolyó tűzlény szintre. az ordaniak azért is tünnek ki a renegátok közül mert ök szeráfi alkut kötnek Sogronnal. emellett szerintem ha készítenének mág.tetoválásokat az nem csak tűznyíl lenne vagy a toroni társaikhoz hasonló tetkók ami nekem eszembejut és sztem jobb az az lenne: a tetoválást lecseréljük billogra. nem feltetoválják öket hanem beleégetik a szinbólumot az alkarjukba kézfejükre stb. és ami eszembe jutott az lenne hogy egy egyszerű billogrúna ami aktiváláskor felizzik és a rúna erősségéhez mérten felforrósodik. bár sebzi a használóját de ebből a harc közben meríthet magának folyamatosan mannát. Felvesz hozzá egy fájdalomtűrést ami a folyamatos önsanyargatás eredeztethető a billoga által. De ha ez nem akkor lehetne a jelbe eltárolni mondjuk egyfajta lángfestést vagy befolyásolást elhelyezni amit azonnal képes létrehozni anélkül hogy sújtaná a varázsidő vagy magas manaköltség. cserébe pedig ha másfajta lengfestést szeretne létrehozni ahhoz minimum annyi erősséget kell befekteni hogy a billogba fektetett erősségnél több legyen tehát: 5ös E billoghoz 6os E-t kell létrehozni hogy 1 E megfestésére . ezzel lekorlátoznánk a tápolást hogy ne 1000 E-s legyen 1 szimbólum (csak túloztam) mert akkor azon kívűl szinte nem is tudna mást de előnye is lenne. vagy még 1 dolog: ugyanígy felégetnénk mondjuk az ujraformázás szimbólumot és egy varázslatát folyamatosan áttudná formálni a billog hogy ne legyen túl erős körönkét legyen manaköltség a használata + átformázás minden formázás után szintén . tehát létrehozok 1 hengert azzal letarolok amit lehet átalakítom kitöréssé azán ami megmaradt szétszoródott tűz vagy felperzselt tárgy ami ég azt tovább forázom tűzirányítással vissszakúszik hozzám és felmászva a testemre tűzauraként ég tovább. (ez is kicsit tulzás de értsd a lényeget) A formázással és fentartással eltöltött minden köt után szintén szívjon el manát a billog. Ezt most csak rögtönöztem de az ötlet sztem jó egy kis szabályozással használható sztem amit lesz időm nekiugrom. meg esetleg bármeik kasztnak hasonlóképpen lehetne a különbözú hegeit átitatni mágiával vagy ha továbbgondolod hegtetoválás ami esetleg egy sokatlátott kém boszorkány sajátja is lehetne...
A BM ről nem írok de arra is van 1-2 ötletem ha érdekel majd.

Utolsó módosítás: Erior (2015-12-08 22:57:58)
resdayn00
2015-12-07 12:13:47 | #12

Azt gondolom hogy ha a tetoválásokat meg tudták oldani a BM-ek akkor mást is. Van bőven eszköztáruk, na meg igazából a céhénél megcsináltathatja a tetoválást anélkül hogy rúnamágiát tanulna. A tűzvarázslóknál kicsit nehezebb elképzelni a dolgot mert ők mindent a tűzzel csinálnak, a 2 varázslatuk ami rúnamágiára emlékeztet kb lefedi a direkt módokat. Hirtelen nem jut eszembe, hogy ők miket művelhetnének rúnamágiával, azon kívül, hogy mindenféle tűzvarázslatot beleírnak. A bárdoknál nehezen tudom elképzelni a rúnamágia használatát, egyszerűen nem hiszem hogy egy bárd rúnázna bármit is, aztán bárd meg KM válogatja, de ők is nagyjából a varázslataikat foglalhatnák bele rúnákba. Esetleg készíthetnének valami mobil szerűséget, a 2 rúna közvetíti a hangokat egymás között.. na ez már azért eléggé a határokat súrolja, meg irdatlan mana kellene ahhoz, hogy folyamatosan fennálljon a kapcsolat a rúnák között.

