Fórumok - Kalandmesteri sarok - 5. fok gyakorisaga


Aluniz
2014-06-30 10:09:40 | #57

Köszi, megnéztem, egész faja!
:)

A HM-re max a CÉ-t tudnám elképzelni, ha gondol célzottan manát dobálni!
:D

Még egyszer kösz.

Válasz Zaraken #56 üzenetére.
Zaraken
2014-06-25 19:42:40 | #56

6. szintű varázslóm épp nem volt raktáron, de direkt a kedvedért gyorsan összeraktam egyet. Én kb. így alkotnám meg. Hogy a fejlődését is lásd, szintenként lementettem és megosztottam veled.

A többiek kedvéért a lényeg dióhéjban:
Lar-Dori varázslóként lett megalkotva.

1. szinten magas mágia 4, alkímia 3, illetve 6 mana.
Aztán szép lassan felvettem az alkímia 4-et, pszi 4-et és rúnamágia, illetve lélektan 3-at.
6. szintre lett 48 manám.
Pszi pontra és HM-re nem költöttem. Előbbit a képzettség termeli magától, utóbbi a varázslónak tök fölös. Nem mindegy, mennyivel ütik túl?

Ezen kívül kapott úszás 2-t, lovaglás 3-at, felismeri a romlott árut a piacon, gúzsba tud kötni egy embert. Ráadásképp kapott pár haszontalan, de a karaktert színesítő képzettséget is.

A manája elmarad egy azonos szintű ETK-s varázslóétól, de ha azt is figyelembe vesszük, hogy az új rendszerben gyorsabban lép szintet, akkor egyáltalán nem rossz a helyzet.

Utolsó módosítás: Zaraken (2014-06-25 19:46:30)
Válasz Aluniz #55 üzenetére.
Aluniz
2014-06-24 22:02:45 | #55

:)

Jogos, meg minden, de...

....azért is kérnék tőled egy pölö 6. szintű varit!

(nálunk is problem volt, hogy mennyire fos egy kari, ha alacsonyabb szintű!!!! már csak ezért is érdekel a te véleményed! ;) )

Előre is köszi!

(formáld nyugodtan a "saját" képedre! ;) )

Utolsó módosítás: Aluniz (2014-06-24 22:03:51)
Válasz Zaraken #54 üzenetére.
Zaraken
2014-06-22 16:15:24 | #54

A varázsló első pár (kb. 5?) szinten valóban viszonylag gyenge, ám később messze megelőzi a többieket. Ez a régi rendszerben is így volt, szóval az ÚTK nem rosszabb ebből a szempontból.

Amúgy a Mókus 20 éves történetét végigkíséri a varázsló kibalanszolásának problematikája.
Hogy miért nehéz a varázslót játéktechnikailag kezelni? A probléma gyökere valahol a világképben keresendő. Minden ellenkező kijelentésük dacára az alkotók nem törekedtek a kasztegyensúlyra. Ehelyett olyan sztereotíp elképzelések mentén mozogtak, mint pl. az Arel-pap, a bárd, a varázsló és a fejvadász táp, a tolvaj meg csak egy mitugrász tolvajkölyök. Mert a regényekben is így van, és Alyr Arkhon meg Tier nan Gorduin is varázsló, illetve bárd.

A varázslónál a jelenség hatványozottan igaz. Adott egy mágiára épülő világ, ahol ő tud a legjobban varázsolni. Az alapkoncepció ugye az volt, hogy ő az ultimate mágiahasználó, a kiválasztott, aki ismeri a mágia törvényszerűségét, és így (szinte) bármilyen mágikus hatást képes elérni. Ynev legnagyobb mágusai játéktechnikailag szintén varázslónak vannak leírva, és bár hangsúlyozzák, hogy a JK varázsló hatalma nem éri el az igazi mágusokét, valljuk be, magas szinten elég jól közelíti. Pláne a BM-hez, bárdhoz, stb. képest.

Ebben a formában persze két szegmens alatt szétszedne egy hadsereget, ezért próbálták úgy gyengíteni, hogy az alapkoncepció (korlátlanul variálható mozaikmágia) azért ne sérüljön. Kitalálták a személyes aurát, meg hogy jó lassan lépjen szintet. Az első kiadásos 10 kp/szint is hamar visszaesett 7-re.

