Reszben onnan volt inspiralva, azt akartuk hogy konyen lehessen KM-et valtani es Ynev barmely pontjan kalandozni, es reszben az hogy barmilyen karakterrel indulhassunk vagy esetleg lacserelhessuk anelkul hogy el keljen magyarazni hogy az a torpe hogy kerult anyira delre.
Fórumok - Kalandmesteri sarok - A mesterek városa
Nekem ami elsőre beugrott a Mesterek városa kinézetre az a Csillagkapu Atlantisz városa :)
Annyi persze, hogy sík területen lenne, nem ennyire modern épületekkel és földalatti részekkel.
http://fc03.deviantart.net/fs71/f/2014/007/f/8/stargate_atlantis_city_2014___cam__6_by_coldilian-d718lpg.png
A varos nagysagat tekintve olyan 10000 lakos korulire kepzeljuk, kiterjedese komplikalt a kulombozi stilusok(tornyok, torpe barlangok, elf erdo, mini kastely, kulombozo muhelyek, kikepzo zonak es kertek) meg a termagusok kiserletei miadt :)
Az erekje alkarvedo formalyat veszi fel, es a varosba befogadaskor kapod, ha valaha levenned minden emlekedet a varossal kapcsoaltba es az ott tanultakat veglegesen torli az emlekezeteidbol, nameg nem tehetsz a varos eszmelye ellen.
A jutalom pont teljesen kuldetes fuggo. Volt amiert tobbet, volt amiert semmit se kaptak. Nagyabol a: elobre vitted a varost vagy a lakoit? le lettek neked kotelezve? motto utan osztodik, es hasonlo merteku bonuszt kell hozzal mint amit kapsz. Bevalthatok kuldetes kozt, amit kuldetesenkent kapsz azt megkapod mindig.
A város nagyságát tekintve mekkora? Hogy zajlik benne a jutalompont rendszer - tehát hogy kapják, mennyit, milyen küldetésért, bárhol beváltható vagy csak ahová a küldetés szólt...? Az ereklye hogy néz ki, hogy kapható meg?
Idokozbe kidolgoztunk egy jutalom rendszert is a varos melle amit itt talaltok:
https://docs.google.com/document/d/1_T9yA5r1MeXL0WdNRQ9X2iO5xK5i2nTDcWlHSdA7Sto/edit?usp=sharing
Ha van otlet/ohaly/sohaly-otok a varoshoz vagy a jutalmakhoz szivesen latjuk.
Ezzel a munkámmal szerettem volna egy olyan felállást kialakítani ahol könnyen lehet kalandmestert és akár játékosokat cserélni. Az erekével meg az UTK adta tanulási lehetőségeket kihasználva motivációt adni kevésbé tanult képzettségek elsajátítására. Megjegyzem hogy gyakorlottabb KMeknek és játékosoknak ajánlom elsősorba. A cél nem a tápolás hanem a hangulat és dinamika.
Az eldugott fennsíkon elterülő városka egyedi egy hely. Alapvetően egy mágia lapú meritokrácia. A státusod alapja a tudásod és a státusod határoz meg minden fontosat számodra. Itt ugyanolyan megbecsülésbe van a fegyver forgatás nagymestere mint a kertész nagymester vagy a pékség, tolvajlás legjobbja. Létezik persze valamelyes versengés a különböző szakmák közt de ez nagyba hozzájárul egymás fejlődéséhez. Tehát a tolvaj és a lakat készítő egymást erősítik és mindketten előbbre jutnak.
A ruhákon különböző minták szaladnak végig amik arról tanúskodnak hogy ki miben menyire jó. Ezeket a mintázatok helyességét valamilyen mágia tartja karba és ahogy fejlődsz úgy lesz komplexebb az adott szakkőr mintája. Ha akarod a pontos minták elmosódnak de a komplexitásuk megmarad. Így nem tudod feltétlenül meg hogy mihez ért akivel szemben állsz de azt tudod hogy amikhez ért azt milyen jól
A különböző termékekhez ingyen hozzáférhetsz de csak a tudásodhoz megfelelő szinten. Például ha 3. fegyver forgatásod van és bemész a kovács nagymesterhez hogy kérj egy új kardot el fog utasítani mert az ő fegyvereit a legjobbaknak készíti és azoktól is vár visszajelzést, viszont odaküld a tanoncához, ő majd csinál neked fegyvert.
A városba nincsenek parasztok, minden ilyesmit importál a város, és nem is nehéz, hisz egy nagymester számszeríjéért több szekér búzát is megad egy-egy nemes.
Komoly térkapú hálózat köti össze Ynev különböző rejtett pontjaival amiket csak kis időre nyittanak ki. Ezek a túloldalon mindig rejtve vannak. Gyakorlatilag senki se tud a város létezéséről és erre nagyon figyelnek.
A lakosok motiválását még egy titokzatos erekje is elősegíti. Ami különböző hatalmakat ad annak aszerint hogy menyire ért a különböző dolgokhoz.
Tanulás szempontjából a város közel ideális. Gyakorlatilag bármit tanulhatsz a következő megkötésekkel:
- az adott képzettség 1. szintjét a kezdő tanárok(3. oktatás) mutatják be hogy ők is gyakoroljanak.
- 2.-4. szintek között 4. oktatással rendelkező tanár áll rendelkezésedre
- ahogy elérted a 4. szintet rendelkezésedre áll egy 5. oktatással rendelkező tanár de az ilyen minőségű oktatók nem pazarolják az idejüket veled amíg meg nem mutattad hogy eléggé rátermett vagy. (nincs 4. szinted az adott képzettségből)
- Yneven máshol titkosnak számító képzettséget csak akkor tanulhatsz ha KM beleegyezik. pl. Godoni pszit normális esetbe csak tűzvarázslók és varázslók tanulhatnak. Itt is alap esetbe ők, de ha netán egy kaland által rádolgozol a tudásra akkor lehet hogy a tanár(KM) átgondolja a rátermettségedet.
Az erekje leirasát a következő linken talalod, ha van ötleted a hianyzó részekhez nyugodtan add hozzá, vagy módosítsd a már meglévő részeket.
https://docs.google.com/document/d/1AGZuwyj6sR1wlwpzSXvFPyYFo5L5SDVJkhpBirtK34Y/edit
Kérdéseket, javaslatokat, hozzájárulást vagy konstruktív kritikát szivesen fogadok.