BM-nél a legvalószínűbb a rúnamágia használata, mert amúgyis ők vannak a legközelebb a varázslóhoz. Könnyen tudják kombinálni a varázslataikat, én mondjuk szívesen kidolgoznék BM-re jellemző rúnamágikus rajzolatokat, amik az általam korábban említett módszer szerint működnének.

Magas szinten a varázsló verhetetlen, ezzel legalább a BM egy kicsit erősödne, bár játékostól függően a BM nagyon erős karakter lehet. Kicsit rátért ez a beszélgetés a BM-re, mit gondolsz, a többi mágiahasználó hogyan tudná alkalmazni a rúnamágiát?

Erior
2015-12-07 11:36:03 | #11

Ki kellene találni valami sajátságot minden kasztnak hogy érdemes legyen tanulnia a Rúnamágiát a BM nek mondjuk elég a tetoválás mert legalább van valami, mert ha csak a varázstárgyakat nézzik igazából bármilyen hatalmas tárgyat elkészíthetsz egy varázslóval együtt tehát ő elkészíti az alapot te meg hozzáadod a mágiát ami a hatást maga. Ha csak varázstárgykészítés a cél azt lehet egszerűbb lerendezni egy varázslóval. Én konkrétan egy fegyvert akartam létrehozni ami necromatikus hatású pl egy tőr amibe belezárunk 3. nekrográfiai csoportba tartozó torz lelket és ha egy élőhalottba beleszúrod a tőr mágiája megadja a mozgatáshoz szükséges manát mivel közvetlenül a szúrás helyén érintkeznek a lélek kitudja terjeszteni a személyes auráját a tetemre és igy egy értelmes élőhalott "születne" ami akkor hal meg ha elfogynak az ép-i vagy kihúzzák a tőrt. Vagy egy egyszerűbb egy kard amit átitatunk manával és az élőholt parancsnoklás képességével ruházzunk fel kis erősséggel ez nem lenne sok mana de a boszorkánymester által teremtett Zaurakkok ugy egyszerre 1 parancsot tudnak végrehajtani ami születésükkor kapnak a kardalsegyítségével pedig szóbeli parancsokkal lehet irányítani őket anélkül hogy manát pazarolj el az irányításukra. Ezekhez viszont már kellene Magasmágia és kp spórolás ha egy jelképes összegért segít egy mozaikmágus.

resdayn00
2015-12-07 10:38:47 | #10

Na igen, ez az önmagát méreggel preparáló kard elég durva. Viszont arra akartam megoldást találni, hogy legyen értelme felvenni a rúnamágiát tapasztalati varázshasználóval. IV. kategóriájú képzettség, drága, és az ősi nyelv is drága, ami ugye feltétele. Ha a rúnakardot nem is, de néhány tematikus egyedi rúnát indokoltnak tartok, mert a boszorkánymesteri mágia és a rúnamágia puszta egy helyen való tanítása eredményezi hogy az adott iskolában mindkettőhöz értenek, szerintem törvényszerű lenne, hogy a tetoválásokon kívül is kialakultak egyedi rajzolataik. Azért a tetoválás is elég durva tud lenni sok manával, na meg a varázslók rúnamágiával + sok manával gyakorlatilag bármilyen pusztító eszközt meg tudnak alkotni, a vasember páncélon keresztül a tűznyilakat sorozatban lövő pálcán át. Egy érdekes megoldás pl: letörsz egy faágat aminek jó sok vége van, minden végére rárúnázol egy 1k6-ot sebző tűznyilat, ha 5 vége van az ágnak akkor az 5k6 Sp és még csak sok mana sem kell hozzá.

