Fórumok - Szabályrendszer (UTK) - Kezdő érték


AoKitsune
2012-10-27 16:48:36 | #26

Szerintem ez csupán gyarorlat kérdése, nálunk nincs emiatt soha megállás - mondjuk már ETK-ban is nagyon jó mesélővel kezdtünk, tőle sok mindent átvettünk.

Callinicus
2012-10-27 00:04:09 | #25

A Shadowrunban is így megy, hasonló rendszer nagyon mint a vámpíré, (csak az D6 rendszerű nem D10) szerintem kényelmesebb, mint a MAGUS-é.
Mindenki dob kezdeményt, a legnagyobbat dobó kezd, és sorrendben megyünk lefelé.
Mikor mindenki sorra került, levonunk mindenki kezdeményezéséből 10-et és akinek 0 felett van, az újra csinálhat valamit, értelemszerűen megint sorrendben.
Mikor mindenkinek elfogyott a kezdeménye, új kör kezdődik.
Gyors, áttekinthető, igazságos, és nagyon vicces amikor valakinek (kellően kigyúrva rája) 4k6+12 körül van a kezdeménye. :) Egy közönséges embernek k6+3tól k6+6ig terjeng.

Magusé is jó lenne, szórakoztató ez a szegmenses dolog, csak egyrészt nincs valami jól kiegyensúlyozva, másrészt nincs egyértelműen leírva. :(
Tényleg állt miatta a játékunk, mikor valami érthetetlen merült fel.

AoKitsune
2012-10-26 23:05:48 | #24

Nem ezt írtam, hanem azt, hogy amennyiben a pallosos barátunk harcolni akar (egyhelyben), akkor 10 szegmensenként tud támadni - amennyiben szétcsapta az ellenfelét, akkor mozoghat, ugrálhat, tőlem akár körbe is futhatja a harcmezőt.
Amennyiben az első támadás után folytatni akarja a mozgást, próbát dobatok vele és ellentámadást (dnd-ben megszakító támadást) az ellenféllel - ha az ővé sikerült de az NJK-é nem, akkor mehet tovább.

A fegyverek időigényére válaszul a Vampire rendszerét tudom hozni, ahol egy kör 3 másodperc, és a karakterek gyorsasága dönti el, ki mennyit támad a körben - de ez nagyon nehézkes, a 10 szegmens átláthatóbb (valamennyivel).

És ugye, hogy milyen nehéz már a harc második perce is :)

Callinicus
2012-10-26 14:07:45 | #23

Csak a szabálykönyvben úgy van leírva, hogy ha valami 2 szegmensig tart, vagy 1-ig, az mindenképpen előbb történik meg, mint az ami 3-ig, mivel az a 3.-ban fejeződik be, jön létre, addig meg halálra varázsolnak adott esetben. (Papi Parancsvarázs: Vetkőzz! 1 szegmens)

Amit te mondasz az gyakorlatilag azt jelenti, hogy mindenki megcsinálja amit akar, aztán akinek van még ideje csinál valamit? Ennek sincs sok értelme, adott esetben ez +4 támadás megfelelő fegyverrel és képzettségekkel néhány embernek, vagy épp +2 varázslat elmondása, amíg a pallosos megint nem csinál semmit.
Mellesleg játéktechnikailag továbbra is használhatatlanok a 10 szegmenses fegyverek, nem mozoghatsz velük, miközben harcolsz, mert az szegmenst visz el, amid meg nincs mert csak 10 van, ami kell a támadásra.

Én gladiátorharcolok és tudom, hogy lehet elhúzni egy harcot - akár 2-3 percig - és azt is, hogy meddig tart egy harc valójában. Mellesleg a hosszúkardra, meg pallosra a 10 szegmens nevetséges, ugyanúgy 1-3 másodpercig tart vele kettécsapni valakit, mint tőrrel leszúrni.
Mellesleg ez egy játék, aminek játszhatónak és élvezhetőnek kell lennie, ezt a realitás dolgok felejtsük inkább el, mert egy csapat sem fog sokáig élni, mellesleg a rendszer sem alkalmas rá. Néhol próbálkozik vele, de ezek inkább idegesítő dolgokat szülnek, mint hasznosakat.
Ha a gladiátorharcban egyből a maximális hatékonyságú, precíz gyilokra mennénk rá, körülbelül egy-két mozdulatra lenne mindkét félnek ideje, akinek előbb bemegy a szúrása az nyer. (Pedig itt pajzs és sisak és nyakat nem szúrúnk dolgok is bejátszanak!)

