Fórumok - Kasztok - Kevert képzettségű karik


Custos
2015-11-28 13:36:55 | #11

Rosszul emlekeztem a varinal leirtakra. Ujbol olvasva talan lehetseges, attol fugg hogy mit mond a KM :)

Erior
2015-11-28 03:53:46 | #10

Ez a fajta Villám felhasználás nem annyira jön be.
Azt nem tudon honnan vetted hogy az Öregítés az Élet Princípiumát manává alakítja mert a varázslat leírásánál azt írja hogy :
az "életerőt szipolyozza ki a testből" és "elsorvasztja a Élet Princípiumát , hogy áldozatából csak a szikkadtporhüvely maradjon."

Olyasformán gondoltam a fiatalításra hogy amit elszív azzal feltölti a sajátmagáét azaz nem fiataoldik hanem jelenlegi állapota stagnál és az elrabolt életerő által elrabolt évekel hosszítja sajátját ugy hogy a másét "tölti" le mielőtt tovább öregedne.Azért gondolom hogy valamilyen formában meglhetne valósítani mivel ha alapból képes arra hogy egy még meg nem született csecsmőbe bele erőszakolja a saját lelkét és kijátszhatja a reinkarnációt hogy új testet szerezzen ami erősebb az övénél(Magzat Megrontása) akkor miért ne lenne képes természetellenesen hosszabb életet előidézni magának? nem lenne halhatatlan csak hozzsabb lenne az élete de negatívuma is lenne a mágiának afféle mellékhatás mivel az életben semmi sincs ingyen.

Ja meg egy olyan átalakításra gondoltam amivel a leírt mellékhatás nélkül őregíthető az alany.

Ja és az érdekelne ha Új betegségmágiát szeretnék alkotni Mi alapján határozhatnám mg hatását MP költségét ugy hogy ne lógjon ki a sorból?

Utolsó módosítás: Erior (2015-11-28 03:59:45)
Custos
2015-11-25 16:19:42 | #9

Legalabb gondolhatsz arra hogy varazsloval ez meg nehezebb, ott bejon az osi nyelv es magasmagia 5. a kevesebb KAP melett :) mondjuk vele a zombi iranyito palcat meg tudod csinalni egy 3. runamagiaval.
Fiatalitast nem lehet megoldani mert oregiteskor az elet principumat alakitod mannava, viszont egyetlen jatszhato karakter sem kepes letrehozni azt, egyedul csak istenekrol ismert hogy tudnak ilyet.
Villam kitoresbe nincs sok fantazia de kitalalhatsz egy villam alapu teleportalast: atalakulsz villamma es amit eltalal ott visszavaltozol, ezt a km imadna szerintem, mert olyan erdekes ha nem sikerul a celzas...