Válasz Erior #9 üzenetére.
Erior
2015-12-07 03:19:41 | #9

Szeretem az eredeti dolgokat és jó megoldásokat írtál. Bár ahány KM annyi szokás. A rúnamágiánál tap. mág. használatnál jó a korlát és kicsit sok hogy rúnakardot is tudjon csinálni(már csak azért mer ahoz elemi erő kell). A repertoár bővítése helyeslem csak annyit fűznék hozzá sztem azért nincs kidolgozva és nem is lesz bővebb lista mert Bm ről beszélünk. Sztem ha én kidolgoznék egy új formulát biztos nem osztanám meg senkivel sőtt ha többen alkotnánk meg akkor kiiktatnám a többieket és mivel maxx a tanítványomnak adnám tovább(csak hogy agyunk lehetőséget a fenmradásra) akkor is ha én meghalok és időelőtt a tanítvány is akkor hiába volt nincs meg a formula valószeg ezért nincs nagyobb tudástár a BM nél. Talán ugy esetleg jó lenne a rúnamágia ha te választhatnál 4 mozaikot amit a mester tanít vagy céhenként eltérően tanítanak 4-4 et . A egyedi rúnamág. varázslat meg jó csak elvinné lehet a tápolás fele a dolgokat. most csak miközbe írok röktönzök 1 et pl készítenénk 1 kardot aminek a pengéjéből szívárog egy bizonyos méreg és a kard sajátmagát mérgezi be. a méregkard bár közhelyes eléggé eltudja vinni a játékot ha egy karakter mindenkit megkarcol és 1 edül kinyír mindenkit aki rosszat dob...

resdayn00
2015-12-07 00:16:38 | #8

A probléma a tapasztalati mágia és a mozaikmágia jellegi különbségéből fakad.. A tapasztalati mágia úgymond "kész" varázslatokkal dolgozik, míg a mozaikmágia összerakja elemekből a varázslatokat. A rúnamágiát pedig inkább a mozaikmágiához találták ki, és nem dolgozták ki tapasztalati mágiára. Az UTK leírásból pedig egyértelműen az jön le hogy a tapasztalati mágiahasználók a rúnamágia 90%-át elvből nem használhatják, amit indokolatlannak tartok.

A tűzvarázslóknak pl kapásból 2 varázslata erősen rúnamágia jellegű: tűzcsapda, tűzszem. Se a bárdnak, se a boszorkánymesternek nincsenek ilyen varázslatai (tetoválásokat leszámítva), amik a rúnamágiára hajaznának. Pedig szerintem a hosszú évszázadok alatt könnyen kialakulhattak az adott tapasztalati mágiára jellemző rajzolatok, ha a bárdmágiánál nem is, de a boszorkánymesterinél mindenképp. Ugyan vannak tetoválásaik de ugyanilyen alapon lehetnének pl nekromantikus rajzolataik, vagy a rontásokkal, villámmágiával, méregmágiával stb kapcsolatos rúnamágikus varázslataik. Esetleg lehetett volna erre egy olyan módszer, hogy ezeket a varázslatokat egy külön kategóriába tenni és mint a méregmágiánál, odabiggyeszteni, hogy rúnamágia 3. foktól lehet használni ezeket.

Én tehát inkább kibővíteném a repertoárt, mint módosítanám a leírást. Mondjuk jó kis kalandokat lehetne erre építeni, hogy boszorkánymester(ek) az elveszett rúnamágikus rajzolataikat kutatják, mint motiváció. Vagy kellően képzett karakterek (Tapasztalati Mágia, Rúnamágia, Ősi Nyelv 5. Fok) kidolgozhatnák ilyen varázslatok egész tárházát.

Mi egyébként ritkán érzékeljük ezt a hibát. Úgy oldjuk meg, hogy ha a karakternek van rúnamágia 3. Fok, akkor a varázslatait mind rúnába foglalhatja, + tud készíteni rúnakardot, rúnapajzsot, rúnapáncélt. Ezzel kompenzáljuk, hogy erősen nerfelve van a rúnamágia tapasztalati varázshasználók részére.

Az asztrál/mentálmágiát szerintem lehet 1 rúnába foglalni, ha a varázslat mindkét téren jelen van.