Dárdával és tőrrel is vannak tapasztalataim, a dárdával való harc alapvető eleme, hogy folyamatosan mozgásban vagy, vagy oldalról kell megkerülni az ellenfelet, vagy hátrálni kell. Egy lábon-szúrást végrehajtani meg egyetlen mozdulatot igényel, a dárda egy nagyon fürge fegyver, ellentétben a játék készítőinek fantazmagóriájával. Még a szigonynál is gyorsabb, mivel az egy rohadt nehéz cucc. (Egyébként az 5. méretkategóriás fegyverek közül, magus utk-ban kb a leghatékonyabb.)

AoKitsune
2012-10-26 13:18:17 | #22

Hogyne volna, habár eléggé nehéz volt teljesen megérteni a dolgot:

1. mindenki dob kezdeményezést, akié a legmagasabb, az REAGÁL legelőször - ha tőre, ha pallosa van, akkor is, ha varázsol - utána jönnek szépen sorban. Ha a varázsló nyeri a kezdeményezést, akkor ő nekikezdhet a varázslatának - ellenben ha a harcos, akkor előbb megsimogatja baltával a varázslót (pl.)
2. támadás: ahogyan már írták előttem, a harc alatt a fegyverek időigénye alapján lehet bevinni egy sikeres támadást: a pallossal 10 szegmensenként tudok rést nyitni a tolvaj védelmét (bármilyet), a tolvaj ellenben egy kör alatt háromszor támadhat az általam nyitott résekre. Elvileg ennek úgy kellene mennie, hogy a kör első részében lemegy mindenki támadása, második részében azoké, akiknek 5-ös vagy gyorsabb időigényű fegyvere van, utána azok, akiknek 3-as vagy gyorsabb, stb. Persze helyzettől függően ez változhat, szokott ide-oda csúszkálni a kezdeményezése a társaságnak.

Igazából sokan lebecsülik a kezdeményezőt, pedig rohamozás nélkül is csatát dönthet: a böszme lovagnak nem kell, de azok amúgy híresek a csigalassú mozgásukról. De egy átlagos harcos már megszívhatja, ha hasonló erejű ellenféllel találkozik. Az én csapatom a harcban (a lovag kivételével) retteg, és folyamatosan küzd a kezdeményezésért, mert volt már olyan, hogy elkéstek, és az egész mese borult, mert a gyógyító pap kifeküdt.
Zárójelben megjegyzem, hogy fölállással és fegyverhúzásnál általában támadást veszít az egyén, de vannak ellene megfelelő képzettségpróbák (harctéri gyakortal és fegyverhasználat).

Nem tudom, ki mennyire járatos vívásban és hasonlókban, de aki nem igazán, az nézzen versenyeket (vívás, kendo, lovagi tornák, gladiátor viadalok - az utolsó kettőnél nem a látványosságra épülők, az őszinték) - a vívásnál a pengeváltás nem szokott több lenni 10-12 másodpercnél, kendoban a 10-12 másodperc már hosszúnak számít, jellemzően a tiszta találat ott is 3-4 másodperc alatt megvan. Ideje lenne elfelejteni a hosszú percekig tartó küzdelmeket, olyan nem nagyon van.
Aki nem akar versenyt nézni, akkor nézze meg az utolsó szamurájt, amikor a tom cruise-t rendszeresen 2-3 mozdulatból elverik, vagy amikor 4-5 másodperc alatt kinyiffant 5 embert. De rengeteg olyan film van már, ahol a realitás fontosabb volt a látványnál: a gyűrűk urában, az első részben a böszme uruk-hai meg az aragonr harca is meglehetősen gyosran véget ér - az egy hosszú harc, ahol az aragornak szerencséje volt.