Erior
2015-11-25 14:10:09 | #8

Nem igazán a rúnázó boszorkánymester mozgatja meg a fantáziám mert szerintem hamarabb készíttethetek 1 tárgyat mással mit 1 teljesen új mágiát. Azzal meg annyi problémám lenne hogy ha új mágiát szeretnék létrehozni azt pl karaktercélnak szánnám és azzal csak én rendelkezem míg ha készíttetek azt más is megszerezheti valamilyen módon hisz ismerjük a BM fegyvertárát. Igazából a Nekromancia érdekelne de szerintem ezzel sok mindenki így van a karakterem egyik céljául tűztem ki a "tökéletes élőholt szolgálót ". De akkor ezt úgy tudom megoldani:
Tapasztalati mágia 5.fok , Nekromancia 5. fok , Élettan 5. fok, Írás /olvasás 4. fok , Nyelvtudás 4. fok ezzel bár sok kp ba kerül elérhetem a célt emellett a Nekromancia 5. foka eléggé jól kilehet használni az Élettan 5. fok meg szerintem a rontásokhoz kell mit követelmény így egyúttal új betegségeket hozhatok létre. a rúnamágia maxx arra kellett volna hogy létrehozzak egy olyan varázstárgyat amivel írányíthatom az élőhalott teremtményeimet pl zaurakkok mivel azok csak a teremtésükkor beleplántált életcélnak élnek ezért csak újabb parancs varázzsal használhatok harcban és állíthatóak le a csata végén .
Meg még azt érdekelne szerinted/szerintetek az öregítést varázslatból ellehet készíteni a fiatalítást ? mivel ha képes vagy úgy elvonni a testből az életet hogy öregedést okozz akkor ennek a visszája is megoldható pl mástól amit elvonsz azzal táplálod a sajátodat vagy ess ajándékként másnak? ja és gondolom ha új asztrál vagy mentál mágiát szeretnék tanulni ahhoz lélektan kell de ha azt kizárólag az élőhalottakra fejleszteném ki és csak rájuk hatna akkor az még nekromanciához tartozna vagy az már Asztrál és mentál mágiához sorolható?
Villámmágiát nem fejleszteném mert sok a ráfordítás és még nem jutott olyan mágiaforma eszemben ami miatt megérné. Az őselemi mágia 4. kategóriás képzettség amihez erős ősnyelv kell ami szintén 4. kategóriás tehát 2 erős képzettséget kellene 5. fokra felhúzni amiből számolás nélkül vehetnék hm-ből 50 CÉ-t amihez a villám 20 CÉ je és a saját Cé-d együtt eél nagy hogy pár embert lesokkoljunk láncvillámmal mit hogy pl alkossunk egy kitörést villámból amiben szerintem nincs sok fantázia.

Utolsó módosítás: Erior (2015-11-25 14:14:15)
Custos
2015-11-25 10:15:33 | #7

Szia, ezeken a kerdeseken elfilozofal mindenki aki runazo BM-en gondolkodik :)

1. Ha akarod az "eleg keves varazslo ismeri" reszt ertelmezheted ugy is, hogy 4./5. runamagiaval nagyon kevesen futkaroznak yneven, ha jol emlekszem eleg draga elokovetelmenyei vannak es a legtobbnek nem eri meg a 3.=>4. re fejleszteni. Ugy hogy maradsz ezzel es a tetovalasokkal. A vegen a varazstargyaknal leirtak altalaba nem talalnak a konyv tobbi reszevel.
2. En ezt ugy ertelmezem hogy egy kocsit el tudsz vezetni minimalis mehanika tudassal, viszont ujat csinalni bele kell rendesen merulni a reszletekbe. Namarmost eleg ha 1 Hergoli elmerul az oselemibe mert ha letrehoz valami ujat atadhatja a "receptet" masnak is. Sot valoszinuleg ha ismersz ilyen tudost rendelhetsz is tole valami specifikusat. A tetovalasnal ha jol emlekszem runamagia is kell es szerintem az a kepzettseg amit 5. re fel kell vinni.