Az efféle kozmetikával viszont nem oldották meg az alapproblémát. A problémát, miszerint a varázslatok legszélesebb tárházával rendelkezik, amit szabadon variálhat, és hatalmának csak a játékos ötletessége szab határt. Kódolva van a rendszerben, hogy a játékosok előbb-utóbb megtalálják a kiskapukat, rájönnek, hogy mik a táp kombók, mit hogyan érdemes csinálni, és onnantól fogd meg valahogy a varázslót, ha tudod.

Az ÚTK alkotóinak becsületére legyen mondva, ők megpróbálták. Annyira megdrágították a varázsló varázsláshoz szükséges képzettségeit, hogy manára alig marad KAP-ja. De hiába.
Pl. hiába kap a tűzvarázsló csitrillió manát, a varázsló meg alig valamit, ha a tv. 4 manából tud k6-ot sebezni, a varázsló meg 5-ös alkímiával azt és olyan formában teremt, amit és ahogyan csak akar. Ergo 4 manából annyit sebez, amennyit nem szégyell, és még csak ne is speckó 20-21. századi robbanóanyagokra tessék gondolni! Ott van pl. a közönséges fémporrobbanás, amit már a középkorban is ismerhettek. Varázslónk max azon törheti a fejét, hogyan ne haljon bele ő is a varázslatba.

Esetleg azon lehet vitatkozni, hogy Yneven az 5. fokú alkímia pontosan mekkora tudást takar. Én könnyen dobálózok itt az alkáli fémekkel, fehér foszforral, nitroglicerinnel, durranógázzal, backdrafttal és fémporrobbanásokkal, de mit tudhat a karakterem egy középkori világban? Oké, mondjuk azt, hogy lófaszt sem, és ezeket a játék idejére felejtsem el.
Élő szövetet viszont minden további nélkül létre tudok hozni. Aminosavakat, fehérjéket, hemoglobint és DNS-t. Persze, logikus, végülis az sokkal egyszerűbb felépítésű :D

A másik kedvencem: A savak és lúgok 3. anyagcsoport. Valaki felvilágosíthatta volna Valhalláékat, hogy a legtöbb anyagnak van valamilyen 5-ös Hp-tól eltérő kémhatása... ja és élettani hatása is, mert ugye a mérgeket is külön kezeli.

Lehet hogy én vagyok a hülye, hogy logikát keresek benne. Az egyetlen logika max. annyi, hogy ami túl erős lenne, azt nem tudom megcsinálni, amivel meg nem borul fel a kasztegyensúly, azt engedi a rendszer. A kérdés innentől nem az, hogy a varázsló mennyire erős, hanem hogy sírjak vagy nevessek, amikor a természetes anyag mágiájának leírását olvasom :)

Vagy hagyjuk a fenébe ezt az elfuserált kasztot, és senki ne játsszon varázslóval?

Utolsó módosítás: Zaraken (2014-06-22 16:16:15)
Válasz Custos #53 üzenetére.
Custos
2014-06-22 13:57:10 | #53

Vegso soron a lenyeg hogy elegge kiegyensulyozottak a karakterek, kiveve szerintem a varazso, aki nagyon le van gyengitve es nem ertek egyet a "o az eszet kell hasznalja" mert mi van ha egy lovag hasznalja az eszet? Egy 1. vagyon meg a nemesi hatter boven eleg hogy ha ugyes, hogy ugy alakitsa a kornyezetet(egy-ket ugyes zsoldos, vefizetett helyorseg, nemesi ismeretseg stb.) hogy nagyon veszelyes legyen.

AoKitsune
2014-06-20 17:25:26 | #52

Elismerem, egy harc-orientált lovag harcértékileg jobb, hiába használ a slan Sárkány-diszciplinákat.
De mint már írtam, lovag ellen én inkább Halálos ujjat vagy Energiafelszabadítást használnék.

