Fórumok - Kalandmesteri sarok - TP mennyisége


demateo
2022-12-15 21:04:43 | #13

Egyetértek!!

Válasz korodygergely #12 üzenetére.
korodygergely
2022-12-08 19:39:46 | #12

a tappont nálunk elég jól megjelenik a szerepjátékban. A játékosok jobbára nem arányosan erős ellenfeleket kapnak, megtanulják tejfelesszájúan a szerénységet, trükközést, később pedig jönnek a hentelések, amik egyrészt nálunk jó kis etikai dilemmák kijátszására adnak lehetőséget, másrészt érdekes figyelni, a kezdetben kialakított hozzáállásuk a környezetükhöz hogyan változik

ennek tükrében TP-t érdemes tapasztalatért adni, reálisabbá teszi a fenti mechanikát

lord911
2014-07-05 07:48:06 | #11

Egy másik játékból vettem az alapötletet (Dark Heresy). Az alacsony szinteket gyorsan meg lehet lépni, magasabb szinten sem megy el a játékosok kedve, hogy 5 év aktív játék után még mindig csak 5. szintű a parti.. :)
A játéküléseink általában 4 órások (nettó 4 óra) és hetente 1 alkalommal zajlanak. Hozzáteszem, hogy veterán játékosokról beszélünk (pl idén múlt, hogy 21 éve játszom ;) ), akik jócskán 30 felett vannak, tehát meló, család, stb .. :D
Minden 4 óra játékidő után 200 TP-t adok. Tehát ha terveznek egész játékidő alatt valami komolyat (nagyon gondolkodós a parti, sőt, néha túlbonyolítják az egyszerűt is), akkor is fognak fejlődni előbb-utóbb. Ezt megfejelem egy max 50 TPs egyéni "adománnyal" a szerepjáték tükrében. Nincs zombihorda és farkasfalka irtásáért 1 TP, nincs 'megoldotta a kalandot: mese végi' 600 TP, hanem leginkább a játékidő arányában, illetve élvezetes szerepjátékért.

Awder
2013-02-12 14:46:42 | #10

Valóban a szerepjáték legnagyobb hátránya az idő. Rendkívül időigényes. Mostanra munka, "család" mellett örülök, ha havonta összejön egy játékalkalom. Ebből kifolyólag több Tp-t osztok már, de még mindig keveset. 12 játékalkalom alatt (12-18 óra aktív játékóra/alkalom) a srácok 2 és 3 szint között vannak. De élvezik, úgy sem a "hent" a lényeg. Hanem a szerepjáték, a karakter alakítása.

De mi is azon röhögtünk hogy még vagy 2 év és elérjük az 5. szintet :D

De jobban megbecsülöm én magam azon karaktereimet, akikkel nagyon sok mindenen átmentek, rengeteg "kaland". 6 év alatt a karakterem közel 20 évet öregedet. Heti 30 óra játék mellett. Nyári szünetekről nem beszélve, vagy akár a nyári saját szerepjátéktáborról (amikor napi 4-5 óra alvással egy hétig ment a játék, nem mondom mondjuk játszottunk hajnal 2ig minden nap egy kis buli, aztán pár óra alvás)

De ami szerintem a játék legnagyobb értéke az az emberi kapcsolat a játék során rengeteg emberrel találkoztam, akikkel azokkal bár egyáltalán nem szerepjátszom, de a kapcsolat él. A szociális képességek fejlődéséről nem beszélve. Hasznos hobbi csak r*hadt egy időigényes, ami az idő teltével egyre nagyobb gondot okoz.

Válasz Solo #8 üzenetére.
Awder
2013-02-12 13:12:06 | #9

elírás. megunta a karakterét, vagy elhunyt a karakter

Válasz Awder #7 üzenetére.
Solo
2013-02-12 12:27:01 | #8

Hát igen, így valószínűleg sokkal életszerűbb, hiszen senki sem lesz tapasztalt harcos azért, mert néhány napig kalandozott, hanem ahhoz sok-sok év kell.

Én is szívesen játszanék úgy, hogy a karakterem szépen lassan fejlődik nem pedig 2-esével ugrálja a szinteket, hiszen úgy tényleg életszerűbb. A baj csak az, hogy ehhez nagyon sok idő kéne, és az meg nincs.