Erior
2015-11-25 00:45:00 | #6

Sziasztok. Még új vagyok itt és remélem jó helyre írom a mondanivalóm/ kérdéseim. Az utóbbi időben a Boszorkánymesterrel kezdtem foglalkozni és pár dolog nem tiszta amire ti talán választ tudnátok adni.
1. A BM ha a Rúnamágiát kitanulja képes elkészíteni pár varázstárgyat. De a képzettségleírásban azt írja a 3. foknál hogy ha nem a Magasmágia beavatottja hanem Tapasztalati Mágiahasználó vagy akkor csak a Végrehajtó Varázskört, Kisugárzó Varázsjelet és Asztrál / Mentál bélyegek készíthetők .Ezzel az a probléma hogy a Végrehajtó Varázskör Yneven elég kevés varázsló ismeri emellett 4. fokú Rúnamágia kell megalkoásához. A Kisugárzó varázsjelhez pedig 5. fok szükséges. Ezt alapból hibának tartom amellett hogy szerintem a Halottűző bot BM varázstárgy inkább a Kirekesztő Varázskörre hajaz aminek a középpontja a bot sem mit a felsoroltakból bármelyik.
2. Olvastam az 5. fok-ról szóló részt a fórumban ezért itt ebbe nem folynék bele ha esetleg érdekelne titket hozzászólok ott. Amit még érdekelne hogy Tapasztalati Mágia 5. foka szükégeltetik ahhoz hogy új varázslatot alkossunk. De azt írja hogy csak akkor lehetséges ha azon mágiaformából aminek a vonatkozó képessége szintén 5. fokát birtokoljuk. Ami kicsit zavar példának 1 tűzvarázslót hoz fel miszerint új varázslathoz 5.fokú tapasztalati mágia és őselemi mágia szükséges. Ez érthető is lenne de kezdéskor 2.fokon kap őselemi mágiát míg tapasztalti mágiát 3. fokon emelett nem láttam hogy követelmény lenne a valamelyik varázslatához és a Főnixnek sem kell elsajátítaniuk az őselemi mágiát ahoz hogy néhány tűzmágiát használhassanak míg a varázslónál fel van tüntetve hogy szükséges a 3. fok. Namost ezen az elven elindulva kilehet találni a BM mágián belül mit mihez lehet társítani pl: Nekro varázslatokhoz - Nekromancia kell .Bár nem értem hogy ha van elég manapontja akkor a karakter a legdurvább Nekromanta varázslatokat megtudja idézni mint pl a Magzat megrontása ami szerintem a legdurvább mágiák egyike és nem ír hozzá követelményt. Igaz hogy 2. fokon kapunk Nekromanciát de az élőholtak azonosítására elég kb. Gondolom a Rontásokoz meg ess élettanra lenne szükség de van 1-2 ami kicsit érdekes pl a villámmágia bár írja a könyv hogy elemi mágiához sorolandó de igazából akkora pazarlás megtanulni 5. fokig mert nem sok minden előnyöd lesz belőle emellett a Hergoli Villámmesterek sem tanulnak Őselemi mágiat és nem is tanulnatnak ajánlottan sem. Akkor anno hogy dolgozhattak ki új varázslatot vagy egy újabb legendás Njk hogyan tehetné ezt meg?. A tetováláshoz pl levan írva hogy 3. fokú szakma kell hozzá de ha új mintát szeretnék alkotni ahhoz is szakma 5.fok kell? Nem igazán a varázslat kidolgozásához szükséges a szakma hanem inkább szebb gyorsabb mesteribb tetoválást tud vele készíteni az ember. no de ez nem folyásolja be a beleírt mágiát.(ez az én gondolat menetem lehet hibás kérlek titeket javítsatok ki ha így lenne!)
Kérlek segítsetek nekem ezügyben, válaszaitokat előre is köszönöm

AoKitsune
2012-10-23 15:10:51 | #5

Oktatás orgyilkosnak bárdmágiára? Melyik ez az iskola (legközelebb onnan hozok assasint)?

A sötét bárdot nem javaslom: feltűnési viszketegségük van. Gorviki siedon, aztán mehetnek a képzettségek, a nagy részüket úgyis megkapja.

Callinicus
2012-10-23 14:15:28 | #4

Akkor már indítasz egy Sötét Bárd-ot aminek kigyúrod az ilyen jellegű képzettségeit nem?
A fény meg a hangmágia amúgy együttesen tényleg bármit megöl, aminek füle és szeme van.

kakimatyi
2012-10-23 12:33:56 | #3

Én személy szerint a bárdmágiával rendelkező orgyilkosra esküszök. Még oktatásuk is van rá.

AoKitsune
2012-10-22 13:46:28 | #2

Ez így túl sok, vagy harcértéked, vagy manád nem lesz semmire (valószínűleg egyik sem). Ha ilyen irányban szeretnél gondolkozni, akkor vagy tapasztalati vagy magasmágia (inkább tapasztalati), a kettő együtt már túl drága.

Játszottunk már hibrid karakterekkel, láttuk, melyik mennyire életképes - az általad leírt pedig egy, a tudásából és a képzettségeiből élő egyén, nem pedig a harcból vagy mágiából.

Azt javaslom ezen a téren, hogy jelölj ki egy alap vonalat (harc, képzettség, mágia vagy szociális), és ezek mellé ténylegesen kiegészítőként vegyél föl egy-két képzettséget.