Válasz Erior #7 üzenetére.
Erior
2015-12-06 22:58:50 | #7

Engem az érdekelne hogy ti hogyan modosítanátok a leírásokat ha nem mozaikmágiáról van szó hanem Tapasztalati mágiáról?

Hogy értsétek: A boszorkánymester ahhoz hogy elkészíthesse példa varázstárgyait követelmény a Rúnamágia 3. foka. A leírásban a képzettségeknél azt írja hogy a nem Varázsló kasztúak csak a végrehajtó varázskört a kisugárzó varázsjelet és a mentál/asztrál bélyeget hozhatod létre. ezzel nincs baj de akkor az hogy van: A végrehajtó varázskör höz 4. fokú Rúnamágia kell a kisugárzó varázsjelhez meg 5.fokú. akkor már 2 őt nem is tudna használni emellett ha elolvassuk az Élőhalott űző bot leírását akkor abbol sztem lerí hogy a 4 ből egyik sem alkalmas a készítéséhez mert az a Kisrekesztő varázskörre hajaz. Tudom hogy miért hibás az UTK de ez zavar kicsit és érdekelne ki hogy oldja meg. pl Kp ból kitanulható legyenek a mozaikok vagy egyszerűen tudja mindet amit a képesség enged?

Ja és a bélyegeknél érdekelne hogy egy Tap.Mág. olyan varázslatot tud bélyegbe tölteni ami Mentál és Asztrál ra hat egyszerre? Megoldható h 1-1 et felrajzolsz össszekapcsolod és ugy töltöd bele?

HUNgaroWolf
2013-08-20 22:25:57 | #6

Üdv,

Köszönöm, nekem is segített. Bár szerintem, az íj készítés 3. fok túlzás..
1,2 es fok is elegendő, ha csupán egy vesszőt akar készíteni. 3. fokon már egy egész íjat teremthet az éterből.

Custos
2013-05-03 09:56:45 | #5

Roszul ertettem az elejen a folytonosan kisugarzast, lathatatlansagnal ok volt de elejinte ugy ertettem hogy fojtonosan hozza letre az adott varazslatot es nem csak fenntartja. pl. elemi ero nyilakat folytonosan lovoldoz. Innen voltak a kerdesek. Most mar felfogtam. Es a kerdeseim jo resze is ertelmetlen.

AriusZet
2013-05-03 09:42:04 | #4

Custos!

Véletlenül nagy szakértője vagyok a témának ;)

"A foltonosan kisugarzo feltoltesi modot lehet csatamagiara is felirni? Milyen hatassal?"
folytonosságot csak olyan varázslathoz tudsz tenni, amihez értelmezhető az időmágia. Ergó folytzonos kitörés, vagy tűznyíl nincs.

"pl. Foltonos tuzszonyeggel egy fordulatbol kort tudsz rajzolni magad korul? "
Nem. Folyamatos tűzszőnyeg (eltekintve attól hogy rettenet sok mana) addig ég, amig szeretnéd (ki/be kapcsolod). Körönként E-n ként 24 manával csapolva a manahálót (Lásd Uj Bestiárium)

"Hogyan mukodik a folyonos 1e tuznyil erekje? "
Nem működik. Az egy kör a minimum, mig a varazsjel elkezdi visszatölteni a manákat. tehat ha körönként 3-4szer szeretnél tűznyilat idézni, akkor 3-4 varázsjel kell hozzá.