Mostanában pár hetente játszunk 5-6 órát. Ilyen gyakoriság mellett évekbe telne míg egy kari fellép mondjuk 5. szintre, ha próbálnánk a TP osztást reális szinten tartani. Ráadásul nem is mindig tud mindenki ott lenni, ezért néha új karakterre van szükség, illetve néha természetesen rám kerül a sok a KM-ségben és akkor az én karim ugyebár nem fejlődik.

És persze, jó játszani mindig 1-2-es szintű karakterekkel, de azért néha azt is jó kipróbálni, amikor már nem csak 2 varázslat közül választhatsz, mert már többre is van manád.

Utolsó módosítás: Solo (2013-02-12 12:28:43)
Válasz Awder #7 üzenetére.
Awder
2013-02-11 20:37:32 | #7

Nálam/nálunk még az első szintet se szokták meglépni egy kaland alatt. Általában életút játékot játszunk. Pl.: fénykoromban mikor még volt idő intenzív játékra 6 év alatt lett a karakterem 11 szintes. Közben volt aki megunta a karakterét, vagy megunta. Ők első szinttel kapcsolódtak a történésekbe.

Solo
2013-02-10 11:09:41 | #6

Nálunk szerintem elég nagy mennyiségű TP-ket osztunk ki (minden kaland jelent általában 1 szint lépést, ritkán 2-t is). Mégis általában 3-4. szint körül leragadunk, mert nem mindig sikerül ugyanazt a csapatot összehozni, illetve valahogy senki sem szeret sokáig ugyanazzal a karival játszani, mindig van valami új ötlet, amit kipróbálna.

Darien
2013-02-10 09:40:02 | #5

Én úgy szoktam nekiállni mesélni, hogy mindenki találjon ki egy karakterkoncepciót, amit majd játszani akar és ahhoz írjon előtörténetet és csak utána alkossa meg a karaktert, ami max 4-5. szintű lehet. Számomra inkább az a fontos, hogy mindenki azt a karaktert játszhassa ki, amit akart. A kalandot meg a csapat szintjéhez írni még már nem olyan nehéz feladat. :)

Zaraken
2013-02-09 23:44:32 | #4

A rekordom eddig 9. szint volt, az volt a legmagasabb szintű karakterem. Szerintem amúgy attól függ, hogy hányan vagytok a kalandozócsapatban. Minél többen, annál kisebb a valószínűsége, hogy épp mindenki ráér, annál nehezebb megszervezni egy játékot, ergo annál ritkábban játszatok.
Pár évnél tovább meg nem valószínű hogy ugyanazzal a karakterrel toljátok, mert előbb-utóbb valaki megunja, és valami mást is ki akar próbálni. Szóval ameddig azalatt a pár év alatt eljuttok, addig fejlődtök. Ami nálunk nem nagyon szokott 5-6. szintnél magasabb lenni, de olyan is volt, hogy csak harmadikig jutottunk.

De nagyon sok mindentől függ a dolog, a játékosok korától, személyiségétől, meg persze attól, hogy mennyi tp-t osztasz, milyen gyorsan fejlődnek.

Válasz Morven #3 üzenetére.
Morven
2012-11-01 11:23:54 | #3

Sziasztok!

Elég sokat mágusoztam régebben, de kimaradt kb 5 év. Most összeült egy kisebb csapat, és nekik fogok mesélni. Az a kérdésem, hogy ti hányadik szintig szoktátok feljátszani a karaktereket?

stryker
2012-07-12 08:38:07 | #2

Nálunk változó, KM egy egy résztörténet után szokott osztani. De ott is erősen mérlegel h mennyit, mi lassan fejlődünk, kis szinten 1-2-3 szint még relatíve gyorsan megy utána lassul be. (100-500)
Mi nem szeretjük a túltápolt, gyorsan megnövő karaktereket nekik már olyan irreveláns ellenségeket kell berakni. Ritkán kapunk/adok mágikus tárgyat is.

Solo
2012-07-04 09:58:00 | #1

Mennyi tapasztalati pontot szoktatok osztani a kalandjaitokban részt vevő karaktereknek?

A kariknak a szintlépéshez esetleg több, egyenként sok órás kalandban részt kell venniük egy szint meglépéséhez, vagy akár egyetlen hosszabb kalandban kapnak annyi TP-t, amellyel 1 (eleinte akár 2) szintet is léphetnek?