Válasz Custos #51 üzenetére.
Custos
2014-06-19 13:36:47 | #51

A harc utjat jarok is hasonlo ertekektet hoznak ki 10.-en mint bajtarsaik:

Ke: 50+10=60
Te: 145+25=170
Ve: 175+25=200
Sebzes: 1k10+5
SFE: 7
Tuluteskuszob: 10

A kulombseg hogy 3-al tobbet tamadnak, oszesen 5 alkalommal

Custos
2014-06-19 13:23:05 | #50

Kiprobaltam 10 szintre udvari iranyzat vs. harc orientalt lovag

Lovag:
Ke: 60
Te: 200
Ve: 225
Sebzes: 3k6+4(14.5 atlag)
Tamadas/kor: 2
SFE: 7
Tuluteskuszob: 20

Kardmuvesz: (+X ertekek megint slanal)
Ke: 50+10=60
Te: 150+25=175
Ve: 175+25=200
Sebzes: 1k10+6(11.5 atlag)
Tamadas/kor: 2
SFE: 7
Tuluteskuszob: 10

Sarkanytancba se eri utol a lovagot csekely 50 HM-el marad le ami 10% Pszi nelkul : 110 HM, ami 23% kulombsegnek felel meg es az mar nagyon sok.
A tobbi ertek majdnem megegyezik: lovagnak nagyobb a sebzese de lemarad tuluteskuszobbel.
A 6. szinthez kepest egy picit javult a kulombseg mert a lovag eler 20-t dobjon a tuluteshez a 30 rol, mig a kardmuvesz 60-at a 75 rol. Viszont a kardmuvesz igy joval kevesebbet tamad.

AoKitsune
2014-06-19 09:03:48 | #49

Ezzel nincs is problémám (főleg, ha Természetes Anyagok Mágiáját használ, amihez elég sok kiegészítő képzettség kell). De nem hiszem, hogy okos lenne pl. nyomolvasást vagy orvtámadást fölvennie.

Így jobban belegondolva, elég sok olyan képzettség van, amit egy varázsló fölvehet, ha "beleillik a profilba". Egy állatok tudatát és elméjét befolyásoló varázsló nem csak állatismeretet, hanem idomítást is föl fog venni (szerintem), de nem nagyon nyúl az őselemi mágiához; míg egy csatamágus nem nagyon fog "szöszölni a nem elegendő pusztító erővel".
Talán varázslók terén az a legjobb megfogalmazás, hogy nem érdemes nagyon eltérni a kiválasztott irányából.

Custos, próbáld meg Udvari irányzattal, 10-ik szinten - szerintem más lesz a végeredmény. Ráadásul én pl. nem nagyon tökölnék a Sárkány-diszciplínákkal: energiafelszabadítás, és megnyekkent...

Na, de vissza témára! Pont Slannal kapcsolatban, a harcművészetek. Oké, a leírás magyaráz a "saját stílust is alapíthatna" és hasonló dolgokról, ami szép és rendben is van. A lefegyverzés is rendben van. Na de mi van az egyebekkel? Találkoztam néhány öreg csókával, akik nulla erőfeszítéssel dobáltak egyszerre 3 db korg méretű állatot...
Akkor a kérdés: ha valaki szert tesz az 5. fokú harcművészetre, a leírtakon felül (elsősorban szerepjáték oldaláról, de technikai is jöhet) mire lesz még képes?

Válasz Awder #48 üzenetére.
Awder
2014-06-18 21:29:48 | #48

Nem tom, kicsit én másképp nézem a dolgokat. Egy varázsló ne csak a mágiához értsen, mivel ő tudós. Alkímia, nyelvek, stb. Nem beszélve társadalmi helyzetésről diplomácia, etikett, stb. Így szerintem szét kell "szaggatni" akár egy lovagot.

Custos
2014-06-18 12:54:35 | #47

Csak az osszehasonlitas kedveert egy referencia harcorientalt lovag 6 szinten a kovetkezoket hozta ki:
Lovagkard es nagypajzs:
Ke: 50
Te: 160
Ve: 180
Sebzes: 3k6+4, Tamadas/kor: 2 + pajzs ha akarja
SFE: 6, Tulutes kuszob: 20

Egy hasonlo stilusba elkeszitett Shien-Su kardmuvesz. A +X ertekek ha slant is hasznal.
Ketkezes harc slan kard es tor:
Ke: 49+6=55
Te: 110+15=125
Ve: 155+15=170
Sebzes: 1k10+4+5, Tamadas/kor: 5
SFE: 6+6, Tulutes kuszob: 20 (nem jutott pusztitas 4. re csak 2. re)

Ahogy az ertekeket nezem ez a csata addig tartani amig a lovag eloszor jobbat dob 30 nal vagy a kardmuvesz 75 nel. Persze ha a lovagunk vedekezo harcot folytat a diszciplina lejartaig akkor a tapolt kardmuvesznek semmi eselye.