Callinicus
2012-10-17 21:58:29 | #21

Amit demateo írt szimpatikus, mellesleg az alapján amit írtok, felmerült bennem egy kérdés.

Van aki a szabálykönyvben leírtak szerint kezeli a kezdeményezést és az időigényeket? Bárki? Vagy legalább megközelítőleg a szerint...

Pappi
2012-10-17 16:12:21 | #20

Ha pallossal harcolsz az nem azt jelenti, hogy miután előhúzod 10 szegmensig nem csinálsz semmit. A harc támadással kezdődik. Hogy kiével, azt dönti el a kezdeményező. Ahogy demateo is írta. Én mondjuk egy körben csak egyszer szoktam KÉ-t dobatni, és utána az időigények alapján jönnek a támadások, de akkor sem az kezd akinél a gyorsabb fegyver van. Mágiával vagy távolsági fegyverrel pedig addig van időd kezdeni, amíg oda nem ér hozzád a harcos.

Moha
2012-10-17 15:53:18 | #19

Az lehet hogy hátrébb lép egyet, de akkor ha ismét támadni akar a tőrrel közelebb kell lépnie mert a tőrrel nem ér el a célpontig, valamint újabb szegmenst követel, ám a pallossal még akkor is fejen lehet csapni ha fél méterrel hátrébb lépett az illető.

Utolsó módosítás: Moha (2012-10-17 15:54:57)
Válasz Callinicus #17 üzenetére.
demateo
2012-10-17 15:07:35 | #18

Sziasztok!

Én másképp értelmezem és játszom a csapatommal.

Ha egy 3, egy 5 és egy 10 sec-es fegyver harcol, dobunk egy KÉ-t és mindhárom fegyver az első másodpercben támad. Akié a nagyobb KÉ az támad pár századdal gyorsabban.

De a pallosos többet nem támad a körben. A kardos támad még egyet valamikor, a tőrös még kétszer valamikor.

A második támadás is egyidőben tőrténik a tőrnek és a kardnak, csak az támad hamarabb, akinek nagyobb a KÉ-je. Ismét!

A kardos sem támadhat többet, de a tőrösnek KÉ-től függetlenül van még egy támadása.

A támadásokat pedig támadásonként megkérdezem, hogy kire intézik, ha mondjuk két ellenféllel harcolnak.

Ez nagyon bejön mindenkinek és így fontos a KÉ!

Demateo

Válasz Callinicus #17 üzenetére.
Callinicus
2012-10-17 11:36:36 | #17

MOHA:
Csúnyát gondoltam ám, én is pont azt írtam, amit te, PONTOSAN TUDOM, hogy a 10 szegmens azt jelenti, hogy annyi alatt hajtasz végre egy olyan mozgássorozatot, aminek a végén áthalad a pallos az ellenfélen. Nem pedig egy csapás kerül annyiba, azt hittem, ez egyértelmű, ahogy leírtam.
A DND-ben is hasonlóan van, ott ugye a szinttől és kaszttól függ, hogy hányszor támadsz, és ez sem a támadás gyorsaságát jelenti, hanem, hogy ha az egész körödben a harcra koncentrálsz, akkor hányszor kerülsz olyan helyzetbe, aminek a végén dobhatsz egy támadást.

Véletlenszerűséget, dobásokat belerakni a rendszerbe, mindig rossz, kerülendő, minél kisebb a random faktor, annál jobb.

Pont, hogy túl élethűre akarják venni a rendszer készítői a játékot, miközben egyrészt nyilván nem harcoltak a játékban felsorolt fegyverekkel, másrészt ez a játék rovására megy. A saját elképzeléseik alapján találtak ki marhaságokat, mint az összes szerepjáték-készítő csak itt néhány helyen jobban mellé nyúltak, mint máshol.

