Nekünk több olyan kalandunk is volt, amikor harcra csak ritkán került sor, leginkább gondolkodniuk kellett a játékosoknak (kijutni bizonyos helyekről, trükkös feladványok által lezárt helyekre bejutni, megtervezni egy város védelmét, stb...). Ezekben a kalandokban majdnem mindegy, hogy a harcművész ledarálja az ellenfeleket könnyedén. Mert a kalandban nem jutnak attól sokkal előrébb.
Fórumok - Kasztok - Kardművészek
Nem feltétlenül a minél turbótáposabb ellenfelek kiagyalása az egyedüli célravezető út. Kardművészünk ugyebár csak akkor büszkélkedhet ilyen értékekkel, ha bizonyos feltételek fennállnak. Nosza, módosítsunk egy kicsit a feltételeken! A Véridő című kalandban van egy pár aljas... akarom mondani, remek ötlet erre vonatkozóan.
Nem muszáj a kedvenc fegyvereddel, makkegészségesen, verőfényes nappal, két lábbal a földön állva harcolni...
De megfontolásra ajánlom a Zöldvár és a Veszélyes Vizeken harcrendszerét is. Látni az arcát, amint 99-et dob, és bejelented, hogy nem talált. Priceless :D (én legalábbis úgy csináltam KM-ként, hogy az egyes helyiérték volt egyben az asztrálpróba).
Termeszetesen ha csataba akarsz ellenfelet neki szembeallithatsz egy karaktert aki az egesz eletet harcra orientalta. Referenciakent egy 10. szintu lovag (lovagkard 5., nagypajzs 5., rakozott pancel 5., pusztitas 4): 60 Ke, 200 Te, 225 Ve, 3k6+4 sebzes, 20 tuluteskuszob, 7 SFE. Ez barmilyen magikus cucc nelkul. Ha vesz valahonnan egy folytonos/ideiglenes 2E Elemi Ero Aurat az mar +8 SFE.
De a legjobb modszer az ellenseges csapat, lehet felisten karaktered de ha egy kozel azonos szintu osszedolgozott kalandozocsapat rad koncentral 1 korig szerencsed ha tuleled :)
Szia!
A kardművész az a karakter, aki elsősorban közelharcban jeleskedik. Nézd meg a karakter gyengéit! Képzettségektől és tulajdonságoktól függően minden karaktert lehet nehéz helyzetbe hozni. Nem megoldhatatlan helyzetet kell teremteni, hanem olyat, ami az eddigitől eltérő gondolkodásmódot igényel, amelyet a képességeikkel csak közvetett módon tudnak megoldani. A kardművész például a mágia legtöbb formájával semmit nem tud kezdeni. A pszije miatt magas a mágiaellenállása, de az mondjuk mit sem ér egy tűznyíllal szemben. Továbbá szociális problémákat is be lehet iktatni, nem feltétlenül tud érvényesülni az 1k10+13 sebzéssel egy olyan helyzetben ahol szavakat kell használni.
Nem szívatni kell a karaktert, nem azt szeretném hangsúlyozni; de sok módon nehéz helyzetbe lehet hozni. Akár még közelharcban is. Az Új Bestiárium tele van különleges lényekkel, amelyek sok meglepetést tartalmazhatnak. Illetve az is kompenzálja a helyzetet, ha éppen a harc elkerülése a cél (ami a kardművész jelleméhez még illik is). Ha mégis harc lenne, te szabod meg az ellenség értékeit, képességeit. Különleges páncél az ellenségnek, megközelíthetetlen ellenség, ezek mind kompenzálják a nagy sebzést. Km-ként szabad kezed van, kb bármivel nehezíthetsz :)
Sziasztok!
Van egy problémám. Lassan elérjük a 10Tsz-t. Úgymond balanszolt karakterekkel játszunk, de van egy kardművész a csapatban és irreálisan hatalmasat fog ütni. Foggalmam sincs, hogyan lehetne kompenzálni. 10-es szinten kb. 1k10+13 lesz a sp. + ehhez hozájön még a sárkány tánca+aranyharang. Ráadásul nem is vérpistike a gyerek.
Köszi előre is.