Így van, ha jól emlékszem volt ezzel kapcsolatosan elég sok beszélgetés a fórumon és végül abban maradtunk, hogy a legjobb lesz ha átlagot számítunk, mert mindenki mást mond és a könyvben sincs normálisan leírva.
Fórumok - Hibák - Százalékos képzettség - bonusz stat
Most nem nézem meg, de elvileg igen.
Ahol meg több tulajdonság van, ott az átlagot találtuk a legjobb megoldásnak.
Aha, köszi.
Akkor pl. a csapdakeresésnél (érzékelés) nincs lacafaca, ott annyi, amennyi?
(teszem azt 12)
Ha így van, akkor világos!
:)
Átlag számítás felfelé kerekítve.
(18+15)/2 = 16.5
felfelé kerekítve 17 :)
Ismét kérdés:
az egyik karakternél 25+17%-osan képzett lopakodásban az ipse.
mindeközben 18as az ügyije, 15-ös az érzékelése.
ebből hogy jön ki a 17? vagy valami mást kellett volna néznem?
:)
pontosítok:
a rejtőzésnél is dettó! ;)
Mivel százalékos, ezért ide írok.
Az akrobatikánál, meg például az esésnél jó az, ha nem számol az MGT-vel a rendszer?
Csak kérdezem.
:)
Javítottam a hibát. Részletek a Verziótörténetben.
Ó hát ezt nem hiszem el XD
Úgy látom mindenkinek máshogy tetszik. Megbeszélem még a csapattal is, aztán meglátjuk, hogy csinálom meg.
Számomra az átlag hangzik a legértelmesebbnek :)
Óóó :-)
Már értem :-)
Írhatom át a kézzel írott karakterlapjaimat :-)
Hahó Morven cimbora. A kettő átlagát kell hozzáadni, nem az összegét!:-)
Szerintem legyen választható. Hiszen pl egy mászás ahol az erő és az ügyesség számít, és van 50% ott egy 15-ös erő, ügyesség együtt 80%-ot ad. Itt szerintem lehet választani a kettő közül.
Oké, és ha egy százalékos képzettségnek két tul. követelménye van akkor mikortól adjon tul. bónuszt? Most ugyebár ki van írva mind a kettő a képzettséghez. De csak az egyiktől lehet számítani a tul. bónuszt. Melyik legyen az szerintetek?
Ismétlem magam:
Na!
Megjött Lathantól- Tuan - a válasz.
"Szia!
60% akrobatika és 16 ügyesség = 76% = 4.fok
vagy
76% akrobatika és 16 ügyesség = 92% = 4.fok
Melyik legyen a +1 ügyesség?
Köszönöm.
Demateo"
"Szia!
A +1 Tulajdonság 80% meglététől jár, mivel akkorra fizetted ki a teljes 4. fokot.
Üdv,
Lathan"
"Ok, de melyik 80 %?
a kp-ból vásárolt vagy az ügyességgel együtt értendőnél?
64% akrobatika és 16 ügyesség = 80% = 4.fok
vagy
80% akrobatika és 16 ügyesség = 96% = 4.fok"
"Kp+ügyesség legyen legalàbb 80%, akkor jár a +1 Tulajdonság."
Nos?
Visszatesszük?
Én nem tudtam kiválasztani, mikortól jár. 80-tól adja, De amúgy is az a helyes. 60-tól kezdi meg a 4. fok tanulását, és 80-nál fejezi be. A bónusz a befejezéskor jár.
Szerintem is jó ötlet, ha mindenki kiválaszthatja, hogy mikortól jár.
Úgysem fogunk megegyezni.
Demateo
Ez teljesen egyértelmű szerintem és kár vitatkozni rajta. 0.fok nincs, csak a képesség hiánya, ha már tanultál legalább 3%-ot akkor, akkor már 1. fokúnak számít.
1.fok 3-20% (3-nál ugye nem lehet kevesebb százalékod)
2.fok 21-40%
3.fok 41-60%
4.fok 61-80% (Ha legalább 61%-od van akkor jár a tulajdonságbónusz)
5.fok 81-100% + erre jöhet még az ügyességből adódó bónusz és az a maximum.
100%-nál többet nem tanulhat a karakter.
A 4.fok optimális esetben (4-es oktatás) is 14Kp legalább ezzel szemben oktatás nélkül egy másik nem százalékos 1-es nehézségű képzettség (mert ugye a %-os képzettségek is egyesek) csak 15Kp.
Ez így biztos, hogy nem logikus.
A teljes százalékos érték alatt gondolom a vásárolt + tulajdonságból eredőt érted.
Ha a tulajdonságérték is beleszámítana, akkor ez kicsit azt jelentené, hogy a tulajdonságod miatt kapnál tulajdonságot, ez így kicsit értelmetlen számomra.
Példa: Attól, hogy valaki erős, nem lesz automatikusan még erősebb, ellenben ha nagyon sokat edz akor igenis erősebb lesz.