AoKitsune
2014-06-18 10:32:36 | #46

Azzal, hogy drága, abszolút egyetértek. De egy varázsló (őszintén), mit fog csinálni, ha nem csupán a mágiája fejlesztésével foglalkozik? Általában elég papírok (szerencsére), ha nagyon szétszabdalja magát, csak növeli elhalálozásának amúgy is elég magas esélyét.

Ha kardművész pusztítással sajnos nem olyan drága, mint kellene... Mindössze 33+24+4+5+30=96 Kp - ami azt jelenti, hogy pszi fejlesztésével meg az egyebekkel olyan 6-7 szint környékén már tudja hozni, és akkor van már lovaglása meg udvari etikettje is, a százalékosokat is emelheti...

Válasz Zaraken #44 üzenetére.
Aluniz
2014-06-17 17:26:07 | #45

Nos, igen.
A végén, amit említesz, az szó szerint igaz.
Én is ETK-ban kidolgoztam egy bajvívót, írtam is párbaj szöveget, meg koreográfiát hozzá, de ezt rohadt nehéz elképzelni pl. havas fennsíkon pl. orkok ellen!
:)
Maradt talonban!
;)

( de itt is ki fogom dolgozni, mert érdekel, hogy mit tudhatna... :D )

Válasz Zaraken #44 üzenetére.
Zaraken
2014-06-17 10:36:47 | #44

Ami a magas-, rúna-, drágakő- és egyéb mókusságokat illeti:
Igen, ha jól emlékszem, ez a fejezet az ETK-ban valóban a kiskapuk és táp kombók aranybányája volt, ha volt időd ezen agyalni. Ez valószínűleg az ÚTK-ban is igaz maradt, ám annyira már nem tudok belekockulni a játékba, mint unatkozó diákkoromban, úgyhogy a varázslómágiát, úgy ahogy van, hagyom is a fenébe. Ehhez tehát annyira nem tudok hozzászólni, csak abból indulok ki, hogy a mozaikok elég hasonlóak maradtak.

Általánosságban viszont elmondhatom, örömmel látom, hogy az ETK-hoz képest igyekeztek visszafogni a tápolást, és nincs akkora különbség a karakterek közt.
Amiket felhozol példának, azok pl. irdatlan KAP költségű dolgok. 2 db 5. fokú harcművészet+4. pusztítás+előkövetelmények, az mennyi kp is összesen?

A slan alapból 10 KAP/szint iskola költség. A 3 pontos vagyonnal rohangáló varázsló meg 13 :)
Össze lehet hozni ilyen kombókat, de mire sikerül, már legalább 10. szinten jársz. Pláne ha adventure skilleket is veszel fel, nem csak DPS-t játszol. Nem árt, ha a kari tud úszni, lovagolni, stb. Egy nyelvtudás, történelemismeret, nyomolvasás, udvari etikett, stb. sokszor hasznosabb, mint a magas sebzés és harcérték.

A karakterek persze csapatban remekül kiegészíthetik egymást. Nálunk is az a szerencsés helyzet állt elő, hogy vannak vérpistább, és szerepjátékosabb játékosok, illetve karakterek. Az egyik akkora tank, hogy nem fér a karakterlapra, a másik meg egy szociális skillekkel teletömött nemesember. Ha a kaland emberi világban játszódik, akkor utóbbi a főszereplő. Ő tud mindenhova bejutni az összeköttetései révén, ő intrikázik, ő a nagyúr, mi meg max. integetünk a hátra mögül, mint a testőrei.

Igaz, ha dzsungelharc, zombi apokalipszis és más túlélő show van, akkor sok hasznát nem vesszük. Ilyenkor szidjuk, amiért "egy elcseszett NJK karaktert alkotott" :D
Szóval nagyon kalandfüggő.

Utolsó módosítás: Zaraken (2014-06-17 10:41:25)
Válasz AoKitsune #43 üzenetére.
AoKitsune
2014-06-16 21:49:28 | #43

A rúnamágia már önmagában is táp, ha azzal foglalkozol, kell a fenének a tapasztalati mágia, úgyis rúnakönyvet írsz (aztán összemosol 5 db 120 manás varázslatot, és becsapódik egy meteor a városba), vagy elkezded felírogatni a Fókusz varázsjeleket ide-oda.
Ha meg nem ez a vonal érdekel, hanem valami sajátosabb, akkor drágakőmágus, 5. fokú drágakőmágiával és 3 pontos vagyonossal. Az csak költségesebb (mármint pénzben), cserébe sokkal több manát vehetsz, és gyakorlatilag megint nincs felső határa az erődnek.
Szintén tápolási lehetőség: kardművész (udvari irányzat), 5. fokú harcművészetek kardra (mindkettő) + 4. fokú pusztítás = 10-es túlütésküszöb... a kardot meg lehet rúnázni, pl. teleport-kapoccsal, ami egy egyszerű varázsjel-pár, ami a szimpatikus kapcsolaton keresztül bármikor a csóka kezébe teleportálja a kardját...