Pont azokra, semmit sem reagáltatok sajnos, amiket írtam, és amik a problémák a rendszerben . :( Játéktechnikai problémák. Mert a rendszer úgy működik, hogy a tőr HÁROM SZEGMENS ALATT támad egyet és juttat téged a dobás jogához, a pallos pedig TÍZ SZEGMENS ALATT. Viszont mivel ennyid van egy körben, és minden tevékenység (fegyverrántás, mozgás, roham, képzettséghasználat) szegmenset igényel, ezért ha egy tíz szegmenses fegyvert használsz, a körödben csak egy helyben tudsz állni! Amíg a tőrös illető háromszor fog megtámadni, majd mielőtt támadnál, hátrább lépi egy szegmens alatt a mozgása felét, és you fail. ^^
Ezt nem én találom ki, ez így van leírva a rendszerben és ez így szerintem rossz. :(

Real time rendszert is ismerek, az a magyar fejlesztésű KÁOSZ, szép és jó, csak rohadt bonyolult, valahol a káosz és a dnd között terül el a magus rendszere.

Mondjuk a káoszos példát leszámítva, mindent már másodszorra írok le. :/

kakimatyi
2012-10-17 09:50:27 | #16

Mellesleg hasonló gondjaink már akadtak nekünk is, ezért gondolkodunk régóta azon pár ismerősömmel, hogy áttérjünk a szegmens alapú harcra. Erről van egy jó kis iromány is:
http://users.atw.hu/hulla/szegm.pdf

Tudom ajánlani az illető egyéb írásait is, mert egész okosokat ír.

Solo
2012-10-17 09:49:18 | #15

Hát igen, a valóságot lehetetlen lenne modellezni, mert annyi különböző módon alakulhat egy támadás, hogy lehet fél másodperc, de akár 10 másodperc is mire sikerül megcsinálni egyet. Szóval ilyen szempontból jó ez a rendszer így, ahogy van.

Esetleg lehetne bele vinni valami véletlenszerűséget, mondjuk dobástól függne, hogy mennyiszer támadhatsz. Vagy ha nagyon sikeres támadást vittél be, akkor támadhatsz +1-et mert az ellenfél megsérült nem tud épp visszatámadni és emiatt nem védekezésre kell fordítani az időt. De ez már feleslegesen bonyolítaná az egészet, ráadásul így is jó hosszú ideig eltarthat egy komolyabb harc.

Válasz kakimatyi #13 üzenetére.
Moha
2012-10-17 09:43:52 | #14

Valóban én is így látom

Válasz kakimatyi #13 üzenetére.
kakimatyi
2012-10-17 09:41:13 | #13

Na igen, felmerül az a probléma hogy ez egy szerepjáték rendszer, nem pedig valóság modellezés.
A fegyverek értékei a balanszt hivatottak tükrözni, nem a valóságot. Harcoltam már pallossal is, tőrrel is, cseppet sem tükrözik a valóságot az értékeik. Én pallossal kb 1,5 másodpercenként támadok egyet, úgyhogy ne is merüljünk bele ebbe a hanyadik szegmensben támad dologba, mert a rendszer nem erre van kitalálva.
Az időigény nem másnak az értéke, mint hogy egy támadás mennyit emészt fel a körödből. És akinek marad még szegmense az cselekedhet még, de attól még a körben, kezdetkor mindenki cselekszik, a KÉ-nek megfelelő sorrendben.

Válasz Moha #12 üzenetére.
Moha
2012-10-17 09:29:11 | #12

Az hogy egy pallossal 10 szegmensenként lehet támadni, nem azt jelenti hogy annyi ideig tart meglódítani a fegyvert, hanem azt hogy egy értelmes támadáshoz 10 szegmensnek kell eltelnie mire megint valamire való sebzést be lehessen vinni. Addig a pallos forgatója, védekezik, fordul, blokkol stb.
Egy tőrrel a való életben másodpercenként 2-3 szúrást simán tudnál végrehajtani... csak nincs értelme mert az ellenfél egyszerűen ki tudna térni a támadásod alól, épp ezért ha jól használod a fegyvered akkor - bár igaz kevesebbszer támadsz, 10 szegmens alatt 3x - de legalább nem csak vaktában szurkálsz.

Válasz Callinicus #11 üzenetére.
Callinicus
2012-10-17 08:45:11 | #11

Összeférhetetlen amit írtok.