"Menyi ido alatt tolt meg magat a folytonosan nyilveszot keszito tegez?"
nincs ilyen. olyan viszont lehet, hogy nyilvesszőt teremtesz (KELL HOZZÁ SZAKMA! A varázsjel felrajzolójának szükséges hogy ismerje az íj (nyíl)készitest. Attól hogy láttam már nyilvesszőt, és nyilaztam is, nem tudnék profi nyilvesszőket gyártani)
nyilvessző teremtés: 13mana(varazsjel) +1mana fa teremtés +1mana formázás +1mana (?) fém teremtés (csak pár gramm kell) +1mana átformázás. +12mana (körönként aktivizálható +5 mana érintésre aktivizálódik. 34 mana, és a varázslo ijkészítő (legalabb 3. fok), és van negyedik fok alkímiája (fém megformálásához).
*Megjegyzés, ha nem lenne egyértelmű: Ha a teremtés mozaikot összekötöd az átformázás(átalakitas) mozaikokkal, akkor nem formátlan rögként, hanem formázva teremtődik, és úgy is marad.
Egy gyári, standard tegez 20 vesszős. ha van rajta EGY ilyen varázsjel, az cool, séta közben a kedves íjász a megfelelő módon érintgeti, és szépen gyártódik a nyilvessző.
Elemi mágiával. 13mana(varazsjel) +3mana (1k6 tuznyil) +12 mana (1E*körönként reload) +5mana érintésre aktiválódik. ez a legolcsóbb megoldás, 13+12+3+5=33 mana, elemi mágia 3 elég hozzá
2k6 már drága: 13+ 6(2k6tuznyil) + 24 (2E*körönként) +5 (érintés) = 47 mana.

Imba epicness: Volt elf elemi varázslóm, szigoruan élet rend, neki az íja:
Egy díszes, elefántcsontfehér enyhén ívelt, mindösszesen kb 40-45centis bot, rajta feketével a rúnasorok. Amikor íjként maga elé tartotta, és "felhúzó" mozdulatot tett, egy kékes-lilás szárny nyílt ki belőle ott, ahol magának az íjnak kellett volna lennie. amikor elengedte, elemi erő nyil. Impozáns, minbdenki elbukja a batorsag probat, de lopódzni nem lehet vele. na:
- 2k6 elemi erő nyíl: 8mana+24(körönként)+13(varazsjel)+elemi fény 1E, szabad elemi forma (fejbol nem tudom melóban vagyok, kb 7 mana) +5 érintés. Ebből kettő. (57 + 57 mana)

"Egy tuzvarazslo altal feherre festett langu tuzpolipot milyen gyorsan "etetsz" egy foltonosan kisugarzo tuz erekjevel?"
folyamatosan sugárzó lehet mondjuk CSÓVA. annyi e-vel eteted, amennyi teljes körig irányítod rá.

AoKitsune
2013-03-20 15:15:39 | #3

Elsőként: a Természetes Anyagok Mágiája (TAM) minden alkalommal 1E-vel indul, ami azt jelenti, hogy pl. ha 60 kg-t teszel láthatatlanná, akkor elköltött a szükséges manát EGYSZER, és akkor a varázslat 1E-s lesz. Ha KÉTSZER, akkor 2E-s, stb. Az összetett mozaikok is hasonlóan működnek (és a teleport is, egy megfelelően erősített teleporttal ki lehet kerülni a térgát varázsjelet). Tehát az általad leírt varázslat összes E-je itt csupán 1 - csak ennyit kellene belefoglalnod a varázsjelbe.

A mélyebben lévő lélekrétegekre való hatáshoz nagyobb erejű varázslat kell - ugyanez igaz a varázsjelekre is (mindre). A mozaikmágia előnye egyben a hátránya is: a tapasztalati mágiák legnagyobb részét simán leutánzod, akár hatékonyabb is lehetsz, de mivel közel sem olyan mélyen tanulmányozod, mint ők összesen, ezért neked általában drágább (hiába vagy elf, eltöltesz 1000 évet a lélekre ható mágiákkal, akkor sem fogod utolérni a 15000 éve kísérletezgető boszorkányrend tudását e téren).

Egyszeri varázslatokat nem tudsz folyamatossá tenni, valahol le van írva, hogy hiába fűzöl hozzá időmágiát, a kitörés attól még csupán egyszer robban. Ha már van időtartama (ami nem egyszeri) akkor már fűzhető hozzá időmágia, és írható folyamatosan ható varázsjelbe.