Lényegében szerintem mindenhol lehet tápolni a játékban, csak meg kell találni a kiskapukat - abból meg mind a világ, mind a szabályok oldaláról tekintve van elég. Ha ez a cél, akkor a mesélő hasonló erejű ellenfeleket küld, oszt jóvan. De ilyenkor inkább hack&slash játékot kívánnak játszani a delikvensek, vagy csak erre alapoznak. Életút alatt meg ki tudja, hogy mi lesz a végén. Ügyes szerepjátékkal és érdekes karakterjellemmel a karakterek harcban tanúsított ereje úgyis kevesebbnek látszik.

Utolsó módosítás: AoKitsune (2014-06-16 21:51:29)
Válasz Zaraken #42 üzenetére.
Zaraken
2014-06-06 15:47:39 | #42

Közelítsük meg egy kicsit máshonnan a kérdést:
Miért sulykolták annyira belénk az ETK alkotói, hogy az egyes kasztok nem tanulhatják a másik mágiáját? Nyilván azért, mert a '93-as rendszer egy kötött kasztrendszerre épülő szabályrendszer volt. Az egészet felborította volna, ha a karakterek összevissza elkezdik tanulni a másik kaszt varázslatait.

Ezt azonban valahogy világképileg is meg kellett indokolni. Kitalálták, hogy az egyes karakterkasztok a mágiájukat titkos tudásként kezelik, és esélytelen, hogy idegen kézbe kerüljön. Ráadásul a tapasztalati mókus azért sem tanulhat magas mágiát, mert túl hülye hozzá, illetve gyerekkorban kellett volna elkezdenie. A magas mókus meg annyira sznob, hogy neki már derogál a tapasztalati mágia.

Ezt így el is fogadták a játékosok, a dolog nagyjából működött. Aztán jött az ÚTK, aminek kimondottan célja volt a szabadabb karakteralkotás. Az egyes mágiaformákból elvileg szabadon tanulható képzettségek lettek. De csak elvileg! Ahhoz hogy ez tényleg igaz legyen, Ynev világképét is át kellett volna írniuk. Így borulna a Magusról eddig alkotott képünk.

Szóval amiről itt most vitatkozunk, hogy működik-e a magas mágia+tapi mágia kombó, az igazából egy szabályrendszer vs. világkép ellentmondás. Hogy ezzel ki mit kezd, azt végeredményben minden csapat maga dönti el. Egy ilyen fórum viszont tökéletesen alkalmas arra, hogy jó alaposan körbejárjuk a kérdést. Ynevológiai (világkép), szabályrendszer (játékegyensúly), meg efféle szempontok alapján.

Tehát Custos, ha jól értem, te ilyen kompromisszumos megoldást támogatnál, ahol a dolog elvileg lehetséges, csak nagyon ritka, de egy jó elősztorival indokolható? Tehát a világkép sem borulna fel nagyon, de az ilyen hajlamú játékosok is kiélhetnék magukat?

Van benne logika, ám azért még vannak kétségeim. Pl. így a varázslónak sokkal jobban megéri tap. mágiát felvenni, mint egy új saját mágiaformát (pl. alkímia/term. anyagmágia, lélektan/asztrálmentál, stb). Ahogy AoKitsune is megjegyezte, így a varázslatok sokkal szélesebb tárházához fér hozzá, nincs erős képzettségkövetelmény, és még manát is kap belőle. Ez így elég izmosnak tűnik. Biztos, hogy nem tekintenéd tápolásnak?

Ráadásul a tapi mágia + téridő/rúnamágia kombó elég durva dolgokat eredményez. Nem véletlen, hogy anno a Második Törvénykönyvben a váltott/ikerkasztú karaktereket a kagyló mozaik manaigényével próbálták egy kicsit visszafogni (ha emlékszik még rá valaki).