A tőrrel a 3., 6. és 9. szegmensben tudsz támadni, mivel 3 szegmens végrehajtani egy olyan harci manővert, aminek a végén megnyisszantod az ellenfél bajszát.
Ugyanakkor a pallos a 10. szegmensben fog támadni, és ráadásul ha egyet lép a pallos forgatója, már nem is támadhat, mert az szegmenset vesz igénybe - mozgás - és a körben nem költhetsz több mint 10 szegmenst, nem nyúlhatsz túl a körödön. Ha szigorúan vesszük a szabályokat, 10 szegmenses fegyverrel nem lehet rohamozni sem. Meg gyakorlatilag nem támadhatsz abban a körben amikor előveszed, stb. nyalánkságok.
Tehát mondjuk a pallos forgatójának kezdeménye 576 a tőrösé pedig 8. A pallos gazdája lekezdeményezte a tőröst, de ennek ellenére a tőrös háromszor cselekszik, mire ő egyszer szájonvágja. Mégis a tőrös vesztette a kezdeményt, elvileg a szabályok szerint neki kell előbb mondania, hogy mit csinál.
- Mit csinálsz először?
- Tökön bököm a tőrömmel a törököt.
- És te?
- Pofán verem a pallossal.
Itt ennyit elég elmondania a tőrösnek, vagy a következő cselekvését a körben, ráér a 3. szegmens után mondani? Ha ráér később elmondani a 2. cselekvését, tök értelmetlenné válik a kezdemény. (Mágiák, távolsági fegyverek még erősebbek.)

De ha előre meg kell határoznia a három cselekvését, akkor tápos a kezdemény, mert a 4. szegmensben feltűnik a pallossos koma, eddig a házsarok mögött bújkáló, hosszúkardos barátja, és bejelenti, hogy mozog plusz támad, és így a 10. szegmensben pont keresztül fog haladni egy fémtárggyal a tőrösön.
Aki viszont bicskázni kénytelen továbbra is, hisz a kör elején már bejelentette, hogy ő bicskázni fog.

Na és itt még nem hoztunk fel olyan nyalánkságokat, mint a mágia, meg az egyforma kezdeményezési érték, ami aztán még húszszorosan megszexualizálja ezt az egész átláthatatlan, összevissza szutykot.

Ja és már nincs belharc a rendszerben, valamint nincs leírva, hogy milyen büntetésekkel jár, ha szűk helyen használsz nagy fegyvert, írják, hogy "nem lehet" de ez meg mókusság, tessék konkrét büntetéseket írni a dologra, nem igaz, hogy egy folyosón nem tudsz lándzsával szúrkálni.

Moha
2012-10-16 16:48:32 | #10

Igazad van, összetévesztettem egy másik dologgal. De a lényeg hogy nem a fegyver ideje dönti el a kezdeményezést

Utolsó módosítás: Moha (2012-10-16 16:48:40)
Válasz Pappi #8 üzenetére.
demateo
2012-10-16 15:38:35 | #9

nekem sem.

Válasz Pappi #8 üzenetére.
Pappi
2012-10-16 14:40:20 | #8

Lassabban támad?!
Én úgy emlékszem, hogy csak nem kapja meg a fegyver értékeit. Lassabb támadás nem rémlik.

Válasz Moha #7 üzenetére.
Moha
2012-10-16 11:48:39 | #7

A fegyver ideje nem azt jelenti hogy gyorsabban lehet támadni, csak azt - tőr esetében - hogy 3 szegmensnek kell eltelnie mire az illető olyan helyzetbe kerül hogy sikeres támadással próbálkozzon. A kétkezes kardnál, mivel nehezebb fegyver és lassabb a mozgása valami miatt, így 2 támadás között 10 szegmensnyi idő telik el, amíg az fegyverforgató jó helyzetbe kerül. Azt, hogy jó helyzetbe ki kerül, azt a KÉ érték dönti el. Egy jól felkészült harcos kinek magasabb a KÉ értéke hamarabb megtalálhatja azt a pontot ahol a tolvajra lecsaphat, míg a tolvaj ügyetlenebbül bánik a fegyverével (alacsonyabb KÉ), csak később kerül támadó helyzetbe. A másik ha a tolvajnak csak 2. fokú a fegyverhasználata akkor a 4. méretkategóriájú kétkezes karddal szemben 1 fokkal lassabban támad, azaz csak 5 szegmensenként, 2 alkalommal körönként.