Pl: a lovagoknak ideális a tűzmágia, a tolvajnak a bárdmágia - a tűzvarázsló egy pajzshasználattal és hosszúkarddal, egy kis lángoló kiegészítéssel elég határozott sebzést képes kiosztani, félelmetes látvány és még megölni is bonyolult - egy boszorkánymester egy mérgezős nyílpuskával, magas KÉ-vel és CÉ-vel komoly ellenfél, főleg, ha varázsol is mellé bőven, amire neki telik (ebben az esetben leginkább a magasmágia felvételét javaslom, 8-9 szint környékén már könnyedén hazavágsz egy varázslót - és még erkölcsi megkötés sincs...) - egy harcos számára azonban max. vallásismeret vagy pszi, mágiahasználatnak semmi értelme.

Persze ezek csak személyes tapasztalatok, ha azt akarod eljátszani, hogy a tajparaszt vidékiből hogyan lesz katona aztán varázsló, akkor ez mind tártalan, csináld - és sokkal fontosabb egy karakter hangulata, mint hogy harcban mennyire erős/gyenge, hiszen azt úgyis megoldjátok.

Válasz Custos #1 üzenetére.
Custos
2012-10-22 11:13:36 | #1

Gondoltam itt beszelgethetnenk olyan erdekes karakterekrol aki az uj rendszer kepzetseg-kombinacioit hasznaljak ki elonyukre.

Nekem ujabban megtetszett a harcos-varazshasznalo kombinacio, es szerintem kis-kozepes szinten eleg utokepes lehet meg ha nem is eri el egy "tiszta" harcos vagy varazslo megfelelo erejet.

Jo lehetoseget latok Krad lovagban, egyszeru Tuzvarazsloban esetleg Aschaon tuzmesterbe.
A koncepcio lenyege a kard-pajzs harcmodor es a tapasztalati es a kesobb alap szintu magas magia kombinalasa. (Krad lovag a Szigranomoi egyetem altal tanulhat barmilyen misztikus es tudomanyos kepzetseget a tuzvarazslo Lar-Dor es Ordan ujkeletu oszemukodese alapjan Magasmagiat, (az Uj Bestiariumba olvastam valahol), Aschaon nehezebben tanul magast de van 2 fajta tapasztalati magiaja)

Kepzetsegekbol eleinte tobbet nyerhetunk harc teren mint HMbol es ha ezt kombinaljuk az elso szinten tanult magia alapokkal(amibol gyul valamenyi manna szintenkent) akkor tisztan kepzetsegekbol megoldhatjuk a kombinaciot.

Elso szinten tapasztalati 4.-5. es magas magia 3. hogy gyuljon a mannapont szintenkent paszivan, mivel oszeadodik a ketto.
Akar tobb fajta is ha van vagy a KM megengedi. Nem lesz tul sok mannad igy de kesobb meg vehetsz es mivel elfogadhato harcos vagy nincs ra olyan nagy szukseged az elejen.

Harcos reszen pedig pajzshasznalat 3. fegyverhasznalat 4. vertviselet 3.-4. harcteri gyakorlat 4. es pusztitas 2. amit eleg olcson meg lehet venni es megeri hogy egy turheto harcos legyel.

Kesobb amit szerintem megeri a magasmagia 3.-al az:
- szamtan-mertan-3.(teleportalas)
- alkimia 3.(termeszetes anyagok magiaja nemfemekre) lathatatlansag peldaul vagy 4. femek manipulalasa
- elemi magia 3. (plusz sebzesfentarto ertek, langkard ha nem lenne maskepp); 5. runakard varazslatbol(tetszes szerinti elemi ero formazas E-nkent +5 Te/Ve a fegyveredre)
- nagy szinten ha nincs mas mod runamagia 3.

A lenyeg hogy a hianyzo harcmodositokat magiabol potold.

Ami tetszik hogy tobbfajta helyzetet meg tudsz oldani, valtozatosabb a karakter csak lehetoleg tulzasba hogy ne rontsd el a masok jatekat. Ami meg esetleg jo lehet hogy nem durvul el a karaktered egyik iranyba se es nem kell a KMnek nagyon eros ellenfeleket kuldenie.

Nektek milyen kombinaciok mukodtek?