A tegez érdekes kérdés, én személy szerint 3 varázsjellel oldanám meg a tegezben, akkor körönként tudok 3-at lőni. Amit te leírtál, azt a sogroniták használják, tűzíj a neve, de mivel itt is szerepe van a "célra tart - felhúz - lő - talál" időtartamnak, ezért ezen hiába agyalsz, gatlinget mechanikával és rúnamágiával tudsz csak csinálni, de annak meg a CÉ-je lesz nagyon alacsony (ráadásul egy jobb érzésű mesélő azonnal rádküldi Krán középső tartományainak orgyilkos-ősmágusait). Érdemes ezeken agyalni, jót tesz a kreativitásnak, de tudd, hogy hol a határ (egy gnóm varázsló karakterem az ikertestvérével csinált terminátort, lángszóróval, gatlingel és elpusztíthatatlan páncéllal - de a tankra már nem maradt idő, mert meghaltunk...)

A fehér tűz körönként erősödik, a hozzá fűzött szabályok figyelembe vételével (max. E-je, stb.). Itt csak annyi, hogy körönként megkapja a varázsjelből a +E-ket.

Utolsó módosítás: AoKitsune (2013-03-20 15:23:07)
Custos
2013-03-18 13:07:36 | #2

A foltonosan kisugarzo feltoltesi modot lehet csatamagiara is felirni? Milyen hatassal?
pl. Foltonos tuzszonyeggel egy fordulatbol kort tudsz rajzolni magad korul?
Hogyan mukodik a folyonos 1e tuznyil erekje?
Menyi ido alatt tolt meg magat a folytonosan nyilveszot keszito tegez?
Folytonosan nyilveszot gyarto nyillal olyan gyorsan losz ahogy ki tudod huzni a hurt?
Egy tuzvarazslo altal feherre festett langu tuzpolipot milyen gyorsan "etetsz" egy foltonosan kisugarzo tuz erekjevel?

Custos
2013-03-18 10:08:40 | #1

Nincs teljesen tisztan megfogalmazva a varazstargy keszites a runamagianal. Egesz pontosan: Varazslatrol beszel a leirasba es nem mozikrol ami felteszi a kerdest hogy mi szamit 1E-nek ami utan kell a bizonyos feltoltesi idot szamolni.

pl. tegyuk fel egy lathatatlan rovidkardot szeretnek letrehozni a varazstargyal naponta egyszer 1 percre(a fegyvertelen harcos jol meg tudja lepni az ellenfelet egy ilyennel). Amihez szukseg van 1 kg fem teremtesre(2e teremtes), 2e atalakitasra, 2e atformazasra, 1e lathatatlansagra es idomagiara.

A kerdes hogy kard teremtese az:
- 1 varazslatnak szamit
- 2-nek(a kard letrehozasa 3 mozaik egy csoport 2-s erosseggel es a althatatlansag egy masik csoport 1-es erossegel)
- 4-nek(letrehozas mozaikok kulonallonak szamitanak plusz a lathatatlansag)
- 5-nek(eddigiek es az idomagia is kulon kategoria ami utan kell a napi dilyat szamolni)?
Az egesz varazslat szamit 1 e nek vagy kulon-kulon minden mozaiknak kifizeted az e*3Mpt?

Ha a naponta egyszer hasznalhato mentalmagia mely egy melyebb lelek reteget celoz az egyszeruen nagyobb eronek szamit vagy sokszorozodik a mozik koltsege es a naponta hasznalhatosag koltsege is?

pl. hogy huseg mozaik ami 3. retegre hasson(leiras az uj bestiariumba) ahoz az celpontnak TME*2 vel kell venni a vedelmet. Vegyunk egy 10-es asztralt, ez 20e huseg mozaikra lenne szukseg. Ha ezt egy erekjebe szeretnem foglalni szukseg lenne 13+20*3 mannara.

A kerdes hogy mivel egy melyebb retegre hat nem-e kellene csak 13+10*3 mannaba keruljon? Hiszen mas kasztok ha egy melyebb retegre hatnak akkor ott a mannakoltsegbe ez mar bele van foglalva.