Sziasztok!
Én ezzel nem értek egyet. A teljes százalékos érték elérte a 80%-ot akkor van a +1 bónusz!.
Azért vagyok ebben biztos, mert versenyen is így nézik. Bárhol voltam eddig.
Ha lehetséges állítsuk vissza, vagy tegyünk választható opciót neki!
Köszönöm!
Hát engem inkább, a régebbi érvek győztek meg.
Az, hogy a tolvaj csak 1. "szintű" zsebmetszést kap, szerintem nem indok, ez csak egy elnevezés :)
De nem akarok annyira belefolyni mert nem ismerem olyan jól a rendszert, mint mások itt.
Ráadásul mehet 100% fölé is, mivel az ügyesség is hozzájön, mint alap, így egy 81%-os legendás fok, már valójában legalább 96% lesz, (gondolom senki se fok 10-es ügyességgel, legendás fokú akrobatikára szert tenni) amire még rájönnek helyzeti módosítók. Szerintem 61%-tól értendő a mesterfok, már csak azért is, mert a könyv szerint "hozzávetőleg 20% felel meg egy képességfoknak". A hozzávetőleg gondolom azt jelenti, hogy mivel 3.-asával vagy 5-ösével lehet százalékokat növelni, ezt sokan 65%-nál fogják elérni.
Egyébként én pont abba szoktam belefutni, hogy sokan a 60%-ot tekintik már a mesterfoknak, pedig 2000-ben megtanulhatták volna, hogy az még nem ezredforduló. :)
A 0. fok az az alap ügyességszázalék, különösen annak fényében, hogy a képzetlenség nem jelent negatív módosítókat, vagy használatképtelenséget, mint a többi képzettség esetében.
Nem értek egyet azzal, hogy 80%-tól jár a stat és a 0%-19% az egyenlő lenne a "0.fok"-kal. Meg is indoklom, hogy miért.
Egy első szintű tolvaj kap 10% Zsebmetszést, ami a ti felolsztásotokban 0.foknak felel meg. Ha valakit tanítottak már ara, hogy hogyan lopjon, akkor őt valószínűleg nem a 0.fokra tanították meg és valljuk meg, hogy ha így lenne, az kegyetlenül töketlenség lenne. Egyébként a tolvaj Zárnyiitásból is csak 30%-ot kap, ami a ti felosztásotokban még mindig csak 1. fok, ami szintúgy kegyetlenül alacsony. Ráadásul a Zsebmetszés és a Zárnyitás tanulási nehézséget illetően az I. kategóriába tartozik, ami annyit tesz, hogy gyakorlatilag segítség nélkül, egyszerű gyakorlással egy hét alatt megtanulható 1. fokra. Na már már most, a tolvajokat nem egy hét alatt tanítják meg zsebet metszeni és ha már tanítják is, akkor valószínűleg nem 1. fokra fogják megtanítani őket, mert azt kb. nem is lehet.
A fenti példából remélem megértettétek amit közölne szerettem volna, sajnos tudom magamról, hogy kommunikációból nem mindig járok az élen... De a lényeg, hogy ha a fentieket végiggondoljátok, akkor rájöhettek, hogy ez így logikus és akkor az egész skála, amit eddig használtatok "el van csúszva" és így kiderülhet, hogy a plusz tulajdonság már 60%-tól jár (szerintem és sok más emberrel is így játszottuk nem egyszer, méghozzá olyanokkal, akik rendszeres látogatói a tábornak.
Nah, "remélem" sikerült itt még jobban összekuszálnom a dolgokat a fejekben. :)
Javítva 0.4.0-ban
Hát igen ez már egy jó kérdés, ha jól tudom nincs is róla konkrétum leírva.
Mi ezt úgy szoktuk, hogy akkor jár a bonusz stat, amikor a vásárolt %-ok érik el a 80%-ot, cserébe, az oktatás bonusz is addig tart.
Pl: 80 % a zsebmetszést vettem, és 16 az ügyességem, akkor 96-ra dobok, de csak 16 kp-t költöttem.
Ez annyiból konzekvens a rendszerrel, hogy legyen akármekkora Karizmám, udvari etikett 1. fok nem jön vele, csak van egy kis esélyem megdobni a próbát a képzetlenséből jövő nagy minusszal, és ha még ehhez hozzá tanulok akkor szeretni fog a herceg, de még inkább a hercegné.
Tehát ha ügyes gyerek vagyok, akkor van érzékem a zsebeléshez, de nem árt megtanulni a szakma minden részleteit is.
Summa summarum: az alap % felfogható úgy, mint az alap HM, amihez később hozzá vásárolsz, és szerintem épp ezért csak akkor jár érte a bonusz stat, ha már elég kp-t beleöltél (az évek és a rutin). De ez már lassan inkább filozófiai kérdés.
Ui.: ez annyiból is igazságosabb, mert így minden karakter azonos kp-ért kapja a statot.