Utolsó módosítás: Zaraken (2014-06-06 15:51:07)
Válasz Custos #41 üzenetére.
Custos
2014-06-06 07:54:32 | #41

Mivel a tapasztalati magiak osiek es egyes esetekben megoldhatatlanok/erosebbek mint a magasmagia, ami onmaga egy "egyszerusitett", par evtized alatt elsajatithato verzioja az osi par evszazad alatt elsajatithato magusi magianak, ezert ha az adott varazso-t erdekli egy bizonyos tapaszalati magia mert magiaelmelet szerint eleg erdekesek, igy igen is tanulhat, jo elosztori kell, es kell kiserletezzen, szorakozzon a kettovel. Habar nem gyakori de biztosan elofordul.

Vagy esetleg a forditotja hogy ordani tuzvarazslonak elehetosege van magasmagiat tanulni akkor biztosan megteszi.

Zaraken
2014-06-05 15:56:59 | #40

Ez a tapasztalati mágiás dolog komoly? Tudsz olyan KM-ről, aki ezt bárkinek is megengedte?
A szabály elvileg megengedi, de szerintem nem fér bele Ynev világába. Ez a játék akkor már nem Magus, maximum a szabályrendszerében. A Magus világában a varázslók nem tanulnak tapasztalati mágiát, mert méltóságon alulinak érzik.

Félreértés ne essék, semmi bajom a Magus szabályrendszerén alapuló alternatív világokkal. Az alkotók az ETK-ban maguk is bátorítottak arra, hogy ha akarjuk, találjuk ki a saját Ynevünket. Én el tudok képzelni olyan világot, ahol játéktechnikailag ugyanazok a kasztok, ám más az őket oktató rendek, iskolák ideológiája, más erkölcsi megkötések vonatkoznak a játékosokra. Például nem csak Ordanban képeznek tűzvarázslókat. Meg varázslóból is lehetne többféle.

A lényeg, hogy a változtatásokat alaposan beszéljétek meg a játékostársakkal, és azokkal mindenki értsen egyet. Ezzel elejét lehet venni a későbbi félreértéseknek, vitáknak. Tapasztalataim szerint amúgy a dolog nem szokott működni. Ugyanis nagyon nehéz az egyes játékosok gyakran homlokegyenest ellenkező elképzeléseit összehangolni, közös nevezőre hozni. Pláne, ha közben a kasztegyensúlyra is ügyelni akartok. Sok kasztnál a magasabb számszerű értékeket játéktechnikai megkötésekkel ellensúlyozták. Pl. Kyel-pap tápos, cserébe nem hazudhat, s nehéz kijátszani.

Szóval nagyon észnél kell lenni, ha bele akarsz nyúlni a rendszerbe.

Válasz AoKitsune #39 üzenetére.
AoKitsune
2014-06-04 21:08:57 | #39

Rengetegszer játszottam 1-2 szintről varázslóval, a leírt módon - és megvan a maga haszna. Kevés manából hatékonynak lenni NAGYON nagy kihívás, főleg, ha mindig próbálsz új megoldásokat kitalálni - ráadásul így a delikvens megtanulhat beszélni, tárgyalni - vagyis olyan dolgokat kell használnia, amit amúgy nem szoktak.
Persze itt is lehet dobálózni a "kuka vagyok, nem beszélek" játékosokkal, de az meg úgysem fog az elején ilyet csinálni.

A vérpistike varázsló pedig első szinten fölvesz egy tapasztalati mágiát - és nem csak a varázslatokhoz fér hozzá, hanem a manához is (ez a "Hogyan legyen szintenként +6 manánk varázslóval" lecke. Van egy másik mód is ilyen buffra, ott Tűzvarázslóval kell Sogron útjára lépni, és lám: +6 Kegypont...).

Válasz Zaraken #38 üzenetére.
Zaraken
2014-06-04 04:06:53 | #38

Oké, matematikailag hosszú távon így éri meg, de ha rendes életutat játszol, akkor ez egy öngyilkos stratégia. A varázsló elvileg megtehetné, hogy első szinteken a pontot adó képzettségeket maxolja ki, és manára nem is rak semmit, majd csak később, magasabb szinten. Meg ugye lovagolni, úszni, romlott árut piacon felismerni is ráér később megtanulni. Csak így elég használhatatlan lesz az első pár kalandban.

Abban az esetben, ha nem első szintről kezditek a játékot, hanem azt mondja a KM, hogy mindenki hozzon egy 6. szintű karit, akkor persze összerakhatod így. Ez a "tápolás ÚTK módra" című történet.