Solo
2012-10-15 21:59:21 | #6

Igen, épp én is így gondolom, egy pallossal is simán lehet hamarabb támadni mint egy tőrrel, már csak azért is mert a tőrrel közelebb kell jutni, és az tovább tart.

Válasz pho3nixhun #5 üzenetére.
pho3nixhun
2012-10-15 21:05:04 | #5

Szerintem a fegyver sebessége alatt az időigényét érti. Nálunk is ment erről a tanakodás egy időben, hogy akkor most KÉ-t nézzünk, vagy azt, hogy kinek milyen "gyors" a fegyvere, mert ugye logikus is lenne, hogy aki egy tőrrel támad, az biztos gyorsabb annál aki egy pallossal akar lesújtani, függetlenül attól mennyi a KÉ-je.
Mindezek mellett mi maradtunk a régi rendszernél és a KÉ-nél.

Valamilyen szinten, azt is belemagyarázhatjuk, hogy olyan technikásan mozog az illető a magas KÉ miatt, hogy egy pallossal is hamarabb tud támadni, mint más egy tőrrel. Figyel a lépéseire, a mozgására, hogy mire arra kerül a sor, hogy ütni kell minden klappoljon. Míg egy gyengébb KÉ-jű karakternek valahogy sose úgy jön ki a lépés, hogy egyből támadhasson.

Utolsó módosítás: pho3nixhun (2012-10-15 21:09:11)
Válasz Moha #4 üzenetére.
Moha
2012-10-15 20:06:21 | #4

Mit értesz azalatt hogy számít a fegyver sebessége?

Válasz Callinicus #3 üzenetére.
Callinicus
2012-10-15 17:35:10 | #3

Igazából a szabályrendszer sajnos elég fosványul van megfogalmazva ami a kezdeményezést illeti, először két órát állt rajta a játékunk, aztán túlléptem rajta azzal, hogy leszarom, mindig úgy van, ahogy én mondom.

Lenne értelme, HA nem elsődlegesen a fegyver sebessége számítana. Elvégre nagyon nem mindegy, hogy ki csap oda először, de úgyis a tőrös csap oda először, vagy a varázsló még inkább.

Ugyan akkor ott van ez a cselekvésbejelentés is a körre, a kezdeményezés dobás után. Ez is rosszul van megoldva, elvégre, megint csak azoknak van értelme cselekvést bejelenteni, akik egyszerre fognak szegmens szerint jönni, hisz a 3. és 10. szegmens között legalább kétszer átrendeződhet a helyzet, ami alapján már, nyilván teljesen mást cselekednél, mint amit a kör elején.

Ez talán a legrosszabb kezdeményezési rendszer amit ismerek, a Shadowrunban atomtápos dolog a magas kezdeményezés, hiszen extra támadást és az első lövés jogát adja. DnD-ben szinte felesleges, hisz úgyis sorra fogsz kerülni - Magusban ez nem így van! Ha téged sonnak meg először, mondjuk egy rohammal, egyáltalán nem biztos, hogy sorra kerülsz - szinte biztosan, és hacsak nem ölöd meg az ellenfeled azzal az adott támadással, mindegy, melyikőtök van előbb. Vagy ha te nem halnál bele abba a támadásba. De ott is remekül lehet követni!

kakimatyi
2012-10-15 09:04:10 | #2

Sajnos jól látod a helyzetet. A mi köreinkben él is egy íratlan szabály: "A második körtől úgyis én kezdek".
Ez annyit tesz, hogy ha lekezdeményeznek sem gond, mert megütni nem tudnak, én viszont ha eltalálom valszeg ÉP-t is viszek be, és akkor az ellenfél elveszti a kezdeményezést a következő körben.
Ez valamilyen szinten exploit, de a rendszer kényszerít rá. Szinte csak rohamnál van értelme a kezdeményezőnek, de az ilyen esetekre meg ott vannak a dobó fegyverek, hogy megakaszd az ellenfeled.

Válasz Solo #1 üzenetére.