Azt sem tudom már, hogy most hogy van :D
Vissza fogom olvasni az eddigi fórumozásokat erről.
Addig is nyissatok légyszi egy topicot a hibák közé, hogy ne felejtődjön ez el.
Azt sem tudom már, hogy most hogy van :D
Vissza fogom olvasni az eddigi fórumozásokat erről.
Addig is nyissatok légyszi egy topicot a hibák közé, hogy ne felejtődjön ez el.
Na!
Megjött Lathantól- Tuan - a válasz.
"Szia!
60% akrobatika és 16 ügyesség = 76% = 4.fok
vagy
76% akrobatika és 16 ügyesség = 92% = 4.fok
Melyik legyen a +1 ügyesség?
Köszönöm.
Demateo"
"Szia!
A +1 Tulajdonság 80% meglététől jár, mivel akkorra fizetted ki a teljes 4. fokot.
Üdv,
Lathan"
"Ok, de melyik 80 %?
a kp-ból vásárolt vagy az ügyességgel együtt értendőnél?
64% akrobatika és 16 ügyesség = 80% = 4.fok
vagy
80% akrobatika és 16 ügyesség = 96% = 4.fok"
"Kp+ügyesség legyen legalàbb 80%, akkor jár a +1 Tulajdonság."
Nos?
Visszatesszük?
Nekem tetszik, de akkor úgy, hogy az alap % és a hozzávásárolt együttes értékét nézzük?
60% akrobatika és 16 ügyesség = 76% = 4.fok
vagy
76% akrobatika és 16 ügyesség = 92% = 4.fok
Melyik legyen a +1 ügyesség?
Demateo
Közben sikerült megtalálnom, hogy honnan is kéne számítani a százalékos képzettségek 4. fokát. Olvasgattam az Új Tekercseket és abban konkrétan le van írva. Mivel a képet nem tudom ide beilleszteni, ezért kiírom nektek.
Képzettség foka/Állandó számérték
1. fok: 26% alatt
2. fok: 26% - 50%
3. fok: 51% - 75%
4. fok: 76% - 100%
5. fok: 101% - 125%
"6. fok és fölötte": 125% fölött
Tehát, ha elfogadjuk ezt, akkor az oldalon is át kéne állítani a százalékos képzettségeket, hogy 76%-tól adják a plusz stat-ot.
Én is gondoltam ilyesmire, konkrétan ellendobásra, de aztán rájöttem, hogy sokkal egyszerűbb kivenni a mókusba.
Mi ugy szoktuk hogy amenyivel az egyik megdobta a lopozast anyi minuszal dobja a masik a veszelyerzeket.
Miért ne hagyná? Akkor megint ott tartunk, hogy nincs értelme a képzettségnek. Hiszen pont akkor nem dobhatsz, amikor értelme lenne.
Ráadásul a százalékos képzettségek nem kis része, eleve olyan, amire a KM-nek kéne dobnia és nem a játékosnak. Ha egy JK nem dobja meg a lopódzást, akkor tudja, hogy valaki meghallhatta. De ha a mesélő dob a karakter lopakodására, és nincs meg, akkor azt a karakternek nem kell tudnia, csak amikor már egyértelmű. :)
Legegyszerűbb nem létezőnek tekinteni a képzettséget, és ha valakinek alapból lenne, átoszthatja másra a százalékot.
Akrobatika: Szerintem csak a megvett százalék számít. Hiszen az ügyesség amúgy is beleszámít a VÉ-be. Plusz, ha felveszek 1% akrobatikát és van 14-es ügyességem, akkor kapjak egyből +3 VÉ-t? :P
Zárnyitás: Szerintem teljesen mindegy, a KM úgyis olyan módosítókat rak hozzá amilyet akar :) De egyébként aki nagyon ügyes, magától is rájöhet, hogyan is tud kinyitni egy nagyon primitív zárat.
Veszélyérzék: Teljesen KM függő. A legnagyobb baj, hogy mindig észben tartani a kaland során szerintem nem könnyű, ezért nagyrészt azért nem használja a kari mert se neki se a km-nek nem jut eszébe, hogy van ilyenje. De amúgy szerintem nem túl tápos még 100%-on sem, mert ha valaki a kari mögé lopakodik teljesen hangtalanul, akkor úgysem hagyja a km hogy veszélyérzékre dobj próbát.
Az akrobatikából eredő + VÉ-k, csak az akrobatikán lévő százalékok alapján számolandók, vagy hozzá kell adni az ügyességet először, és aszerint? Ha valakinek nincs akrobatikája, akkor is kaphat ilyen helyzeti módosítót, +2 vagy 3 VÉ-t az ügyessége alapján?
Zárnyitást lehet alkalmazni képzetlenül, ügyesség százalék alapján? Szerintem kissé irreális, hogy valaki képzetlenül zárat nyisson, pusztán az ügyessége alapján.
Mi az a veszélyérzék? Van róla vagy három sor, mikor oldalakat igényelne a működése elmagyarázása. Felénk simán kivesszük a felvehető képzettségek közül, mert egyszerűen semmi értelme. Ha egyszerűen mindig dobatunk egy karakterrel, akinek van mondjuk 80+X% veszélyérzéke, ahányszor lopakodik mögötte valaki veszélyes, vagy valami veszély les rá, teljesen kiherélünk minden ilyen szakértelmet.