KM-ként mondjuk elég csúnyán nézek, ha valaki ennyire vérpistike módon alkot karaktert. Az ÚTK írói helyében nem is tettem volna be a rendszerbe ezeket a képzettség által szintenként adott pontokat, hogy elkerüljük az efféle problémákat.

Utolsó módosítás: Zaraken (2014-06-04 04:08:18)
Válasz AoKitsune #37 üzenetére.
AoKitsune
2014-06-03 15:30:57 | #37

Hát, pont a varázslóval kapcsolatban: ha mindenhez érteni akar, akkor a lehető leggyorsabban fölveszi a Magasmágia és a pszi (kyr metódus) 5. fokát, hogy gyűljön a mana - ugyanis ebben az esetben kb. 450 Kp-ra van szüksége, ami 10-12. TSZ-ig csak KP-t jelent...
Én személy szerint szeretem a pontot adó képzettségeket korán fölvenni, a többit megoldom agyból, vagy a csapat összmunkájával. Ráadásul egy-kettőt leszámítva (pl. heraldika) a képzettségek 5. foka elég komoly módosítót ad ahhoz, hogy igenis legyen értelme fölvenni, ha a karakter fő profiljába beleillik.

Válasz Zaraken #36 üzenetére.
Zaraken
2014-05-30 11:31:39 | #36

Jó, oké, vannak képzettségek, ahol van is értelme az 5. foknak. Fegyverhasználatnál pl. nem rossz dolog a -10 túlütés küszöb. De ez inkább a szabályt erősítő kivétel. Aztán még varázslónál lenne értelme 5. fokú képzettségeknek, mert egy csomó mozaikhoz előfeltétel (pl. 5. fokú alkímia kell 3. anyagcsoporthoz). A varázsló viszont nem tudja kigazdálkodni KAP-ból, és vért izzad, hogy legalább a legszükségesebbeket feltolja 4-re, meg manája is legyen valamennyi.

Legalábbis alacsony szinten. Nem tudom ki hol tart, a mi csapatunk most 6. szintű.

Válasz Aluniz #35 üzenetére.
Aluniz
2014-05-30 10:56:12 | #35

Ok, de vértviseletnél szerintem kifejezetten jól jön!
:)

Válasz Zaraken #34 üzenetére.
Zaraken
2014-05-29 13:33:34 | #34

Jó régi ez a téma is, de nem baj, hozzászólok.

Én sem korlátozom a játékosokat, azt vesznek fel, amit akarnak. Ha jól van kibalanszolva a játék, akkor úgysem nagyon tudnak tápolni, hiszen valamiben erősebbek lesznek, másban meg tökhülyék.
Az eddigi tapasztalatok alapján az 5. fokú képzettségek nem hogy nem gyakoriak, hanem szinte elő sem fordultak a csapatban. Egyszerűen nem éri meg felvenni. Eleve az a legdrágább, ráadásul már oktatás bónuszt sem kapsz rá, a plusz egy tulajdonságot már bezsebelted a 4. fokkal, így az 5. fok már nem ad annyi pluszt, hogy megérje az iszonyatos költségét. Sokkal jobban jársz, ha inkább egy új képzettséget kezdesz fejleszteni helyette.

Akik szeretnek számolni: a harctéri gyakorlat 5. fok 10 KAP-ba kerül, és szintenként ad +1 HM-et (a 4. fokhoz képest). 1 HM=2 KAP, így 5 szint alatt térül meg. Egyáltalán eljátszol addig ezzel a karakterrel?

A régi rendszerben még valóban dilemma volt, hogy hangulatos, reális, vagy tápos karaktert alkossak, de ez az egységes pontosztásos megoldás már elég jól balanszolt ahhoz, hogy elejét vegye az ilyen problémáknak.

norbre
2014-01-27 20:51:20 | #33

hát, ez már vagy 18 évvel ezelőtt volt, úgyhogy sok midnenre nem emlékszem :D
az rémlik hogy az erőt időegység alatt lenyomott fekvőtámaszokkal mértük, a gyorsaságot valami reakciófeladattal, az intelligenciához elővettünk valami iqtesztet ha jól emlékszem :) az egyes tulajdonságokhoz pedig valahogyan meghatároztuk az elérhető maximumokat, és azt arányosítottuk a magus 20-as "skálájához" :)

Válasz AoKitsune #32 üzenetére.